Katten er smuttet !
Fra : Kemster

Dato : 10-12-01 10:49

Er der ikke nogen steder ud over lokal radioen, avisen osv. hvor man kan
melde sin kat MEGA meget savnet ?

MVH
Kemster
Horsens

Fra : Maj-Britt

Dato : 10-12-01 11:07

Hej

Trist at høre at din kat er forsvundet Du kan kontakte kattens værn
eller inge's kattehjem og få udleveret løbesedler, som du kan aflevere til
beboere i området, hænge op i det lokale supermarked osv. Derudover kan du
hvis katten er øremærket selvfølgelig også efterlyse den hos
dyreværnsforeningerne. Da jeg for mange år siden havde en kat, der ved et
uheld smuttede ud og forsvandt ringede jeg også til den lokale politistation
og "fik hende efterlyst" Så det er måske også en mulighed for dig ??

Håber du får din kat helskindet hjem igen

Mvh Maj-Britt

Fra : Gitte

Dato : 10-12-01 11:11

Desuden har Inges Kattehjem en opslagstavle hvorpå du kan efterlyse
katten, også selvom den ikke er øremærket/chipset. Deres hjemmeside er:
www.inges-kattehjem.dk
Held og lykke til
-Gitte

Fra : Kemster

Dato : 10-12-01 12:10

Takker for svarene..
katten er øremærket, men den der opslagstavle er kun for ikke øremærkede
katte..
Jeg har idag været rundt om i gaderne og hænge sedler op med et billede og
en tekst, i håb om at nogen har set katten.
Er der nogen der ved om en indekat, har en go stedsans, eller om den bare
fare forvildet rundt, og ikke kan finde hjem igen ?

MVH
Kim
Horsens

Fra : Gitte

Dato : 10-12-01 13:08

At de skulle have en utrolig god stedsans er vist en myte... men, det er
nok meget sandsynligt, at den er blevet bange udenfor og gemmer sig i
nærheden af hjemmet. Har du prøvet at lokke med dens foder udenfor? Det
er der vist andre der har haft succes med. Måske kunne man også drysse
lidt med noget af dens kattegrus udenfor, i håb om at den genkender
lugten... Håber i alt fald virkelig at du finder den igen
-Gitte

Fra : Kemster

Dato : 10-12-01 13:29

Thanks.

den med gruset var go', den vil jeg lige afprøve.
Den med at lokke med mad og katte guf, samt lidt kalden så alle naboerne er
trætte af mig

Jeg har gået rundt i kvarteret om natten, når der er mest stille, og kaldt
på den, men jeg ved ikke hvor langt den kan være nået hen, jeg har vel taget
en radius af en lille kilometer, men jeg bor i midten af en by, med masser
af baggårde.

Der er nok ikke andet for end at håbe på at den kommer igen.
Hvor lang tid kan der gå ?

MVH
Kemster
Horsens

Fra : Dorthe

Dato : 10-12-01 15:12

> [...]
> en radius af en lille kilometer, men jeg bor i midten af en by, med masser

Hejsa!
Hvor længe har den været væk nu? Jeg har selv engang oplevet at min gamle
indekat stak af og var væk i nogle dage. Vi fandt hende under en bil kun 25m væk
fra det vindue hun sprang ud af, 3 dage senere. Hun var simpelthen skræmt fra
vid og sans over pludselig at være ude i verden. Vi havde jo kaldt og lokket,
kaldt og lokket, men hun var alt for bange til at komme frem.

Så mit råd må være at kigge igen lige omkring jeres bolig, og kigge ned og ind
alle steder hvor en kat kan klemme sig ind og gemme sig. Men selvfølgelig er der
et punkt hvor man må opgive eftersøgningen, og blot kan håbe. Vores hankat
(kastreret udekat) var engang væk i 3 uger, men stod pludselig en dag igen ved
døren. Han havde brækket benet det lille pus, og havde tabt halvdelen af sin
vægt. Heldigvis kunne han lappes sammen igen, og lever nu et mere roligt liv som
indekat *smil*

Jeg håber virkelig I får Jeres misser tilbage igen, det lyder i hvert fald til
at I gør hvad I kan. Fat mod!

Hilsen Dorthe ( - og Fuffer, der godt kan huske det trælse gipsben ! )
http://www.kishka.dk/fie.html

Fra : Kemster

Dato : 10-12-01 17:20

Den har nu kun været væk i 1½ døgn nu, men når ens kæreste kat pludselig
løber væk føles det jo som flere uger.
Jeg bor som sagt midt en en rimelig stor by, hvor der er MASSER af biler, og
baggårde, som den kan gemme sig i.
Jeg sidder her med 2 par strømer sko og en tyk uldtrøje, jakke osv. og skide
fryser fordi at mine vinduer står på vid gab, sæt den ikke kan komme ind
hvis den endeligt finder hjem, det ville jo være frygteligt.
Men jeg må jo nok fatte mig med tålmodighed.

MVH.
Kemster
Horsens

Fra : Selma Sehic

Dato : 10-12-01 18:10

Min kat var også løbet væk fra mig, en uge efter jeg fik hende fra
kattehjem. Jeg har åbnet vinduet for at lufte lidt og pludselig var hun væk.
Hun kendte ikke området hvor vi bor, men det værste var at vi bor i
kollegiet hvor alle bygninger er indentiske. Jeg har kaldt på hende (selvom
hun kendte ikke sit navn dengang) kigget rundt, men forgæves. Så lige
pludselig hørte jeg hende mjauuu kl. 5 om morgen. Hun var kommet hjem. Jeg
var den lykkeliste mennesker i hele verden da jeg så hende igen. Så hold
hovedet koldt, katten skal nok vende tilbage til dig.
Hilsen
Selma& Cicko

Fra : Kemster

Dato : 10-12-01 18:04

rart at høre positive historier, det hjælper lidt på humøret.
*snøft*

MVH
Kemster

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 10-12-01 18:08

Hej Kim

Uha ja Horsens er sgi stor med mange gemmesteder.
Har du banket på hos naboerne og bedt dem kigge i aflåste rum osv. For måske
er katten blevet låst inde ved et uheld.

Hilsen
Joan

Fra : Kate

Dato : 10-12-01 18:14

"Kemster" <wuzz@mindless.com> wrote in

> eg sidder her med 2 par strømer sko og en tyk uldtrøje, jakke osv.
> og skide fryser fordi at mine vinduer står på vid gab,

Åh det har jeg også prøvet en gang for mange år siden. Da Johan og
Sofie var helt små boede jeg i kollegie og der kom kattene ud. De kom
normalt altid hjem om aftenen og selvom de "kun" var væk i 17 timer, ja
jeg talte, så føltes det som meget længere. Det var jo også underligt
at det var dem begge. Min veninde kom over for at trøste og hun frøs
som en lille hund, så hun endte med at måtte sidde med min dyne for det
var midt i Januar, så mens hun sad der under min dyne og sippede te gik
jeg ud og kaldte og ledte.
Underligt nok kom de hjem med ca 10 minutters mellemrum, ouha hvor blev
jeg glad.
Jeg håber inderligt at din mis kommer hjem heller nu end senere.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Kemster

Dato : 10-12-01 19:20

Endnu en lille solstråle i en ellers så mørk tid.
lækkert, det giver lige et lille håb.

MVH
Kim Jensen
Horsens

Fra : Trine

Dato : 11-12-01 09:05

Hej Kim

Op med humøret...begge mine katte har også lavet forsvindingsnummeret...de
var væk i 2 dage....så jeg ved godt hvordan du har det....men den skal nok
komme hjem igen

Mange varme hilsner og masser af tro på at den kommer hjem igen
Trine

Fra : Kemster

Dato : 12-12-01 05:42

> Op med humøret...begge mine katte har også lavet forsvindingsnummeret...de
> var væk i 2 dage....så jeg ved godt hvordan du har det....men den skal nok
> komme hjem igen

Nu har Thor været væk i 3 døgn....
æv bæv..... mine håb bliver mindre og mindre..

MVH
Kemster
Horsens

Fra : Pia Klit

Dato : 12-12-01 06:50

> Nu har Thor været væk i 3 døgn....
> æv bæv..... mine håb bliver mindre og mindre..

Opgiv ikke håbet!
Vores kat kom hjem efter 3 måneder, hvor vi ikke havde set ham.
Pludselig en dag så vi ham ude i baggården, jeg kaldte på ham og han
kom hen til os.
Vi havde faktisk næsten opgivet håbet, men missen kom tilbage.

Pia

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-12-01 00:39

"Kemster" <wuzz@mindless.com> skrev i en meddelelse news:9v6n6d$3g5$1@news.cybercity.dk...
> Nu har Thor været væk i 3 døgn....
> æv bæv..... mine håb bliver mindre og mindre..

Du må ikke opgive endnu - jeg fik min forsvundne
kat hjem efter 7 år. Jeg håber dog ikke, at du skal
vente lige så længe

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Kemster

Dato : 13-12-01 14:21

> Du må ikke opgive endnu - jeg fik min forsvundne
> kat hjem efter 7 år. Jeg håber dog ikke, at du skal
> vente lige så længe

Hvis jeg skal vente i 7 år, så har jeg jo nu nok anskaffet mig en ny lille
misser.

MVH
Kemster
Horsens

Fra : Trine Piltoft

Dato : 13-12-01 21:47

Hej Kim!

Jeg har adviseret diverse bekendte i området om at holde udkig efter
Thor. Jeg har også set dine "plakater" både i kiosken og i Rema, så mon
ikke det på et eller andet tidspunkt giver "pote".
Jeg har tænkt lidt på om du mon også har søgt i den modsatte retning.
Jeg tænker specielt på området nede ved "mosen" hvor der holder rigtigt
mange katte til. Der er en relativt stor chance for, at hun vil søge hen
hvor der er andre katte, eller også i nogle tilgængelige kældere. Der er
også kolonihaverne oppe ved fængslet, som kunne være et muligt sted.

Hilsen Trine
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Kemster

Dato : 14-12-01 12:22

jeg synes jeg har været det hele igennem, men det er jo som at lede efter en
nål i en høstak.

Jeg er nu ikke så sikker på at den vil søge efter andre misser, den er lidt
speciel hvad angår selskab.

MVH
Kemster
Horsens

P.S. Tak for at du har spredt det til dine venner... lækkert med AL den
hjælp man kan få.

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-12-01 19:52

"Kemster" <wuzz@mindless.com> skrev i en meddelelse news:9v2nbb$k1l$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> hvis den endeligt finder hjem, det ville jo være frygteligt.
> Men jeg må jo nok fatte mig med tålmodighed.

Jeg føler med dig.......
Mit råd er, at prøve at vente til omkring kl. 23:00-
00:00 og så gå ud og kalde igen. På det tidspunkt
er der mere stille og en bange lille missekat tør
bedre komme frem når alt er mørkt og stille.
Jeg kender flere eksempler på, at det har virket,
så måske virker det også for dig ?

Jeg krydser fingre......

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Finn

Dato : 10-12-01 19:15

> [...]
> Er der nogen der ved om en indekat, har en go stedsans, eller om den bare
> fare forvildet rundt, og ikke kan finde hjem igen ?

Hej Kim

Trist med katten.

Hvor i Horsens bor du, vi har på jobbet (vestre kirkegård) sommetider
nogle katte der strejfer rundt. Så den kan måske være "flyttet" til en park
eller
lignende, så hvis du har sådan nogle i nærheden så kig der.

Mvh. Finn
(som ikke har kat)

Fra : Kemster

Dato : 10-12-01 19:19

Jeg bor såmen lige henne ad gaden ( vestergade 11 ) næsten oppe ved krydset
ved kom tit.
Så du må da MEGET gerne lige holde øje med en gråstribet kat med øremærkning
WVL091
Hvis du finder den, så gir mig og min lille kat da hellere end gerne en kold
øl eller en kop varm kaffe..
Håber du finder den.

MVH.
Kim Jensen
Horsens

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-12-01 16:58

Hej Kim

Har du forresten også læst den side, hvor der fremlyses katte? (altså på
inges kattehjem's side)

Hvordan ser din kat ud og hvad hedder den? Bare i tilfælde af hvis man
støder på den, når man er i Horsens *S*

Sidst men ikke mindst: Har du fået katten hjem? Det håber jeg *S*

Hilsen
Joan

Fra : Kemster

Dato : 11-12-01 17:10

> Har du forresten også læst den side, hvor der fremlyses katte? (altså på
> inges kattehjem's side)

Ja den er der IKKE desværre.

> Hvordan ser din kat ud og hvad hedder den? Bare i tilfælde af hvis man
> støder på den, når man er i Horsens *S*

Kan kan da lige smide et billede på nettet www.cs-wuzz.com/thor linket
virker ikke i skrivende stund, men jeg får den da lige lavet i den fart, med
masser af billeder.

> Sidst men ikke mindst: Har du fået katten hjem? Det håber jeg *S*

Nope desværre ikke, men der har været en del respons på mine "efterlysnings"
plakater, der er hængt op rundt i byens kiosker, brugser og lygtepæle. Det
er jo dejligt at fik ser det og ikke bare suser forbi dem uden videre...
Alle har været frygtelig søde til at hjælpe.
Så sent som for et par timer siden, kom 2 børn og ringede på min dør
" Har du fundet din kat ? "
Det kunne jeg desværre kun svare nej til, de tog mig med hen hvor de havde
set en lidt sky kat, og vi fandt en, men det var seværre ikke den. Jeg
lovede dem en kasse sodavand hver, i skulle ha set i øjnene, nu leder de
sikkert i flere dage i træk.... rart med flinke mennesker.

> Hilsen
> Joan

MVH
Kim Jensen
Horsens

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-12-01 17:18

> Kan kan da lige smide et billede på nettet www.cs-wuzz.com/thor linket
> virker ikke i skrivende stund, men jeg får den da lige lavet i den fart,
med
> masser af billeder.

Ellers så smid lige et billede i dk.binaer *S*
..
> [...]
> lovede dem en kasse sodavand hver, i skulle ha set i øjnene, nu leder de
> sikkert i flere dage i træk.... rart med flinke mennesker.

Åh ja de børn er nu så hjælpsomme og det er jo også en kæmpedusør for sådan
et par trolde *G*

Vi krydser alt hvad vi kan herfra, for at du snart får katten hjem

Hilsen
Joan

Fra : Kemster

Dato : 11-12-01 18:02

sådan NU virker linket.

MVH
Kim Jensen
Horsens

Fra : Gitte

Dato : 11-12-01 19:01

Hvor er den smuk! Den ligner, med nogle mindre afvigelser, min Laban så
meget, at jeg vil mene det er den næstsmukkeste stribemis jeg indtil nu
har set her til lands. Håber virkelig du nsart har den hjemme igen.
-gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-12-01 20:27

Hvor er hun da kær *S*

Hilsen
Joan

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-12-01 21:30

www.cs-wuzz.com/thor

Hej Kim ..

Hvor er han ( går jeg ud fra, når den hedder Thor ) dog smuk !! Det er min
Pepsi op ad dage !! ( kan ses på mit album, adresse nederst i min mail ) Jeg
håber bestemt at han kommer hjem - jeg skal sende dit link ud til nogle
lister ( Quilt og Patchwork ) Måske bor der nogle i Horsens, som har set det
lille pus ..

Krydsede fingre og poter herfra, for at familien snart bliver samlet igen !!

Knus fra Pia og misserne..
--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-12-01 21:41

Hej igen..

OK - efter at have nærlæst din side, kan jeg se, at Thor er en hunkat !! Ups
... sorry ... Nåh, ja ... jeg har selv haft en hankat som hed Tulle - og har
nu en hunkat som hedder Romeo ... sååhhh.. ( det ER ikke nemt at se
kønnet, når de er helt små ... ha ha .. )

Hilsen Pia

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Kemster

Dato : 12-12-01 05:41

> [...]
har
> nu en hunkat som hedder Romeo ... sååhhh.. ( det ER ikke nemt at se
> kønnet, når de er helt små ... ha ha .. )

Nej, men jeg var nu også liglad om det var en han eller en hun, den MÅTTE
bare hede Thor.

Og nej, den er stadig ikke dukket op *cry*
Jeg sidder her og SKIDE fryser, nu har vinduerne stået på vid gab i 3
dage....

MVH
Kemster
Horsens

Fra : Cykel Smeden

Dato : 12-12-01 09:33

Jeg har haft en lignende oplevelse og kontaktede kattens værn. De forslog at
man
stillede kattebakken (uden at tømme den!!) ud til bagdøren og holdt denne åben.
Katten vil så over en meget stor afstand kunne "lugte" sig vej hjem. Katten vil
så være tryg når den ved hvor hjem er. At den så lige nyder friheden i et par
dage før den vælger at komme hjem det er så noget andet. Min kom tilbage og
medbragte endda en kammerat!!

Held og lykke

VK

--