Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vurdering: Ixus V eller 2800
Fra : Tonni Schwartz

Dato : 09-12-01 23:06

Hejsa.
Nu er jeg ved at blive godt autistisk af at kigge diverse test igennem! -
Jeg tror simpelthen jeg har været alle fotosites og nyhedsgrupper igennem på
sprog jeg forstår (dansk, engelsk og tysk)
Jeg havde genetlig regnet med at ville købe et kamera til de 8.000 kroner,
men har ombestemet mig (økonomi...) og vil købe et lille et til omkring de
4.000 kroner i stedet for (tyske priser).
I første gruppe havde jeg fundet frem til G2 eller Fuji 6900Z.
I anden gruppe har jeg indtil videre fundet frem til Canon Ixus V eller et
Fuji 2800.
Problemet ved kameraer i den prisklasse er at man skal gå på kompromis; og
mest af alt vælge hvor man vil gøre det henne.

Fuji 2800 har en optisk 6 gange zoom, hvilket må gøre det til et herligt
kamera at lege med. Jeg har bare læst at det skulle være ret dårligt til
indendørs optagelser, eller omgivelser med dårlige lysforhold (har kun
lukkertid op til ½ sek) - nogen der har erfaringer med det?

Hvordan er Ixus'en til indendørs billeder, eller andre dårlige lysforhold?

Er der nogen som har et sammenligningsgrundlag mht. de to kameraer, eller
har alternativer? - der har jeg selv kigget på Nikon 775, men det skulle
være et meget langsomt kamera at arbejde med.

De to ting jeg kigger mest på er selvfølgelig billedkvaliteten og
lysforhold. En 6 dobbelt zoom er selvfølgelig også et stort plus, som der
skal meget til at overvinde.

De er jo begge to 2 mil. pixelkameraer. Går man op i 3 millioner, så bliver
det også lige 2-3.000 kroner dyrere.
Og med 6 dobbelt zoom kan man jo, næsten, udskrive i sammen størrelse som et
3 mil.pixel kamera da man udfører beskæringen med zoomen ude i marken.

På forhånd tak

Tonni

PS. Hvor store forstørrelser kan man lave af 2 mil., henholdsvis 3 mil.
pixelbilleder?

Fra : Emil ET

Dato : 10-12-01 03:34

I would suggest Canon Powershot S10 if you are not EXACTLY on the market for
a big zoom. But the S10 has this nice panorama feature that allows you to
have pictures as big as you'd like.
The single most annoying result of digital cams is noise in the pictures,
and the S10 is 99,9% noise free. Besides, the S10 has excellent color
rendering in low light, something you are going to like. It's small enough
to have it always with you.
The prints from 2.1 mpix can go up to A4, depending on the printer you use
it's going to cost you plenty if it is a good one.
You can go to www.folio.dk/pakkeriet to look at some pictures taken mostly
at low light.

S10 is better than Fuji 2800, without the zoom, and smaller. and it is
better than Ixus, and bigger than it but still pocketable.

Good luck

Emil