Fjernskrivebord - styre 98 via XP?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-12-01 22:50

Hejsa!

Er det muligt at styre en Windows 98 PC via en Windows XP PC hvor
fjernskrivebord er installeret? Skal der evt. installeret noget på
Windows 98 PCen?

Jeg ved at f.eks. PCAnywhere kan, men kan det lade sig gøre med det
der følger med til Windows?

FUT: dk.edb.system.ms-windows

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : webmaster

Dato : 10-12-01 15:38

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at styre en Windows 98 PC via en Windows XP PC hvor
> fjernskrivebord er installeret? Skal der evt. installeret noget på

Brug vnc, så er du kørende.

Hilsen tommy

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 02:19

webmaster skrev:

>Brug vnc, så er du kørende.

Det ser spændende ud.

Det er som sagt Windows 98 jeg skal fjernstyre fra Windows XP. Skal
jeg installere VNC på begge (en server og en klient), eller kun
serveren på Win 98? Med andre ord, kan jeg bruge "fjernskrivebord" der
er indbygget i Windows XP til at få forbindelse til Win 98 via VNC?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 02:55

Lasse Hedegaard skrev:

> [...]
>serveren på Win 98? Med andre ord, kan jeg bruge "fjernskrivebord" der
>er indbygget i Windows XP til at få forbindelse til Win 98 via VNC?

Det virker ikke til at det kan kommunikere med Windows eget
"fjernskrivebord" - desværre.

Windows eget virker meget hurtigere hos mig (jeg har kun testet fra XP
til XP (altså begge løsninger, men det skal som sagt senere bruges med
Win 98)).

Desværre virker det heller ikke til, at jeg kan logge på serveren uden
at jeg er logget på. Jeg har også testet når jeg har "låst" serveren
(Ctrl-Alt-Delete)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 03:02

Lasse Hedegaard skrev:

>Desværre virker det heller ikke til, at jeg kan logge på serveren uden
>at jeg er logget på. Jeg har også testet når jeg har "låst" serveren
>(Ctrl-Alt-Delete)

Det kunne man så godt, men desværre logger man også 'rigtigt' på, så
en der har fysisk adgang til maskinen også har adgang den vej.

I Windows indbyggede "fjernskrivebord", der kan man logge på fra en
anden PC mens maskinen stadig er låst for dem der har fysisk adgang.
Er det muligt med VNC?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-12-01 21:12

Lasse Hedegaard wrote:

> Hejsa!
>
> Er det muligt at styre en Windows 98 PC via en Windows XP PC hvor
> fjernskrivebord er installeret? Skal der evt. installeret noget på
> Windows 98 PCen?

Prøv med vnc
http://www.uk.research.att.com/vnc/

Det virker fint mellem windows og linux, så det gør det nok også mellem to
windowser
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ultra

Dato : 11-12-01 20:57

> Er det muligt at styre en Windows 98 PC via en Windows XP PC hvor
> fjernskrivebord er installeret? Skal der evt. installeret noget på
> Windows 98 PCen?
Hvis du henter MSN Messenger til Win98 på WIndows Update, så skulle det
kunne lade sig gøre. Du kan osse bare bruge Netmeeting.

/Ultra

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 23:17

Ultra skrev:

>Hvis du henter MSN Messenger til Win98 på WIndows Update, så skulle det
>kunne lade sig gøre.

Det lyder mærkeligt, har du prøvet?

Der er altså fjernskrivebord (vi snakker _ikke_ fjernsupport)
indbygget I Messenger?

>Du kan osse bare bruge Netmeeting.

Til fjern_skrivebord_?

venligst,