Kan bundkortet forårsage denne fejl?
Fra : Henning Lund

Dato : 09-12-01 22:50

Pludselig vil min pc ikke starte op igen, den kører til skærmen med
løbelyset kommer i Win XP, der kan den så stå uden at noget sker.
Hvis jeg trykker på reset knappen,og skærmen med valgmuligheden:start
computeren op i normaltilstand kommer og jeg siger ja til det, er det intet
galt, den starter op uden problemer.Hvis jeg genstarter, er der heller ingen
problemer.
Der er ingen konflikter at se nogen steder og der kommer ingen
fejlmeddelelse under starten.
Jeg har prøvet at formatere pcén og lægge XP ind igen, men samme fejl dukker
op igen.
XP versionen er en købt ver. jeg har prøvet at installere den på en af mine
knægtes pc, og der er der intet galt, så den skulle være uskyldig
Bundkortet er et Kinetiz 7B og så er det en 900mhz Duron
Jeg har spekuleret i en bios bommert eller lign?Jeg har været inde og rette
fra ECP til EEP på printerporten, om jeg så har hamret galt et sted, aner
jeg ikke, men det er s..... irreterende at puteren ikke vil starte op efter
at have været slukket.

--
MVH/Best regards
Henning Lund

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 13-12-01 23:39

Det kan godt være dine ram det er galt med, men du kan også prøve at loade
din bios defalt, men prøv at sætte en anden klods ram i.

jm

Henning Lund <hla@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c13e021$0$47263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...