mærkelige tabeller
Fra : Knud haugmark

Dato : 09-12-01 22:25

Hvem kan sige mig hvorfor de tre kolonner i de to skemaer ikke er lige
brede på denne side
http://www.haugmark.dk/gylle.
skemaerne er defineret til at være 600 pixels brede
de fem kolonner er hhv. 194, 9, 194, 9 194 pixels brede. summer er 600.
de ligger et lille 9 pixels bred gif i de smalle collumns.
Problemerne begyndte da jeg lavede et CSS.
venligst
Knud Haugmark

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-12-01 00:38

On Sun, 9 Dec 2001 22:25:17 +0100
knud@haugmark.dk (Knud haugmark) wrote:
> [...]
> 600. de ligger et lille 9 pixels bred gif i de smalle collumns.
> Problemerne begyndte da jeg lavede et CSS.

Ser fint ud her i netscape 6.2.1

MVH
Kim Schulz

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-12-01 11:17

wrote:

>Hvem kan sige mig hvorfor de tre kolonner i de to skemaer ikke er lige
>brede på denne side
>http://www.haugmark.dk/gylle.

Der kan være mange ting, der får en tabel til at ændre størrelse.
- Hvis din HTML ikke validerer, hvad din ikke gør - check selv på:
- hvis der er elementer i tabelcellerne, der er bredere end
bredde-angivelsen. Fx lange ord (Nabohøringsproceduren) eller
formularer etc.

Desuden er det oftest en god idé at bruge %-angivelser til bredde frem
for faste tal - i hvert fald til de brede kolonner.

Start med at validere og prøv dig så frem - og afslut med at validere.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen