Crouching Tiger, Hidden Dragon
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 16-12-00 16:16

Har nogen været lige så heldige som mig og set denne fremragende film.

Historien er lidt underlig, men alligevel. Når først de begynder at slås
?!?! Det er jo HELT ekstremt. Matrix's kampscener blegner FULDSTÆNDIG ! Jeg
har aldrig set noget lignende og er stadig lamslået!

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Daniel Kalør

Dato : 16-12-00 18:02

On Sat, 16 Dec 2000 16:16:25 +0100, "Rasmus Christiansen"
<mail@id-music.com> wrote:

> [...]
>?!?! Det er jo HELT ekstremt. Matrix's kampscener blegner FULDSTÆNDIG ! Jeg
>har aldrig set noget lignende og er stadig lamslået!

Fremragende? De brugte snore konstant. Det er da en af de dårligst
lavede film jeg har set. Fandt du det slet ikke underligt, at de kunne
svæve let og elegant oppe i toppen af nogle træer? Det kan da godt være,
at kampscenerne var fede, men de kunne uden nogen besvær overhovedet
"hoppe" fra det ene hustag til det andet og svæve fra 1. sal til stuen i
MEGET lavere tempo end det sker i virkeligheden.

--
Daniel Kalør

"Just because you're paranoid, it doesn't mean they're not
after you"

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-12-00 20:03

"Daniel Kalør" <dk@kalor.dk> wrote in message

> [...]
> "hoppe" fra det ene hustag til det andet og svæve fra 1. sal til stuen i
> MEGET lavere tempo end det sker i virkeligheden.

Troede du, Godzilla var ægte?

Ja, det virker "usandsynligt" at de hopper i så roligt et tempo, men jeg
syntes, det var med til at gøre filmen fed. Der er IMØ alt for mange
action-film, som tonser afsted i et opskruet tempo. I CTHD kørte det hele
stille og roligt; selv under kampscenerne foregår der noget, der minder om
konversationer. Det er helt klart med til at gøre filmen "magisk" eller hvad
man nu vil sige.

Men for lige at vende tilbage til dem med snorene, så ville det helt klart
have været kikset, hvis man fik det indtryk, at de forsøgte på at få det til
at se "virkeligt" ud. Men de forsøger jo IMØ snarere på at få det til at se
ubesværet ud (de er jo krigere - de ved, hvad de gør), og det lykkes
glimrende.

/Nikolaj

Fra : Daniel Kalør

Dato : 16-12-00 23:35

On Sat, 16 Dec 2000 20:02:42 +0100, "Nikolaj Borg" <nikolSPAM@jborg.dk>
wrote:

>Troede du, Godzilla var ægte?

Nu har jeg ikke set Godzilla, men jeg vil da være mere tilbøjelig til at
tro på noget, hvis man ikke tydeligt kan se, at det er falskt!

> [...]
>at se "virkeligt" ud. Men de forsøger jo IMØ snarere på at få det til at se
>ubesværet ud (de er jo krigere - de ved, hvad de gør), og det lykkes

IMO skal effekter bruges så det ser virkeligt ud. Det er noget andet i
f.eks. Matrix, da det hele foregår i en virtuel virkelighed, hvor alt
KAN lade sig gøre. Derfor brokkede jeg mig ikke over, at de der kunne
hoppe 20 (?) meter. CTHD foregik derimod i virkeligheden, og hvis der i
en sådan film skal ske ting, der er fysisk umulige, skal det naturligvis
have noget at gøre med overnaturlige ting. De krigere var jo bare godt
trænede.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-12-00 23:40

> [...]
> en sådan film skal ske ting, der er fysisk umulige, skal det naturligvis
> have noget at gøre med overnaturlige ting. De krigere var jo bare godt

Virkeligheden? Ok, den foregår måske ikke i en fiktiv verden som Matrix, men
hvor mange overnaturlige jade-sværd findes der i den virkelige verden? Der
er vel nærmest tale om en historisk eventyr-verden eller noget i den stil.

/Nikolaj

Fra : Daniel Kalør

Dato : 16-12-00 23:57

On Sat, 16 Dec 2000 23:40:07 +0100, "Nikolaj Borg" <nikolSPAM@jborg.dk>
wrote:

> [...]
>er vel nærmest tale om en historisk eventyr-verden eller noget i den stil.

Det kunne du så have ret i.

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 17-12-00 20:36

On Sat, 16 Dec 2000 23:34:36 +0100, Daniel Kalør <dk@kalor.dk> wrote:

> [...]
>en sådan film skal ske ting, der er fysisk umulige, skal det naturligvis
>have noget at gøre med overnaturlige ting. De krigere var jo bare godt

Jeg tror du lidt har misforstået filmen. CTHD (jeg foretrækker TPSDIS
er en romantisk eventyrfortælling. Den foregår i myternes gamle
Kina (eller hvad man nu kalder det). Det er ikke meningen at den skal
være realistisk. De kampscener der er foregår som en integreret del af
handlingen og IMHO passer de alle ind, og har alle et formål (ligesom
Charlie's Angels, nåh nej . Fx for at beskrive forholdet mellem de
forskellige personer. Kampscenerne er lavet næsten lige så fint som en
balletforestilling og fordi det er et eventyr er det helt i orden at
de flyver. Jeg blev imponeret over hvordan de havde lavet det næsten
uden klip (modsat matrix), fx når de løber hen over hustage og
kameraet bare følger efter. Jeg synes at filmen mange steder er helt
poetisk. Helt klart en af årets bedste.

Dalle

Fra : Daniel Kalør

Dato : 18-12-00 07:51

Okay, I har naturligvis ret. Sorry.

Fra : N/A

Dato : 17-12-00 00:05

Fra : N/A

Dato : 17-12-00 00:05

Fra : N/A

Dato : 17-12-00 00:05

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 17-12-00 00:05

"J.O.H." <johaarup@inet.uni2.dk> wrote in message

> Ang Lee? nej! Han er af hankøn.

Er han? Ok, det skjuler han godt i sine film

/Nikolaj

Fra : Duggi

Dato : 17-12-00 00:12

Nikolaj Borg <nikolSPAM@jborg.dk> wrote in message

> "J.O.H." <johaarup@inet.uni2.dk> wrote in message
>
> Ja, det var da helt klart til tyder tydeligt at se, hvor snorene sad, og
det
> var til tider lidt svært at abstrahere fra.

> minutter
>
> Jeg formoder, du hentyder til hele den lange ørkenvandring /
> kærlighedshistorie med ham der ørken-banditten? Hvis det er den, vil jeg
> give dig ret i, at filmen nok havde overlevet uden. Men det er jo en
> kvindelig instruktør

Hvis man har set filmen for kamp scenernes og anden actions skyld var filmen
nok for lang, og så kan "ørkenvandringen" virke som en malplaceret indskudt
sætning. Men filmen var jo to kærlighedshistorier viklet ind i hinanden.
Dette var jo handlingen! Derfor kan omtalte scene ikke udelades på
meningsfuld vis og således virker filmen heller ikke for lang, hvis du ser
den i dette lys.

Rammen som historien så blev lagt i, var en fantasy middelalderlig kinesisk
verden. Martial art var en del af denne verden, men var sekundær for
historien og derfor gør det heller ikke så meget at personerne måske glider
eller svæver lidt for langt eller langsomt. Dette langsomme flow er derimod
med til at opbygge en stemning, som på en måde skruer tiden tilbage/gøre den
drømmeagtigt; hvilket passer perfekt til filmen. Om man så kan se en wire
eller to engang imellem, synes jeg ikke ødelægger filmen (men det var jeg
nok for opslugt at filmen til at lægge mærke til).

Mvh. Duggi

Ps: Ang Lee er en mand ikke kvinde.

Fra : Hajaj®

Dato : 17-12-00 11:21

<mail@id-music.com> wrote:

>Har nogen været lige så heldige som mig og set denne fremragende film.

Klart den bedste film jeg har set i år.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Cause of death: