Perfekte Moulin Rouge
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-12-01 21:23

Der var vel gået ca. 20 minutter af filmen, da jeg tænkte, at hvis den ikke
gør noget forkert nu, så er den perfekt.

Det gjorde den ikke, og det er den.

Jeg har simpelthen aldrig set noget lignende ! Det er filmmediet genopfundet
!

Ewan McGregor og Nicole Kidman giver den _alt_ hvad de har, og de er
fuldstændigt perfekte i alle henseender i filmen.

Filmen _kan_ bare ikke beskrives. Den _skal_ ses, høres og opleves.

Og musikken. Jamen for pokker det er stort. Og de synger selv, gør Kidman og
McGregor, og det er helt fantastisk gået.

Det her, det _er_ årets bedste film. Der er slet ingen tvivl overhovedet.

Fin.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-12-01 21:34

Thomas Mouritsen skrev:

> Det her, det _er_ årets bedste film.

Dejligt, at vi også kan være enige om noget! Nu håber jeg, Future
Entertainment snart får filmen smidt af sted til mig.

Filmen var et sansebombardement af en anden verden. De to timer flyver
simpelt hen af sted. Min oplevelse blev desværre ødelagt lidt af en
usædvanlig dårlig lyd i biografen. Ofte havde man på fornemmelsen, at
den ene stereokanal simpelt hen faldt ud. Det var højst frustrerende og
helt utilgiveligt, at netop dén film ikke fik en bedre behandling. Folk,
der havde set forestillingen en anden dag, havde oplevet lignende
problemer.

Var der ikke noget med, at nogle af de store biografer i landet simpelt
hen fik besøg af et teknikerhold inden premieren, der skulle tjekke, at
alt udstyr var optimeret til forevisningen? Det hold styrede i al fald
behændigt uden om Aalborg. Øv.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-12-01 21:41

Peter Bjerre Rosa <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v0hop$f30$1@sunsite.dk...

> [...]
> hen fik besøg af et teknikerhold inden premieren, der skulle tjekke, at
> alt udstyr var optimeret til forevisningen? Det hold styrede i al fald

Hvis du bor i Aalborg, så løb dog straks ind i byen og køb filmen imorgen !

Der er ingen grund til at vente på at Future Entertainment får den sent. Ok,
hvis du _har_ betalt for den, så kan jeg godt se det....

Jeps. Det var dælme rart at vi ku' være enige om _den_ her film !

Thomas

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-12-01 21:56

Så vidt jeg er informeret var det kun til Galla-premieren i Imperial at der
var besøg af et teknikerhold. Dette hold kom direkte fra Fox i England og
det var vist kun dem der fik lov til at røre filmen inden forestillingen.

> Der er ingen grund til at vente på at Future Entertainment får den sent.
Ok,
> hvis du _har_ betalt for den, så kan jeg godt se det....

Future ent har lige sendt mit eksemplar i dag så mon ikke det burde være
lige oppe over?

Helt sikkert dette års bedste film. Glæder mig helt vildt til at få set den
igen. Fire gange er langt fra nok

Tenz.

Fra : Deaster

Dato : 13-12-01 13:02

> [...]
> hen fik besøg af et teknikerhold inden premieren, der skulle tjekke, at
> alt udstyr var optimeret til forevisningen? Det hold styrede i al fald

Åbenbart også Kinopalæet i Lyngby, shiiit en dårlig lyd der var, men ellers
en riiiigtig fed film.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-12-01 23:27

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Thomas
Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> just offered me, he muttered some
weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Der var vel gået ca. 20 minutter af filmen, da jeg tænkte, at hvis den ikke
>gør noget forkert nu, så er den perfekt.
>Det gjorde den ikke, og det er den.

Jeg kan kun være enig. Jeg så den godt nok i Palads i en meget lille
sal (i lørdags) - Men det gjorde ikke noget så snart filmen var
begyndt, og uanset hvad er jeg glad for at jeg så den i biografen
først.

Min kæreste udsatte dog på den at det var trist at optagelserne ikke
rent faktisk foregik i Paris. Nu har jeg ikke været i Paris, så det
var ikke det helt store tab for mig
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Magnus

Dato : 14-12-01 12:36

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Min kæreste udsatte dog på den at det var trist at optagelserne ikke
> rent faktisk foregik i Paris. Nu har jeg ikke været i Paris, så det
> var ikke det helt store tab for mig
> --
Nu er der jo intet i den film, som ikke er studie optagelser, så det er vel
ligemeget hvor de har optaget den henne.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-12-01 13:14

"Magnus" <magnus@mcnus.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo intet i den film, som ikke er studie optagelser, så det er
vel
> ligemeget hvor de har optaget den henne.

Det er jo også et interessant, stilistisk valg, at filmen udelukkende holder
sig til kulisser. Jeg synes, det glimrende understreger dels hele historiens
drømmende, fantasi-agtige karakter, og dels at historien naturligvis
udspiller sig omkring en scene.

MVH
Jens

Fra : Wertigo

Dato : 10-12-01 09:38

Thomas Mouritsen <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v0h9n$dvd$1@sunsite.dk...
> Der var vel gået ca. 20 minutter af filmen, da jeg tænkte, at hvis den
ikke
> gør noget forkert nu, så er den perfekt.
>
> Det gjorde den ikke, og det er den.

Jeg elskede også den film. Især under deres første besøg på Moulin Rouge sad
min underkæbe langt under vanlig standard :) Den kom egentlig aldrig helt på
plads igen

> Ewan McGregor og Nicole Kidman giver den _alt_ hvad de har, og de er
> fuldstændigt perfekte i alle henseender i filmen.

Nicole Kidman er noget nær perfekt. Hvis hun ikke bliver nomineret (og
forhåbentligt vinder) en Oscar i år, så er verden officielt uretfærdig
(eller også har vi MEGET store præstationer, at se frem til!). Nævnes skal
også Jim Broadbent (Harold Zidler), Richard Roxburgh (The Duke - og i følge
IMDB snart hovedrollen i genindspilningen af Den Eneste Ene!) og john
Leguizamo (Toulouse-Latrec) - ja de er sgu' alle sammen fremragende.

> Filmen _kan_ bare ikke beskrives. Den _skal_ ses, høres og opleves.

Ganske enig...

> Og musikken. Jamen for pokker det er stort. Og de synger selv, gør Kidman
og
> McGregor, og det er helt fantastisk gået.

Soundtracket er ubeskriveligt - i hvert fald når man har set filmen. Deres
version af Roxanne er sensationel, Elephant Love Medley er utroligt smuk, og
deres lille stump af Nirvana gjorde mig helt henført. Og så er der jo Like A
Virgin...

> Det her, det _er_ årets bedste film. Der er slet ingen tvivl overhovedet.

Jeg troede, det var Pearl Harbor. Personligt stemmer jeg nok på Traffic til
vores afstemning, men hvis der var der noget, der hed Runner-Up fik den også
min stemme. Skal vi ikke kalde den bedste film _med verdenspremiere_ i 2001?

Glædelig jul
Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-01 10:52

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> writes:

> [...]
> deres lille stump af Nirvana gjorde mig helt henført. Og så er der jo Like A

Advarsel: Det soundtrack, der kan købes i butikkerne indeholder mest dumme
MTV-versioner af sangene, _ikke_ film-versioner.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Martin Møller

Dato : 10-12-01 11:38

"Peter B. Juul" wrote:

> Advarsel: Det soundtrack, der kan købes i butikkerne indeholder mest dumme
> MTV-versioner af sangene, _ikke_ film-versioner.

Ja, det fandt jeg desværre også ud af _efter_ jeg havde købt musikken. Hvem
skal dog bruge et remix af 'Lady Marmalade', når der mangler flere sange fra
filmen på soundtracket?
Er der nogen, der ved om, der kommer et soundtrack med et højere præg af
selve musikken fra filmen og ikke de såaldte 'MTV'-versioner?

/Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-01 11:54

"Martin Møller" <martin@NOSPAMsophusmedical.dk> writes:

> [...]
> Er der nogen, der ved om, der kommer et soundtrack med et højere præg af
> selve musikken fra filmen og ikke de såaldte 'MTV'-versioner?

Man kan håbe, men jeg tvivler.

Marketingsbureauet, der blev hyret til at markedsføre filmen (og
hermed til at stå for trailers, taglines, musikvideoer og soundtrack)
valgte et fokus, der skulle trække folk indenfor i åbningsweekenden,
fordi det er åbningsweekenden marketingsfolk bliver bedømt på.

De gik derfor efter et publikum, der imho ikke er kernepublikummet
(som typisk godt kan tåle at vente nogle dage med at se en film).

Trist, men sandt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 10-12-01 13:02

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
>
> De gik derfor efter et publikum, der imho ikke er kernepublikummet
> (som typisk godt kan tåle at vente nogle dage med at se en film).

Ja, jeg var ved at brække mig over traileren, som IMØ giver et helt forkert
og poppet billede af filmen. Hvis originalsangene i øvrigt ikke er at finde
på soundtracket, må man jo ty til KaZaa, som jeg har gjort. Der har jeg
fundet dem i glimrende kvalitet.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Wertigo

Dato : 10-12-01 16:23

Mikkel Selsøe Sørensen <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v28g9$30ro$1@news.cybercity.dk...

> [...]
finde
> på soundtracket, må man jo ty til KaZaa, som jeg har gjort. Der har jeg

Hov hov - det må's man ikke! Jeg må dog indrømme, at min første handling
efter at se filmen, også var at gå hjem at sætte KaZaa i gang... Jeg tror
dog, at både Elephant Love Medley & El Tango de Roxanne er i filmversionen
på det originale Soundtrack (som jeg ikke har hørt, men ønsker mig til jul)?

Glædelig jul
Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-01 16:55

> [...]

> på det originale Soundtrack (som jeg ikke har hørt, men ønsker mig til jul)?

Det er de.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-12-01 17:07

Wertigo skrev:

> Hov hov - det må's man ikke!

Hvad man derimod godt må, er at rippe musikken direkte fra dvd'en,
hvilket da også bliver det andet, jeg gør, når jeg får filmen fra Future
Entertainment. (Det første bliver at se filmen igen!)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-12-01 19:10

On Mon, 10 Dec 2001 17:07:26 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

>Hvad man derimod godt må, er at rippe musikken direkte fra dvd'en,
>hvilket da også bliver det andet, jeg gør, når jeg får filmen fra Future
>Entertainment. (Det første bliver at se filmen igen!)

Jeg har netop købt Moulin Rouge! i dag på DVD, og ovenstående er lige
præcis hvad, jeg har tænkt mig.

Til gengæld glemte jeg at købe et DVD-drev til computeren på vejen
hjem. Damn.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Christina Estrup

Dato : 12-12-01 00:41

On Mon, 10 Dec 2001 16:23:24 +0100, "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
wrote:

Jeg tror
>dog, at både Elephant Love Medley & El Tango de Roxanne er i filmversionen
>på det originale Soundtrack (som jeg ikke har hørt, men ønsker mig til jul)?

Ifølge en veninde, der har set filmen alt for mange gange, er Roxanne
på soundtracket ikke helt magen til i filmen. Der er forskel på, hvor
mange gange stykket, hvor McGregor/Christian synger "Why does my heart
cry...", optræder.

mvh
Christina
--
Anyone that cold-blooded and vicious on the surface
has to be madly passionate inside;

Fra : Tenzel Kim

Dato : 12-12-01 01:46

> Ifølge en veninde, der har set filmen alt for mange gange, er Roxanne
> på soundtracket ikke helt magen til i filmen.

Set filmen ALT FOR MANGE GANGE??? BLASFEMI. Vi ved ALLE at det er ikke
muligt :)

Tenz.

Fra : Christina Estrup

Dato : 12-12-01 13:12

On Wed, 12 Dec 2001 01:46:07 +0100, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

>Set filmen ALT FOR MANGE GANGE??? BLASFEMI. Vi ved ALLE at det er ikke
>muligt :)

Det glæder mig at høre. De i min omgangskreds, der ikke har set lyset,
plejer at kigge underligt på mig, når jeg fortæller, at jeg har set
den sølle tre gange.

Christina

Fra : John Hinge

Dato : 11-12-01 13:45

On 09 dec 2001 Thomas Mouritsen was heard to say:

something..
Her er mit svar, sakset fra dvdoo.dk :

1 7108 Moulin Rouge - (2 Disc) (R1) 13-12-01 289 kr. 289 kr.
Beløbet er hævet på din konto gennem Unibank Solo e-betaling

Nu må det gerne blive i overmorgen snart..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 11-12-01 16:13

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91748C4D8424FSHAYERA@193.88.15.201...

> 1 7108 Moulin Rouge - (2 Disc) (R1) 13-12-01 289 kr. 289 kr.
> Beløbet er hævet på din konto gennem Unibank Solo e-betaling

De er da godtnok halv-dyre med den, synes jeg.

Jeg gav kun 240,-

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-12-01 17:00

On Tue, 11 Dec 2001 16:12:53 +0100, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

>De er da godtnok halv-dyre med den, synes jeg.
>
>Jeg gav kun 240,-

Og der er lige trukket 204,25 på min konto til et eks. fra Futureent.

Kurt Brixen

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 11-12-01 18:05

Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:t0bc1u8e261sqvbuspsr6ubu03chouamoc@4ax.com...

> Og der er lige trukket 204,25 på min konto til et eks. fra Futureent.

*DOH*

Fra : John Hinge

Dato : 12-12-01 00:50

On 11 dec 2001 Kurt Brixen was heard to say:

> Og der er lige trukket 204,25 på min konto til et eks. fra Futureent.

Til gengæld kan jeg betale med Unibank Solo hos DVDoo :)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-12-01 01:33

John Hinge skrev:

> Til gengæld kan jeg betale med Unibank Solo
> hos DVDoo :)

Som er en fordel fordi?

Fra : John Hinge

Dato : 12-12-01 12:08

On 12 dec 2001 Peter Bjerre Rosa was heard to say:

> Som er en fordel fordi?

Fordi jeg ikke har Dankort eller et 'major international credit card'

Fra : JSMadsen

Dato : 18-12-01 15:58

Kan kun give jer ret, Moulin Rouge er en herregod film!
Rigtig flot filmet, farverige og smukke kostumer der gør at filmen er suveræn.
God historie mellem Satine og Christan, der beviser at kærlighed kan nedbryde alt.
Penge og rigdom har ingen betydning når man er forelsket, hvilket jo bliver "twistet" en del til slut.

Jeg så den på DVD fredag aften, og den skal ses 1 eller 2 gange mere inden årets udgang!

--
med venlig hilsen JONAS