Online forretninger
Fra : Troels

Dato : 09-12-01 19:42

Hej
Jeg ved godt at det her spørgsmål er lidt af en klassiker men i anledning af
julen og at jeg lige har fået Visa, kan vi lige tage det igen.

Hvor (danske/udenlandske) er det bedst/billigst/hurtigst at bestille cd'er
når man tager alt i betragtning (altså told og levering osv.)?

/Troels

Fra : HALLUM

Dato : 09-12-01 20:02

Jeg kan anbefale og bruger selv (alt for meget *S*)
CDON - som er et svensk firma - www.cdon.com

De plejer at være rimelige hurtige (5-6 hverdage) -
priserne er lidt svingende - nogle gange nogle gode
billige tilbud - men ellers almindelige eller lidt billigere
priser end i alm. butikker.

Porto er 29 kr. uanset stk. / nogle gange gratis.....

Sendes fra Sverige - ingen told og besvær.
Sælger på girokort og kreditkort.

Prøv selv at tjekke det ud, ud fra dit behov og smag.

mvh.
Hallum

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-12-01 00:03

In an article of 9 Dec 2001 HALLUM wrote:

> CDON - som er et svensk firma - www.cdon.com

> Sælger på girokort og kreditkort.

Lod mig engang fortælle, at det koster et mindre landsted på Lolland at
betale et svensk girokort i Danmark, så den betalingsvej er nok bedst
at undgå.

--
Uffe Holst

Fra : K. THORSEN

Dato : 10-12-01 09:08

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

< Lod mig engang fortælle, at det koster et mindre landsted på Lolland at
< betale et svensk girokort i Danmark, så den betalingsvej er nok bedst
< at undgå.

Engang er død - og det er svenske girokort også - naturligvis har firmaet
da tilpasset sig til det danske marked ! - så en girokort indbetaling til CD
ON
koster det samme som alle andre girokort i Danmark.

Selvom CD ON er svensk - sælger det - hvis du gjorde dig den ulejlighed
at følge linket - til de følgende lande; Sverige, Danmark, Norge, Finland og
Holland
- som alle har egen indgang på hovedsiden, og dermed bliver kunderne betjent
på deres eget sprog osv. - og betalingen er tilpasset de enkelte lande.

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-12-01 11:35

In an article of 10 Dec 2001 K. THORSEN wrote:

> Selvom CD ON er svensk - sælger det - hvis du gjorde dig den ulejlighed
> at følge linket

Men det gider jeg ikke, for jeg skal ikke handle hos CD ON.

--
Uffe Holst

Fra : HALLUM

Dato : 10-12-01 12:39

Det havde da ellers været en god ting at gøre - så misforståelser kunne
undgåes !

...... ellers bidrager du jo bare til forvirring *S*

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-12-01 13:09

In an article of 10 Dec 2001 HALLUM wrote:

> Det havde da ellers været en god ting at gøre - så misforståelser kunne
> undgåes !
>
> ...... ellers bidrager du jo bare til forvirring *S*

Tjah, enhver, der spørger efter oplysninger, må selv forholde sig kritisk
til dem.

Hvem er det egentlig, der såede det første frø til misforståelser? Du
kunne jo også tydeligt have understreget, at det var tale dansk girokort,
at man kunne betale med, når du nu gjorde dig den ulejlighed at
understrege, at det var et svensk firma...

--
Uffe Holst

Fra : HALLUM

Dato : 10-12-01 13:22

Naturligvis taler vi dansk !

Vi er i en dansk nyhedsgruppe...........
En dansker spørger om anbefalinger til shops........

Og jeg ville da nok nævne det hvis der var
tale om et besværligt dyrt svensk girokort !
- jvf. min - synes jeg - udførlige bedømmelse af shoppen.....

Mon der i hele taget er noget der hedder Girokort i Sverige ?

<< Tjah, enhver, der spørger efter oplysninger, må selv forholde sig kritisk
til dem.

Øh.-.... jeg synes nu dine oplysninger var ret uvæsentlige - du vidste jo
ingengang om det virkelig kostede et Lollandsk landsted .... eller hvad det
nu var du brugte som udtryk - så det var i virkeligheden ingengang
oplysninger du gav, men ubegrundede rygter.... og det kan vi da ikke bruge
konkret og seriøst til ret meget...vel ?

<< Hvem er det egentlig, der såede det første frø til misforståelser?

Øh... det var dig med dit lollandske landsted eller hvad du kaldte
det........

mvh.
Hallum

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-12-01 14:46

In an article of 10 Dec 2001 HALLUM wrote:

> Mon der i hele taget er noget der hedder Girokort i Sverige ?

Regninger betales på samme måde i Sverige som i Danmark via et girokort.
Mine forældre har hus derover og sørger i dag altid for at betale dem på
et svensk posthus. I gamle dage kostede det det samme, hvadenten det var et
dansk eller svensk girokort, som man sendte ind, men sådan er det ikke
længere.

> [...]
> oplysninger du gav, men ubegrundede rygter.... og det kan vi da ikke bruge
> konkret og seriøst til ret meget...vel ?

Tjah, det er absolut ikke ubegrunde rygter. Det koster en mindre formue at
betale et svensk girokort i Danmark. Kan du ikke fatte det?

--
Uffe Holst

Fra : HALLUM

Dato : 10-12-01 15:12

<< Tjah, det er absolut ikke ubegrunde rygter. Det koster en mindre formue
at
<< betale et svensk girokort i Danmark. Kan du ikke fatte det?

Nej Uffe - det kan jeg ikke.

Og ved du hvad der er så sjovt ?
Det er at jeg handler flere gange om måneden hos CD ON - og ved du hva?
Det koster 2,00 kr. pr. girokort via Homebanking ligesom alle de andre
kedelige regninger vi betaler .... så nej Uffe - jeg kan ikke fatte det !

Hvem har iøvrigt snakket om svenske girokort ? ikke jeg............

CDON har naturligvis en girokonto i Danmark som jeg tidligere har prøvet at
forklarer dig uden held.

Så Uffe - der er altså ikke noget at komme efter - ingen Lollandske
landsteder her

mvh.
Hallum

Fra : Soulfood

Dato : 09-12-01 21:35

Prøv www.phonoteket.dk

MVH

Brian/

Fra : Larz

Dato : 09-12-01 22:50

"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor (danske/udenlandske) er det bedst/billigst/hurtigst at bestille cd'er
> når man tager alt i betragtning (altså told og levering osv.)?

Hej Troels!

Rillen (www.rillen.dk) plejer at være superhurtige og de har også et pænt
stort udvalg. Butikken ligger i Grenå og portoen er beskedne 14 kr.

- - - Larz

Fra : Brian Haagh

Dato : 10-12-01 10:28

Til alle der har været inde på vores site, og specielt til Hallum, vil jeg
sige tak for at du så vores fejl.
Så vi kunne få dem rettet.

--
MVH

Brian Haagh
www.phonoteket.dk

"We learned more from a 3 minute record than we ever learned in school."
- Bruce Springsteen

Fra : HALLUM

Dato : 10-12-01 11:49

Mit kompliment til Brian Haagh / www.Phonoteket.dk !

Hurtighed og venlighed - kan varmt anbefales !

mvh.
Hallum

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-12-01 14:45

"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com>
> Hvor (danske/udenlandske) er det bedst/billigst/hurtigst at bestille cd'er
> når man tager alt i betragtning (altså told og levering osv.)?

I Danmark har jeg kun brugt http://www.cdskiven.dk. Det er
portofrit ved køb over 160 kr. og med Dankort-betaling.
Priserne er vist nogenlunde som i pladebutikker, men udvalget
er større.

Hvis man er bare en lille smule risikovillig, kan man prøve
http://www.cd-wow.com. Den er billig og portofri også til Danmark,
men cd'erne bliver sendt fra Hong-Kong, så man risikerer told.
Jeg har bestilt et par gange uden at blive opkrævet told.

Derudover kan jeg faktisk ikke huske, hvad jeg har brugt, for
så mange cd'er køber jeg heller ikke. Men jeg leder lidt rundt,
for der kan jo også være forskel på selve priserne på pladerne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 11-12-01 00:09

> Hvor (danske/udenlandske) er det bedst/billigst/hurtigst at bestille cd'er
> når man tager alt i betragtning (altså told og levering osv.)?

Mange tak for svarene allesammen. Nu skulle der vist være mulighed for at
jeg kan holde kortet rødglødende her i julemåneden.

Men der var lige en enkelt ting jeg kom til at tænke på. Hvor gode er
forretningerne til at pakke de ting ind man bestiller? Jeg har et par gange
været udefor at coveret på cd jeg har vundet har være temligt ødelagte efter
en gang igennem Post DK. Når det nu er noget man har vundet kan man jo ikke
så godt klage, men hvis det nu er noget man har betalt for, ville det jo
være lidt surt. Er det noget man skal tage højde for når man bestiller,
eller er det det samme alle stede?

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-12-01 19:30

> [...]
> så godt klage, men hvis det nu er noget man har betalt for, ville det jo
> være lidt surt. Er det noget man skal tage højde for når man bestiller,

Jeg har fået en pakke ind ad døren i dag fra Cd-Skiven. Jeg
blev skuffet, da det viste sig, at en af cd'ernes cover var blevet
klemt ganske kraftigt og var ubrugeligt. Da jeg havde et ekstra,
gør det ikke så meget, men ellers bør man vel kunne returnere
varen. Cd'erne var i en konvolut og dobbelt indpakket med
sådan noget plastic med luftlommer i, du ved, men det var åben-
bart ikke nok til postvæsenets hårdhændede behandling. En stiv
papkonvolut, som jeg tidligere har set brugt, havde nok været en
bedre idé. Det tror jeg, jeg vil skrive til dem.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-12-01 13:03

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>
> [...]

> En stiv papkonvolut, som jeg tidligere har set brugt, havde nok
> været en bedre idé. Det tror jeg, jeg vil skrive til dem.

CD-Skiven skriver, at de har testet papkonvolutter med dårligt
resultat, så det bliver nok ikke bedre, og jeg har ingen grund til
at tro, at CD-Skiven skulle være ringere end andre forhandlere.
Anbefalingen opretholdes. Og de har god kundeservice oven
i købet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 12-12-01 20:50

> [...]
> at tro, at CD-Skiven skulle være ringere end andre forhandlere.
> Anbefalingen opretholdes. Og de har god kundeservice oven

Skrev de noget om om man kan få cd'en byttet i tilfælde af coveret er i
stykker når man modtager pakken?

Troels

Fra : HALLUM

Dato : 12-12-01 21:58

Ellers er der altid den forbrugerbeskyttende
fortrydelsesret som er 14 dage ved varer over nettet.

mvh.
Hallum

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-12-01 22:17

"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com>

> Skrev de noget om om man kan få cd'en byttet i tilfælde af coveret er i
> stykker når man modtager pakken?

Det kan man naturligvis:
"Vi giver 30 dages fuld fortrydelsesret fra modtagelsesdatoen."
http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=info&id=10
Og man kan altid kontakte deres kundeservice på e-mail, hvis
man er i tvivl.

Desuden skrev de, at hvis jeg gjorde opmærksom på det ved
min næste bestilling, ville de sende mig et nyt cover som erstatning.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 13-12-01 01:02

> [...]
> http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=info&id=10
> Og man kan altid kontakte deres kundeservice på e-mail, hvis

Godt godt... det lyder som nogen man trygt kan handle med.

/Troels