Kan ikke kører 1000 Mhz. bliver sindsyg!!
Fra : Diana&Klaus

Dato : 09-12-01 17:54

Har lige opgraderet til en AMD TB 1000/266 og et ECS K7S5A
bundkort+Geforce2mx-400 64mb.
Det er TOTALT umuligt for mig at kører stabilt 1000mhz i spil/3d, den fryser
efter 10-20 min. hele systemet går kold og skal slukkes/tændes for at starte
igen.
Har hentet de nyeste agp drivere til bundkort/grafikkort??
Har 1stk 256 Pc133 i ram (kingston)maskinen, har prøvet 3 feks ram typer,
ingen forskel.
Har fået testet min cpu=OK??ombyttet grafikkortet= ingen forskel??
sætter jeg bios til 100/100 =750mhz kan lortet kører i dagevis???
HJÆLP HJÆLP INDEN JEG BLIVER SINDSYG!!!!!!!!
MVH
Klaus

Fra : Frank Hahn

Dato : 09-12-01 18:43

"Diana&Klaus" <dogk@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sætter jeg bios til 100/100 =750mhz kan lortet kører i dagevis???
> HJÆLP HJÆLP INDEN JEG BLIVER SINDSYG!!!!!!!!

Ingen hjælp at hente fra mig.
Har samme problem, med samme cpu og ram, men med
asus a7v133 bundkort.

Jeg tror seriøst at det er rammene, valueram min bare.

Jeg kører klippestabilt ved 132 MHz på bussen.
Dvs. 990 MHz cpu.

Og det har jeg såmænd vænnet mig til. De små 10 MHz
kan jeg også leve uden.

/Frank

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-12-01 19:16

Diana&Klaus wrote:

> [...]
> sætter jeg bios til 100/100 =750mhz kan lortet kører i dagevis???
> HJÆLP HJÆLP INDEN JEG BLIVER SINDSYG!!!!!!!!

Prøv at køre memtest86.

Hvis den giver fejl så prøv at checke:
<http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=003792>
ECS K7S5A kan have problemer med Thunderbirds ved 133 MHz, fra 1 GHz og
op.

Alternativt kan det måske være din PSU der er for lille.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Frants Johansen

Dato : 09-12-01 21:44

jeg kører med samme bundkort med en AMD TB 1333
10x133 uden problemer - med en 300 wat PSU
Frants

Fra : Jean Pierre

Dato : 11-12-01 01:37

Det har noget at gøre med produktion 4 og opefter. Du kan se hvilken
produktion dit board kommer fra ved at kigge på et lille klistermærke med et
enkelt tal på nede ved PCI slot 5.

--
MVH Jean Pierre

Fra : kim

Dato : 12-12-01 21:28

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 12-12-01 21:01

Jeg har ikke en løsning på dit problem men kender du dette site?

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

Her kan det være at du finder løsningsforslag

Claus

Fra : Diana&Klaus

Dato : 15-12-01 10:22

Hej alle.
Jeg har læst denne gruppe
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4
Derefter har jeg nu kontaktet Føniks data i Kbh hvor lortet er købt og
forklaret dem om prbl med ECS og sendt dem linket til ovenstående. Så lad os
nu se om de vil godkende de fejl som ECS helt sikkert har på deres
bundkort.. Desuden har jeg fundet ud af at mine corevoltage står og svinger
imellem 1,792-1,808 også en fejl der kan henføres til ECS!! ved ikke om det
er et alvorligt prbl at den svinger eller ej, men nogle i USA har fået deres
ECS byttet på denne fejl!!
Klaus