Superbit DVD titlerne
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-12-01 11:18

Har nogen af jer købt nogle af Columbia's nye Superbit titler ?

F.eks Bram Stoker's Dracula ? Hvordan ser den nye udgave ud, og hvordan
lyder den ?

Jeg går ud fra at flere af Superbit titlerne _er_ udgivet, men jeg har ikke
kunnet finde nogle af dem rundt omkring i forretningerne endnu....ihvertfald
ikke her i Aalborg....

Thomas

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-12-01 14:25

Har set at Futureent har en del af disse, men har ikke rigtigt nogen ide om
hvad Superbit er. Nogen der kan hjælpe? Hvad er det specielle ved disse
titler?

Tenz.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-12-01 15:01

Tenzel Kim <tenz@worldonline.nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hDJQ7.1392$Q3.148068@news010.worldonline.dk...
> Har set at Futureent har en del af disse, men har ikke rigtigt nogen ide
om
> hvad Superbit er. Nogen der kan hjælpe? Hvad er det specielle ved disse
> titler?

Superbit er nye forbedrede udgaver af DVD titler. Bitraten er sat op, så
billedeoverførelsen er pænere, og så har lydsporet fået en DTS overførsel
oven i.

Fra : Morten DH

Dato : 11-12-01 13:06

> Superbit er nye forbedrede udgaver af DVD titler. Bitraten er sat op, så
> billedeoverførelsen er pænere, og så har lydsporet fået en DTS overførsel
> oven i.

Man benytter al pladsen til lyd og billede - og der er altså ingen extras på
Superbit udgivelserne - ikke engang trailers...

Generelt får de ret gode anmeldelser, specielt Dracula er blevet rost meget
(jeg har da også bestilt den)

Se fx.
http://www.dvdreview.com/fullreviews/bram_stoker_s_dracula__superbit.shtml
og
http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_4/bramstokersdracula_sb.htm

Jeg håber på Superbit serien bliver meget populær, så vi kan få ordentlig
audio/video kvalitet i stedet for oceaner af ligegyldige extras (tæker på fx
spil, gætte lege, sign along og lignende) jeg dog gerne have extras; men det
skal være audiokommentarer, making of's fraklip og den slags, ikke
ligegyldig PR materiale - og vigtigst af alt: Jeg hader forced add's (Disney
og Fox fuck jer!!!) og langsomme animerede menuer som fx. "X-men" - må dog
indrømme at Shrek's menuer er seje, problemet er bare at hvis man skal
navigere meget rundt bliver man kuldret i hovedet inden man er færdig... T2-
ultimate edition, her går der ca 3-4 minutter inden filmen kan ses pga
reklamer for THX, DTS, DD, Filmselskabet osv... irriterende IMHO... Du har
gættet det, jeg samler Superbit titler