Blinkende Lygter
Fra : Crazy Bunny

Dato : 09-12-00 00:41

Jeg er lige kommet hjem efter en tur i biffen hvor jeg så Blinkende Lygter.
Jeg synes den var KÆMPE GOD! Den var helt vildt sjov! Tror I ikke den kunne
blive til noget stort i udlandet. Fordi:

- historien er god
- danske fil ridder på en bølge i øjeblikket
- manden bag filmen har tidligere været nomineret til et par oscars for
nogle kortfilm, og han har vundet én.

Martin Kofod
kena@mail.dk
ICQ 33379605

Fra : Keld Petersen

Dato : 09-12-00 10:06

Hvad er det for en bølge, som dansk film rider på? Okay, der har været lidt
snak omkring Dogmefilmene, og så det der - formodede - hø "Dancer In The
Dark" (som jeg tillader mig at kritisere uden at have set den) - men er det
ligefrem en bølge?
Dog vil jeg mene at Blinkende Lygter er en FANTASTISK film, og at den ville
have en chancei i udlandet, selv om bla. det amerikanske publikum jo
panikker hver gang de er hensat til at LÆSE når de går i biffen. Uha uha...
og en remake er vi vist alle enige om ville være hærværk, eller hur?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-12-00 13:49

"Keld Petersen" <mailto: kingkeld@person.dk> wrote in message
> [...]
> snak omkring Dogmefilmene, og så det der - formodede - hø "Dancer In The
> Dark" (som jeg tillader mig at kritisere uden at have set den) - men er

Tjah, jeg har mødt flere mennesker ude i den store verden der bemærkede at
dansk film virkelig var inde i en god stime for tiden, men det afhænger vel
af hvad man er på jagt efter. Det er jo ikke lige fordi Danmark har lavet
vildt mange Sci-Fi film eller så'n Iøvrigt kunne jeg meget godt lide
Dancer in the Dark, men jeg er sikker på, at det er en af den slags film man
enten elsker eller hader.

> [...]
uha...
> og en remake er vi vist alle enige om ville være hærværk, eller hur?

Tjah, der har jo allerede været en remake af Nattevagten, og vi ved, hvordan
det gik med den. Derudover skulle der være remakes af Den eneste ene og I
kina spiser de hunde på vej. Det er ikke just noget, jeg ser frem til.

/Nikolaj

Fra : Keld Petersen

Dato : 10-12-00 10:31

Nikolaj Borg <nikolSPAM@jborg.dk> wrote in message
> [...]
> det gik med den. Derudover skulle der være remakes af Den eneste ene og I
> kina spiser de hunde på vej. Det er ikke just noget, jeg ser frem til.

Nej puha... jeg vil til enhver tid foretrække at se originalen frem for
remaken (med undtagelse af "Invasion Of The Body Snatchers" - her er første
remake markant bedre). Et perleeksempel er Mød Min Hr. Mor (fransk) vs. The
Birdcage (usa'sk).

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-12-00 15:42

"Keld Petersen" <mailto: kingkeld@person.dk> writes:

> Hvad er det for en bølge, som dansk film rider på? Okay, der har været lidt
> snak omkring Dogmefilmene, og så det der - formodede - hø "Dancer In The
> Dark" (som jeg tillader mig at kritisere uden at have set den)

Det er jo så lidt tåbeligt. Der er nok mange, der ikke kan lide Dancer
af forskellige årsager - det er en film, som kræver en del af seeren,
og det kan være ubehageligt at "kæmpe sig igennem den". Men hø, det
kan man kun kalde den, hvis man er skræmmende ignorant.

> [...]
> panikker hver gang de er hensat til at LÆSE når de går i biffen. Uha uha...
> og en remake er vi vist alle enige om ville være hærværk, eller hur?

Bemærk at en af de internationale film-moguler havde en intro-blipvert
i starten (UIP?). den er nok solgt. Det forklarer også Iben Hjejles
meningsløse tilstedeværelse i filmen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 12-12-00 05:02

"Keld Petersen" <mailto: kingkeld@person.dk> adspurgte:

> Hvad er det for en bølge, som dansk film rider på?

Tjah, måske er bølge lige at stramme den. Men lidt opmærksomhed skaber
dansk film dog. Min lokale indie-biograf kører fra tid til anden nogle
specialarrangementer. Ved disse vises ikke trailere for kommende film
men bl.a. trailere for gamle film, udvalgte scener fra naturfilm
etc. Forud for visningen af svjh. `Night of the Living Dead' (i
oktober var specialarrangementet skrækfilm hver weekend) stillede den
unge fløs der normalt varetager disse arrangementer sig op og fortalte
at der forud for filmen ville blive vist trailere for først "one of
the best movies I've seen" og derefter "one of the best sequels ever
made". Lyset dæmpedes og snakken forstummede (de fleste af jer kender
vel fornemmelsen) hvorefter en trailer for `Festen' tonede frem! Jeg
er dog stadig i syv sind om han faktisk mente det alvorligt, for
Festen-traileren blev fulgt op af en trailer for `Rambo'...

> det der - formodede - hø "Dancer In The Dark"

Hmm, glimrende sange, alternative dansescener - efter min mening et
godt forsøg på at opdatere musical-genren (noget bedre end hvad Woody
Allen præsterede i `Everyone Says I Love You', men den var vist også
mest tænkt som en hyldest til guldalder-musicalen). Men det bærende
element i historiens udvikling var for fantastisk til at den rigtig
fængede for mig. Man kan så diskutere om den overhovedet skal kaldes
dansk, eller om der mere er tale om en vesteuropæisk film.

    1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø
--
------------------------------¬Sølystgade 42-----------------------------------
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,

Fra : Wertigo

Dato : 11-12-00 15:12

"Crazy Bunny" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Lygter.
> Jeg synes den var KÆMPE GOD! Den var helt vildt sjov! Tror I ikke den

I forbindelse med premieren læste jeg et interview med Kim Magnusson
(filmens producent). Han mente ikke, at filmen har det store potentiale i
udlandet pga. den meget danske humor. Amerikanere ville fx slet ikke forstå
hverken tilbageblikkene (især det første med dens Morten Korch-idyl) eller
de mange henvisninger til Matador & (T)ove Ditlevsen. Derfor ville filmen
nok kun blive sendt ud i Skandinavien.

Desværre - det er sgu' ellers en god film.

--
MvH Mikkel
www.cyberfreak.dk/sms