SiS735!
Fra : Tor Valen

Dato : 09-12-01 10:48

Hej

Jeg kigger på nyt bundkort og stødte på dette som kun koster det halve af
hvad et fra f.eks. ASUS gør.

Det undrer mig at det er så billigt, for det ser da ud til at være et KANON
bundkort!
Kører Socket A fra 600 Mhz til 2Ghz+.
Med AGP Pro x4
5 PCI slots
HELE balladen.

Forskellen skulle være at der på bundkortet, for at gøre det så billigt som
det er, kun er EEN chip (ikke som normalt en North, og en Southchip). Det
skulle åbenbart ifølge nogle anmeldelser ikke gøre den store forskel,
nærmere det modsatte. Den interne kommunikation skulle være forbedret. Og
der kunne køres med hastigheder på 1,2 GB/sek imod det normale 250 (CIRKA)
MB/sek!

Jeg kan ikke se nogen grund til IKKE at købe dette kort...
1. pga prisen
2. pga af den har ALT hvad de nyeste bundkort også har
3. den har BÅDE SD-ram slots, og DDR-ram slots
4. indbygget audio

Hvad siger I???

Mvh Anders

Fra : Jonny Jensen

Dato : 09-12-01 11:02

Siger at det lyder som et ECS K7S5A, hvilket er et OK motherboard, og ret
hurtigt også Læs mere her.

http://www.tomshardware.com/mainboard/01q3/010924/index.html

Du kan få et med både lyd og lan for ca 700,-

Jonny.

Fra : Tor Valen

Dato : 09-12-01 12:09

Det ER K7S5A! og det koster 625 kroner med audio!

Er det et bud på en julegave til mig selv, eller hva???

Fra : Samson

Dato : 09-12-01 13:55

"Tor Valen" <torval@mail.tele.dk> wrote in message
> Det ER K7S5A! og det koster 625 kroner med audio!
>
> Er det et bud på en julegave til mig selv, eller hva???

Jeg ville sætte et pci lydkort i og så disable onboard sound (AC97) inde i
bios'en. Køb udgaven med onboard LAN (SIS900) da det kører virkeligt godt og
hurtigt.

Mvh
Samson.

Fra : Bear

Dato : 09-12-01 12:09

> [...]
> 1. pga prisen
> 2. pga af den har ALT hvad de nyeste bundkort også har
> 3. den har BÅDE SD-ram slots, og DDR-ram slots

Jeg har købt to K7S5A (med og uden LAN) og har ikke haft nogen problemer
overhovedet. Det ene kører med en AthlonXP 1600+ og det andet kører med en
Duron 700. Jeg fatter heller ikke at det er så billigt.

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Tor Valen

Dato : 09-12-01 12:17

Skal man købe NU???

Kan det finde på at stige BRAT lige pludselig?

Eller går det måske den anden vej (NEDAD) prismæssigt???

Fra : Klaus

Dato : 10-12-01 09:14

Tor Valen wrote:

> Skal man købe NU???
>
> Kan det finde på at stige BRAT lige pludselig?
>
> Eller går det måske den anden vej (NEDAD) prismæssigt???

Eller også afløses det af K7S6A med SiS745 chipset (support for PC2700
RAM).

/klaus

Fra : Andrew

Dato : 10-12-01 14:09

hvornår kommer det, og er det lige så billigt???

Mvh Anders

Fra : Klaus

Dato : 10-12-01 14:54

Andrew wrote:

> hvornår kommer det, og er det lige så billigt???
>
> Mvh Anders

Det er først lige kommet på deres hjemmeside, men for et par måneder
siden lød budet på starten af december i det store udland. Prisen vil
ikke blive meget højere - listepris i USA omkring $90.

/klaus

Fra : Jacob

Dato : 10-12-01 20:23

> hvornår kommer det, og er det lige så billigt???
>
> Mvh Anders

Tag et kig på http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1007680340 og
http://www.ecs.com.tw/news/news901206.htm

Helt kort har ECS i torsdags annonceret deres nye bundkort baseret på SIS
745 chipset. Forventet pris er 90 $.

--
Jacob

Fra : Andrew

Dato : 10-12-01 17:43

Vil der være store forskelle på SiS745 i forhold til SiS735?

Eller skal man bare købe motherboardet med 735 istedet for at vente?!

Fra : Klaus

Dato : 11-12-01 09:32

Andrew wrote:

> Vil der være store forskelle på SiS745 i forhold til SiS735?
>
> Eller skal man bare købe motherboardet med 735 istedet for at vente?!
>
> Mvh Anders

Svært at sige - da AMD's processorer endnu ikke supporterer 166MHz FSB
vil gevinsten nok ikke være så stor. Se evt. test af Iwill XP333 (med
ALi chipset) på :

   http://www.hardinfo.dk/tests/bundkort/default.asp?ID=335

Der vil jo altid være et eller andet nyt på vej :

   VIA KT333 chipset
   ATI's A3/A4 chipset (kun northbridge - bruger sandsynligvis ALi
southbridge)
   PC2700 RAM er ikke rigtig på markedet endnu
   AMD 166MHz FSB - varer det et 6 eller 12 måneder ?

Jeg står selv for at købe ny PC, men det bliver først når julegaveræset
er overstået. Jeg regner med at købe et K7S5A kort (pga prisen - jeg er
ligeglad med de par procent ekstra ydelse jeg kan få med andre kort).
Har forresten hørt noget om at garantiperioden bliver fordoblet efter
nytår - betyder det højere priser ???

/klaus

Fra : Tor Valen

Dato : 09-12-01 16:39

er der andre erfaringer med dette kort, eller er ALT bare fryd og gammen?!?

Mvh And

Fra : Bachelor

Dato : 09-12-01 23:30

"Tor Valen" <torval@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c1384eb$0$25397$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> er der andre erfaringer med dette kort, eller er ALT bare fryd og gammen?!?

Nej, ikke nødvendigvis. Du kan måske læse mere her :

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477