Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skærmproblem
Fra : Per Vinther

Dato : 09-12-01 10:20

Hej i gruppen.

Håber der er en venlig sjæl et sted derude som kan hjælpe mig med følgende:

Hvis jeg skanner et billede ind på computeren eller overfører billeder fra
digitalkameraet, bliver de meget mørke og det giver et falskt billede, da
jeg jo ikke har mulighed for at redigere dem.
Ved udprint er de ikke for mørke.
Jeg har, tror jeg, prøvet næsten alt. Kalibrere, justere gamme, gøre
billedet lysere (det sidste dur jo ikke, for er de fine på skærmen, bliver
de alt for lyse ved print).
Jeg lagde også nogle billeder ud på min hjemmeside og de stod flot på min
skærm, men da jeg åbnede siden på en anden computer var de alt for lyse.

På forhånd tak.

Per

per.vinther@post.tele.dk

P.S. Jeg har prøvet flere forskellige billedbehandlingsprogrammer, - samme
resultat.

Fra : KH

Dato : 09-12-01 17:08

"Per Vinther" <per.vinther@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm, men da jeg åbnede siden på en anden computer var de alt for lyse.

Har du prøvet at skifte din skærm eller dit grafikkort ud?

Mvh. KH.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-12-01 17:22

Per Vinther wrote:

> Jeg lagde også nogle billeder ud på min hjemmeside og de stod flot
> på min skærm, men da jeg åbnede siden på en anden computer var de
> alt for lyse.

Konklutionen må være, at din skærm ikke er korrekt kalibreret/justeret,
prøv flg. URL: http://niels-ebbesen.net/skaermtest -

Der er en gråkile som du kan bruge til at indstille skærmens lysstyrke
og kontrast, det optimale er, hvis du samtidig kan se forskel på 0% - 5%
og på 95% - 100% sort, hvis det ikke kan lade sig gøre, så gå efter en
indstilling, hvor du kan samtidig kan se forskel på 0% - 10% og på 90% -
100% sort.

Du må ikke lave en så flad kontrast at 100% sort bliver grålig, og 0%
sort skal være helt hvid.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 09-12-01 19:05

"Per Vinther" <per.vinther@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg lagde også nogle billeder ud på min hjemmeside og de stod flot på min
> skærm, men da jeg åbnede siden på en anden computer var de alt for lyse.

Prøv at skue op for lysstyrken på din skærm.

// Steffen