Siderammer i word
Fra : Poul Vandborg

Dato : 09-12-01 10:03

Hej alle

1 Hvordan laver man en sideramme i Word 2000, som har runde hjørner og en
venstre margen på ca 20 mm. ?

2 Jeg kan finde forskellige figurer til at lave en sideramme af, er det muligt
at man selv kan lave disse små tegninger og så bruge dem som en sideramme ? og
hvordan ?

hilsen Poul

--
Posted from cpe.atm0-0-0-140128.0xc2c06a8e.arcnxx2.customer.tele.dk [194.192.106.142]

Fra : pre

Dato : 09-12-01 17:24

Word er ikke særlig egnet til den slags rammer. Det hører hjemme i et
grafikprogram som har mange mange flere muligheder, og en meget bedre
teknik. I Word er tegnefunktionen i stand til at save de viste figurer, men
rammerne er begrænset som du kan se det i Rammer og Skygger. Hvis figuren
IKKE er markeret er der masser af muligheder til tekstbrug, men ellers er
der kun nogle få typer at vælge mellem.
pre

Fra : PoVa

Dato : 09-12-01 17:42

Tak for svaret - så må jeg slå mig til tåls med at ikke er sagen, og udfolde
mig i et andet program.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-12-01 17:43

> [...]
muligt
> at man selv kan lave disse små tegninger og så bruge dem som en sideramme

Du kan evt lave en alm tegning i word (autoshapes) og flyt den over i dit
sidehoved, så den ligger på alle sider (i baggrunden)

mvh/Peter Lykkegaard