Problemer med netværk
Fra : Susanne Pedersen

Dato : 09-12-01 03:20

Hejsa
Jeg har et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med, for nu har jeg
siddet og rodet med det hele dagen og læst alle indlæg her i gruppen, men er
ikke blevet meget klogere.

Jeg har ADSL hos Teledanmark og tilsluttet to PC'er med win98 på begge, og
det fungerer fint, men ligeså snart jeg vil prøve at lave et neværk mellem
de 2 computere, så går det galt, så kan ingen af PC'erne komme på nettet.

Jeg ved ikke hvad jeg gør galt, da jeg sagtens kan finde den anden computer
når jeg skriver IP-adresserne ind, men så er det bare slut med at komme på
nettet, så skal jeg fjerne IP-adresserne.

Jeg har 2 dynamiske IP-adresser, ved ikke hvad I mere skal vide, men skriv
endelig, hvis I mangler nogle oplysninger.

Håber der er en der kan forklare mig det rigtigt, da jeg intet fatter.

Jeg har lige siddet og læst i PC-planet nr. 10, hvor der står "Lad din PC
dele printer, scanner og internetforbindelse" og der har jeg prøvet at følge
opskriften, men de hopper noget rundt i det, men det er derfor jeg er sikker
på at det må kunne lade sig gøre.

M.v.h.
Sus

Fra : Claus Lund

Dato : 09-12-01 10:50

> [...]
>de 2 computere, så går det galt, så kan ingen af PC'erne komme på nettet.
Det lokale netværk må ikke være med fast ip i denne situation. Brug
"optain an ip adress automatically" eller havd det hedder i en dansk
version.

> [...]
>
>Jeg har 2 dynamiske IP-adresser, ved ikke hvad I mere skal vide, men skriv
>endelig, hvis I mangler nogle oplysninger.

Det burde kunne fungere.

Fra : Susanne Pedersen

Dato : 09-12-01 20:06

Tak for dit svar, jeg har prøvet at skrive IP-numre ind og også uden
IP-numre, men intet hjalp, så jeg kommer nok ikke videre med det, desværre,
men det var da et forsøg værd at prøve her.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-12-01 12:46

Prøv at installere protokollen NetBEUI på begge maskiner og hente IP
adresser automatisk.

Mvh.
Mikael