Ikke et ord [[SPOILER]]
Fra : Mads Pedersen

Dato : 09-12-01 00:34

Jeg har lige været inde at se denne absolut udmærkede film, men men men :
der er én ting jeg ikke helt kan greje, og det er hvad det er for en
lejlighed forbryderne overvåger Douglas og konens (har glemt hvad hun hed og
hvem der spillede hende) lejlighed fra.

Det er jo tydeligvis en lejlighed med stort set samme udsigt (både Douglas
og datteren ser ud på dragen der hænger og dasker mod facaden), men da
Douglas' kone flygter fra ham der skal myrde hende, står hun pludselig i det
rum hvor forbryderne har haft deres overvågningsgrej.

Er hun flygtet ind til naboen eller?!!!!

Forbryderne har jo næppe overvåget fra Douglas' egen lejlighed, men
sikkerhedskæden er klippet over hos Douglas sådan som man så en
sikkerhedskæde blive klippet over da forbryderne trænger ind og slår den
gamle dame ihjel - den gamle dame som konen finder mens hun flygter fra
morderen

Nogen der har gennemskuet hvor overvågningen sker fra?

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 09-12-01 11:27

Jeg gætter på at det foregår fra naboen eller over/under-boen. Jeg kan ikke
huske at man så den gamle dame i forbindelse med Michael, så jeg tror mest
på en etage op eller ned. Det der mere er problemet, for mig at se, er vel
at dragen hænger det samme sted uanset om det er den bortførte datter der
kigger, eller Famke Janssen (Michael's hustru i filmen).

- Nicolai

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-12-01 14:31

> [...]
> at dragen hænger det samme sted uanset om det er den bortførte datter der
> kigger, eller Famke Janssen (Michael's hustru i filmen).

Ehh, hvis den hænger på ydersiden af muren på bygningen overfor og den gamle
dame bor ved siden af Douglas. Selv en etage op eller ned burde ikke betyde
særlig stor forskel her. Måske en lidt anden vinkel, men intet drastisk.

Det er snart noget tid siden jeg så den så jeg kan desværre ikke huske om
man får nogen forklaring på hvor præcis det er den gamle dame bor.

Tenz.

Fra : Christian Muus

Dato : 09-12-01 14:28

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> morderen
>
> Nogen der har gennemskuet hvor overvågningen sker fra?

Apropos: Hvordan har det været muligt for forbryderne at installere
videokameraer i soveværelset, uden at Douglas eller konen har lagt mærke til
noget?

--
Christian Muus

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-12-01 14:48

> Apropos: Hvordan har det været muligt for forbryderne at installere
> videokameraer i soveværelset, uden at Douglas eller konen har lagt mærke
til
> noget?

Måske sover de bare meget tungt

Tenz.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 09-12-01 22:52

"Tenzel Kim" <tenz@worldonline.nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Måske sover de bare meget tungt

Hehe, kan lige forestille mig scenen :

*Mænd i sort tøj og sorte elefanthuer rumsterer med accu-håndværktøj mens
Douglas og Janssen sover trygt i den store dobbeltseng*

Janssen : Skat, du snorker altså _ret_ meget!!!!!

Douglas : Det er ikke mig der snorker! Det må være katten der kradser på
døren fordi den vil ud.

Mvh Mads