ASUS A7V-266 problemer
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-12-01 22:47

Jeg sidder her og prøver at få et nyt A7V-266 (rev. 1.06) til at fungere,
men det vil slet ikke starte op, det giver i stedet nogle "bip".
Der kommer et bip ad gangen efterfulgt af en pause (ca. 1 sekund), og der
kommer slet ikke noget signal til skærmen. Både CPU og chipset kølere
starter op, men så sker der heller ikke mere. Kan det være ram'en som ikke
passer til boardet ?
Ram'en er af typen Hyundai PC2100, og er mærket som følger:

PC2100U-25330
HYMD1326458-H AA
256MB DDR 266MHz CL 2.5

Det skal lige siges at både ram og CPU virker OK i et Gigabyte GA-7DX board.
Jeg håber på at der er en eller anden der kan hjælpe mig med dette problem.

Mvh
Per

Fra : Per Søndergaard Søre~

Dato : 09-12-01 08:47

Efter at have tage DDR2100 op et par gange og skubbet dem rigtig hård ned i
holderen og kontrolleret at de sad fast, fungerede min pc. Den havde ellers
samme symtomer.
Husk at placer Ram'en rigtigt i soklerne og i rigtig rækkefølge.
Mvh. Per