Hong Kong Action
Fra : Andersen

Dato : 05-12-00 23:48

Hej alle
Jeg kunne godt tænke mig at købe
nogle Hong Kong actionfilm på DVD.
Men hvilken film er bedst eller " et must "
kan i anbefale nogle stykker.

Hilsen Mikael

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-12-00 23:59

Andersen wrote:

> Hej alle
> Jeg kunne godt tænke mig at købe
> nogle Hong Kong actionfilm på DVD.
> Men hvilken film er bedst eller " et must "
> kan i anbefale nogle stykker.

Jeg kan anbefale http://us.imdb.com/Title?0091229 (Ultra Force), og dens
efterfølgere. Der er action og gang i den for alle pengene.

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 12:07

Fra : Michala P. Hansen

Dato : 06-12-00 12:07

David wrote:

> Uden tvivl John Woo's "The Killer" og "Hardboiled" og så eller alt andet han
> har lavet.

De er næsten FOR oplagte, men naturligvis klassikere indenfor genren. Så
endeligt min Criterion-udg. af Hardboiled sidste dag, og det overraskede mig
faktisk HVOR god, filmen er. Men måske var det bare oversættelsen, der gjorde,
at jeg bedre kunne forstå handlingen denne gang? A Better Tomorrow er også værd
at se. Ultra Force har været nævnt, Jackie Chan burde alle kende til, så hvad
med Tsui Harks Once Upon a Time in China? En personlig favorit er Siu-Tung
Chings A Chinese Ghost Story. Den er simpelthen forrygende.

MVH
Jens Thomsen@Michala