Indekatte?
Fra : Jette

Dato : 08-12-01 18:25

Hej katteelskere

Jeg har et lille spørgsmål. Er det normalt at holde "indekat", altså have en
kat der aldrig kommer ud? Er det ikke skadeligt for kattens psyke i længden?

Mvh. Jette
www.webtip.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-12-01 18:42

Hej Jette

Nejda *S* begge mine katte er indekatte og det er ganske normalt

Når bare man sørger for dække deres behov, som
klatre/kradse/gemme/aktivitet/kattegræs osv og en masse kærlighed Så er
der ingen problemer i det.
Et + er også hvis man har 2 eller flere katte. Men en enkelt kan sagtens
også leve livet som indekat *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Jette

Dato : 08-12-01 18:48

"Joan Frederiksen" skrev:
> [...]
er
> der ingen problemer i det.
> Et + er også hvis man har 2 eller flere katte. Men en enkelt kan sagtens

Tak for dit svar... iøvrigt er jeg senere faldet over andre indlæg, der
berører dette emne, og det lader til at være den generelle holdning, så jeg
er overbevist (til stor glæde for min kæreste). Jeg troede faktisk det ville
være det rene dyreplageri, at holde en kat inde hele dens liv.

Vi har besluttet at vi vil have 2 killinger af ca. 12 uger., men hvilken
kombination (køn) skal vi vælge? Er der nogen regler for det ... og skal de
være fra samme kuld, eller er det ligemeget?

Mvh. Jette
www.webtip.dk

Fra : Fie

Dato : 08-12-01 19:05

Hej Jette

> [...]
de
> være fra samme kuld, eller er det ligemeget?

Vi startede ud med at have 2 søstre, som havde det ok med hinanden. Men
efter at den ene lille pige blev aflivet og vi fik Thomas ind i vores liv
kan jeg virkelig se hvor meget forskel der er på kønnene! Det giver, bilder
jeg mig selv ind, en mere nuanceret liv for kattene at være han/hun kat
sammen. Desuden kan man godt opleve lidt problemer i den tid, hvor
hunkattene bliver kønsmodne sammen - de kan virkelig være nogle "bitches"
overfor hinanden!
Så alt i alt ville jeg absolut anbefale at anskaffe én af hvert køn, med det
forbehold at man skal være MEGET opmærksom på tiden, hvor katten skal
neutraliseres for at undgå uplanlagte killinger, og hellere neutralisere for
tidligt end for sent.

Hilsen
Fie, Thomas & Tulle, som lørdagshygger sammen på tæppet i stuen
........altså kattene!

Fra : Kate

Dato : 08-12-01 22:30

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in news:9utjvd$2ssf$1@news.cybercity.dk:

<Klip>
> [...]
> hvilken kombination (køn) skal vi vælge? Er der nogen regler for
> det ... og skal de være fra samme kuld, eller er det ligemeget?

Hej Jette

Der vil sikkert være meget forskellige holdninger til køns
sammensætningen. Jeg kan naturligvis kun udtale mig om mine egne. Johan
og Sofie er 11½ år, kuldsøskende og har aldrig været fra hinanden. De
er så forskellige som to individer kan være. Johan er noget af en
drillepind og Sofie er totalt humorforladt, hvis man kan sige det om en
kat men altså hun vil helst bare være i fred og Johan vil gerne
lege lidt, altså nu er han jo en ældre herre så der er selvfølgeligt
grænser for energien. Jeg har for 2 uger siden købt en 2 årig kastreret
somali, som jeg håber med tiden kan blive en god ven for Johan. Jeg
havde indtil April i år en anden hankat Oliwer, som var en god stødpude
mellem Johan og Sofie når Johan blev for frisk.
Alt i alt vil jeg personligt vælge to af samme køn for her tror jeg det
ville ha' fungeret bedre for begge kattene. Men som sagt er de jo
individer med personlighed, så det kan da godt være at det ikke er
kønnet der er afgørende, men personligheden.
Iøvrigt er mine også indekatte, for jeg bor op til to meget trafikerede
veje og jeg kan ikke bære tanken om at skulle samle en overkørt kat op
i vejkanten.

Håber i finder to dejlige misser.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 09-12-01 12:32

Hej Jette
Det er ligemeget om killingerne er fra samme kuld, men det er selvfølgelig
bedst, idet de jo så kender hinanden allerede når du får dem. Og jeg synes
jo bedst om drenge (også hos katte). Har selv haft 3 sæt a 2 kastrater, og
de har altid haft det fint sammen. Når de vokser op, slås/leger de jo en
del, og er det 2 drenge er de jo mere jævnbyrdige i deres slagsmål, hvor det
ofte ses, at hunmis godt kan blive trynet og skræmt, så de aldrig vil ligge
sammen og nusse og vaske hinanden. Det har jeg set både hos min søster og
hos min mor, der på et tidspunkt havde både hun og han katte sammen.
Så jeg vil til enhver tid foretrække 2 hanner.
Hilsen Denise

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-12-01 11:50

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev...

Hej Jette

> [...]
ville
> være det rene dyreplageri, at holde en kat inde hele dens liv.

Der er mange, der synes det er synd for katte kun at være inde - og det er
det også, hvis de har været vant til noget andet, men hvis man sørger for at
få sine katte fra et sted, hvor de kun har været indendørs, så kender
kattene ikke til andet...

> [...]
de
> være fra samme kuld, eller er det ligemeget?

Godt for jer - og kattene - at I har valgt at få 2! De har sædvanligvis stor
glæde af hinanden, specielt når man får dem begge som killinger, så de kan
vokse op sammen. Det er lidt sværere at sætte voksne katte sammen, men som
regel går det fint efter en periode med lidt ufred.

Køn - generelt er kastrerede hankatte de bedste kælemisser man kan få,
hunkatte (både fertile og kastrerede) kan være lidt mere "intrigante" og
bitchede Jeg vil derfor anbefale jer at enten få en af hvert køn, eller
to hankatte - de fleste kan også godt lide den forskel, der trods alt er på
hhv. hun- og hankattene - både i sind og fysisk. Og det er helt generelt det
her - ikke alle katte er sådan - de er jo forskellige. Uanset hvad I vælger,
bør I få kattene neutraliseret når tid er - hankatte begynder, på et
tidspunkt, at urinmarkere og hunkatte kommer i løbetid, og p-piller kan have
yderst uheldige bivirkninger i form af kræft, cyster, livmoderbetændelser
mv. - dertil kommer, at hvis man vælger at få en killing af hvert køn, så
risikerer man også drægtighed...

Det er selvfølgelig fint hvis killingerne er fra samme kuld, så har I
ihvertfald ingen problemer med at de skal lære hinanden at kende, men de
behøver ikke at være fra samme kuld.
Nu ved jeg ikke præcis hvad I vil have for en type katte (huskat, racekat,
korthår, langhår...), men hvis man er på udkig efter racekatte, hænder det
også, at opdrætteren har fx en ældre killing eller voksen kat, som skal
omplaceres, og som sagtens kan komme ud sammen med en killing - det betyder
heller ikke noget, for igen, så kender kattene hinanden fra start. Det har
så den fordel, at hvis I måske gerne vil have en bestemt race, men ikke lige
synes I har råd til to killinger, så kan I være heldige at få - "groft
sagt" - 2 katte til 1's pris...
Ellers er der jo internaterne og kattehjemmene, der som regel er ved at
oversvømme med katte, som trænger desperat til nye hjem!!

Ellers vil mit bedste råd være - kig grundigt på killingerne og de forhold
de går under - er I ikke helt trygge ved det, så gå og køb et andet sted!
Der er masser af katte og killinger, og det er desværre sådan, at hvis man -
af medlidenhed med killingen - får kat fra et sted, hvor man måske ikke helt
bryder sig om forholdene, så er chancen for at den person lader sin kat få
killinger igen, større (for vedkommende kom jo af med killingerne...).
Kig i øvrigt gerne i Politikens Kattebog inden I køber - der står mange gode
råd til nye katteejere - heriblandt hvad man bør kigge efter, når man skal
ud og se på killing/er.

Og er I i tvivl, så spørg endelig igen!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 09-12-01 12:15

Hej

Faldt lige over den her

> Ellers vil mit bedste råd være - kig grundigt på killingerne og de forhold
> de går under - er I ikke helt trygge ved det, så gå og køb et andet sted!

Kan fuldt tilslutte mig. Fik det råd fra en opdrætter en gang, at hvis man
selv kunne tænke sig at få sine katte passet hos den pågældende opdrætter,
så kan det ikke være helt galt *S*

> [...]
> bryder sig om forholdene, så er chancen for at den person lader sin kat få
> killinger igen, større (for vedkommende kom jo af med killingerne...).

Ja tak, jeg er blevet klog af skade. Killingen overlevede 2 mdr

M.v.h
Lise

Fra : Dorthe

Dato : 08-12-01 18:54

Jette skriver:

> Hej katteelskere
>
> Jeg har et lille spørgsmål. Er det normalt at holde "indekat", altså have en
> kat der aldrig kommer ud? Er det ikke skadeligt for kattens psyke i længden?

Hej Jette!
Ja og nej ! *smil*
Altså, det er ganske normalt at holde indekatte, og de tager bestemt ikke
psykisk skade.
Nu håber jeg ikke der endnu engang starter en af de der fuldstændig formålsløse
diskussioner om inde-udekatte, for det er ganske sikkert at mange folk har deres
faste mening om disse ting. Så jeg vil blot komme med min, og understrege at jeg
ikke behøver at høre fra folk med en "det er ih så romantisk med udenkatten, og
godt nok mister man da en nu og da, men pyt med det" indstilling, for jeg kan
ikke overbevises!

Indekatte kan have et spændende og indholdsrigt liv, men det kræver at man gider
gøre en indsats for det. Det kan bl.a. være at have mere end en kat, at give
gode klatre og kravle muligheder, at der er spændende lege og udfordringer
f.eks. i forbindelse med fødesøgning osv. En alenekat der dagen lang sidder og
glor uden at have noget at tage sig til, det er synd, men indekatte der kan
lege, slås, søge efter mad osv. dagen lang uden fare for at blive kørt ned,
blive overfaldet af andre dyr og tankeløse mennesker, ja de har efter min mening
et dejligt liv. Har man desuden mulighed for at bygge en udegård hvor de kan
trække frisk luft, leg i græsset og kigge på fugle, ja det er jo bare endnu
bedre.

Af vores 6 katte er de to gamle udekatte, to er adopterede lejlighedskatte fra
det indre København, og to er halvstore killinger. Alle seks ser ud til at have
det fedt her i vores nye hus hvor de har en kattelem ud til en stor lukket
løbegård, hvor de kan klatre i brændestablen osv.

Hilsen Dorthe ( og de 6x4 ben der lige nu alle foretrækker at sove i sofaerne).

Fra : Jette

Dato : 08-12-01 20:00

Tusind tak for Jeres svar ... der kommer med garanti flere spørgsmål
herfra når vi har fået kattene....

Mvh. Jette
www.webtip.dk

Fra : Blue & White

Dato : 08-12-01 20:29

Hej!
Det kommer an på, hvad du mener med "normalt". Dette ord har jo (mindst) to
betydninger, 1) almindeligt og 2) "rigtigt", "sundt" osv.
I betydning 1) er det ved at være ret normalt at holde indekat. Nøjagtigt
hvor normalt er ikke godt at vide, jeg tror ikke, der er nogen, der har
lavet statistik over det...
I betydning 2): Hvis katten ikke tidligere har været vant til at gå ude, vil
den ikke tage skade. Dette er selvfølgelig under forudsætning af, at den er
kastreret/steriliseret. Selv i naturen ville katten forsøge at få så lille
et territorium som muligt, hvis det kan brødføde den. Jo større territorium,
jo mere energi skal der bruges på at overvåge og forsvare det.
Der lurer mange farer udendørs i det moderne samfund for et dyr, der
biologisk stadig reagerer, som om det levede i Sahara for 5000 år siden.
Trafik er en af de største, for katte er af en eller anden grund nogle værre
nørder i trafik.
Smitsomme sygdomme er også et stort problem, og ikke alle kan man vaccinere
sig fra. Det gælder især Katte-AIDS, som har en meget dårligere prognose end
menneske-AIDS, fordi man ikke kan holde Katte-AIDS nede medicinsk, sådan som
man kan til en vis grad med menneske-AIDS.
Hertil kommer faren for, at katten ganske enkelt ikke kan finde hjem igen
efter en længere strejftur og går til grunde af sult eller kulde. Myten om,
at katte altid kan finde hjem er desværre - kun en myte.
Der er derfor mange grunde til, at indekatte har en markant højere
gennemsnitslevealder end udekatte.
Venlig hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-12-01 01:15

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse news:9utik3$2rb5$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har et lille spørgsmål. Er det normalt at holde "indekat", altså have en
> kat der aldrig kommer ud? Er det ikke skadeligt for kattens psyke i længden?

Hej Jette og velkommen i gruppen

Som de andre skriver, er det både normalt og
absolut ikke skadende for kattens psyke, ikke at
komme ud. Men det stiller selvfølgelig lidt større
krav til ejeren om at aktivere og udfordre katten,
når den ikke har mulighed for at gøre det selv
udenfor.

En anden ting, som jeg synes, næsten er et must
for indekatte, er et gulv-til-loft klatretræ, så
misserne vil få brugt alle deres muskler på samme
måde som en udekat. Kan købes billigt og i god
kvalitet her: http://www.likita.dk

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Jette

Dato : 09-12-01 10:41

"Helle Andersen" skrev:
> Hej Jette og velkommen i gruppen
Tusind tak, jeg er sikker på jeg får stor glæde af Jer
... og må jeg i den forbindelse rose Jer for den afslappede holdning til
tingene der hersker her i gruppen. Uden at nævnte gruppe-navne *smil*, er
der ikke ret mange andre grupper hvor man kan få lov at nævne sin
hjemmeside, som f.eks. "Se min hjemmeside" fra Cindie d. 5/12, uden straks
(mere eller mindre venligt) at blive henvist til dk.opslag.internet.
Et andet eksempel er Henrik Pedersen der poster et indlæg om virus, ud at én
eneste beder ham gå i virus-gruppen.

Godt for Jer!! ... katteelskere er et venligt folkefærd, hi!

> [...]
> krav til ejeren om at aktivere og udfordre katten,
> når den ikke har mulighed for at gøre det selv

Ja, vi har også tænkt at gøre vores bedste.... det er jo ikke rart at slippe
katten løs midt i storkøbenhavn ... og heller ikke nemt, når man bor på 1.
sal.

> [...]
> for indekatte, er et gulv-til-loft klatretræ, så
> misserne vil få brugt alle deres muskler på samme
> måde som en udekat. Kan købes billigt og i god

Tak for tippet! Jeg har lige været inde og føje siden til foretrukne

Mvh. Jette

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-12-01 11:24

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev...

Hej Jette - velkommen til fra mig også!

SNIP
> Godt for Jer!! ... katteelskere er et venligt folkefærd, hi!

Jep - en anden fordel ved at have en eller flere katte - de sænker
blodtrykket, det er helt videnskabeligt bevist!
Og for lige at gøre det helt færdigt, så er det sådan, at stort set de
eneste poster, der bliver henvist til andre ng'er er salgsannoncer for
killinger/katte af eget opdræt (henvises til dk.marked.privat.dyr) og tests
(til dk.test) - og så dem, som er helt skudt ved siden af i forkert ng, for
selvfølgelig skal der da ikke gå rent anarki i den, bare fordi de fleste af
os her er ligeså laid-back som vores mest rolige kastrater (med undtagelse
af, når der lige farer en "djævel" i os, og vi tager en tur med kløerne
fremme ligesom kattene gør - det hænder nemlig...) )

> Ja, vi har også tænkt at gøre vores bedste.... det er jo ikke rart at
slippe
> katten løs midt i storkøbenhavn ... og heller ikke nemt, når man bor på 1.
> sal.

Nej, man bør bestemt ikke lukke sin kat ud, når man bor et sådant sted - bor
selv på Østerbro i en (stor) lejlighed med 6 voksne katte og pt 3 killinger!
Ingen af dem har taget mere skade end hvad der sædvanligvis er forventeligt
af en kat *gg*

> Tak for tippet! Jeg har lige været inde og føje siden til foretrukne

Det kan også jeg varmt anbefale - det bedste er, at man faktisk frit kan
sammensætte sit helt eget kradsetræ, hvis man ønsker det - man er altså ikke
tvunget til at købe model XXX for at få dims YYY, hvis man i virkeligheden
hellere ville have noget andet + dims YYY (ok, den var lidt kryptisk, håber
du forstår hvad jeg mener
Og i øvrigt vil jeg anbefale, at du køber en eller to hængekøjer til dit
fremtidige klatretræ - kattene elsker dem!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-12-01 13:05

"Jette" <jni@omnix.dk> writes:

> [...]
> (mere eller mindre venligt) at blive henvist til dk.opslag.internet.
> Et andet eksempel er Henrik Pedersen der poster et indlæg om virus, ud at én

Hvis jeg ikke har sagt det før vil jeg gerne sige det igen.. velkommen
til ;))

Grunden til at jeg poster advarsler om virus her i gruppen er: At
langt de fleste i gruppen er "almindelige" pc-brugere og som følge
heraf ikke nødvendigvis har det store behov for at følge med i alt
hvad der sker på pc-fronten. Og siden at jeg er en brugervenlig pc
nørd, vil jeg hellere advare her hvor jeg er rimelig sikker på at min
advarsel bliver opdaget, end i en gruppe af mednørder, som allerede ved
at de skal være ekstra opmærksomme fordi de har adgang til samme
kilder som jeg bruger..;))

Et problem i mange af de andre grupper er at for mange har fået adgang
til internet, uden egentlig at gøre sig klart at der følger en vis
forpligtigelse med til at opføre sig ordentligt og læse de faq'er som
gives til grupperne..;(((

Men lige her i denne gruppe er der flest hunkøn som ikke har et behov
for at puste sig op over alt og alle. Derfor er gruppen her også et
skoleeksempel på hvad usenet var engang og helt sikkert også rigelig
grund til at have en internetforbindelse..

For ikke at gøre denne helt OT.. vil jeg lige komme med en historisk
anekdote:
I gamle dage kaldte man lillejuleaften for kattens aften, fordi man
stilte tre skåle frem med havre, byg og rug grød, man tog så varsel af
hvilken skål katten spiste af først, det skulle så betyde at lige den
sort ville gro godt i det nye år.
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Jette

Dato : 09-12-01 13:59

"Henrik Pedersen" skrev:
> Hvis jeg ikke har sagt det før vil jeg gerne sige det igen.. velkommen
> til ;))

Tusind tak

> [...]
> langt de fleste i gruppen er "almindelige" pc-brugere og som følge
> heraf ikke nødvendigvis har det store behov for at følge med i alt
[klip]

Jeg regnede også med at det var grunden ... min kæreste og jeg er selv lidt
IT-nørdede og oplever alt for tit at medlemmer af familien får virus af ren
og skær uvidenhed.

[klip]
> [...]
> skoleeksempel på hvad usenet var engang og helt sikkert også rigelig
> grund til at have en internetforbindelse..

Ja, vi kvinder er nu engang bare dejlige

> For ikke at gøre denne helt OT.. vil jeg lige komme med en historisk
> anekdote:

hmmm, ja jeg bør vel også lige finde på noget, idet jeg nu selv har bidraget
til OT'en, hi!
Jeg kan jo fortælle (som jeg også skriver i "Nogen der kender nogen?") at vi
2. juledag skal hente to søde små hankatte i Bjerringbro .... så I år er det
ikke så meget den 24. vi ser frem til... vi glæder os mest til d. 26.
december

Mvh. Jette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-12-01 17:51

Henrik skrev:

Men lige her i denne gruppe er der flest hunkøn som ikke har et behov
for at puste sig op over alt og alle.
---------------------------
Ja ja, hvis vi ikke allerede syntes at du var en OK fyr,
så havde du "vundet" os med den bemærkning, men
det forbavser mig ikke, jeg mener når Melissa lader
dig bo hos sig, må du være OK. ;))))

--
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-12-01 00:09

"Marianne Hellemose" <skatkat@telefona.dk> writes:

> [...]
> så havde du "vundet" os med den bemærkning, men
> det forbavser mig ikke, jeg mener når Melissa lader

Ja og jeg undrer mig stadig over at hun kan holde mig ud.., sommetider
spekulerer jeg over om det er, fordi hun ikke vil indrømme at hun tog
fejl, da hun adopterede mig...??

I mange andre grupper er der den slags mennesker, som af en eller
anden grund skal puste sig op i flere afdelinger i stedet for at komme
med en pæn hentydning..

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 09-12-01 19:12

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev:

> [...]
> for indekatte, er et gulv-til-loft klatretræ, så
> misserne vil få brugt alle deres muskler på samme
> måde som en udekat. Kan købes billigt og i god

Nu ligger Likita jo i den "forkerte" ende af Danmark, så er der nogen her
fra Jylland der har prøvet at bestille hos dem? Jeg kan ikke se de skriver
noget om leveringsbetingelser eller fragt, men der løber vel nogle
omkostninger på for at sende sådan et skrummel? Og LEVERER de overhovedet
herovre i "det mørke Gylland"?

Hilsner
Gertrud Sand..nåh nej.. Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Mette B

Dato : 09-12-01 19:33

Hej Lisbeth.
Jeg har prøvet at bestille fra Likita. De sender til jylland og jeg fik det
dagen efter jeg havde bestilt og jeg synes de var utrolig flinke derovre.
Jeg mener, det kostede 71 kr at få det sendt, men det var stadig billigere,
end at købe et hos en dyrehandel.
Hilsen Mette,
(og misserne, som er meget glade for deres kradsetræ fra Likita)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-12-01 00:12

"Mette B" <mette@hotmail.com> writes:

> [...]
> end at købe et hos en dyrehandel.
> Hilsen Mette,
> (og misserne, som er meget glade for deres kradsetræ fra Likita)

Kom det så med en fragtmand ??
Hvor stort var det træ ??

Fra : Lene

Dato : 10-12-01 10:07

Henrik Pedersen wrote:

> Kom det så med en fragtmand ??
> Hvor stort var det træ ??

Hej Henrik...

Både min søster og min veninde har bestilt klatretræer hos Likita og fået dem
leveret i jylland. De kom begge med pakkeposten. Min venindes træ er meget stort,
da hun har over 3 meter til loftet. Min søsters er af mere almindelig og moderat
størrelse :- )
I begge tilfælde kom træerne meget hurtigt efter de var bestilt.

Venlig hilsen Lene

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-12-01 12:51

Lene <Lene_lock@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> størrelse :- )
> I begge tilfælde kom træerne meget hurtigt efter de var bestilt.

Takker for svaret, for Melissa skal have et i fødselsdagsgave til
marts, og det er jo meget rart at vide hvem = tidspunkt der kommer med det.;))

Fra : Trine Piltoft

Dato : 12-12-01 17:15

> Takker for svaret, for Melissa skal have et i fødselsdagsgave til
> marts, og det er jo meget rart at vide hvem = tidspunkt der kommer med
det.;))

Jeg har fra pålidelig kilde, at der kommer prisstigninger til januar
eller februar, så måske skulle du bestille det allerede nu (og gemme det
så melissa ikke opdager det :0)
Jeg tror dog ikke det er en voldsom stigning, kun omkring 5% eller tæt
derpå, så det går nok endda.

Hilsen Trine P.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-12-01 17:28

"Trine Piltoft" <piltofts@post.tele.dk> writes:

> [...]
> så melissa ikke opdager det :0)
> Jeg tror dog ikke det er en voldsom stigning, kun omkring 5% eller tæt

Æv, selvom jeg kunne skjule det for hende (kunne jeg nok ikke nænne
alligevel). Er der et "lille" problem som hedder penge, faktisk er det
ret heldigt at hun ikke har fødselsdag før marts, for alle mine penge
er brugt til da. Faktisk har jeg ikke heller haft råd til, at Melissa
kunne give mig selv en fødselsgave..:(((
Men der kunne da lige blive råd til en pose rejer til hende, sådan i
anledning af dagen..;))

Fra : Trine Piltoft

Dato : 13-12-01 21:52

> Men der kunne da lige blive råd til en pose rejer til hende, sådan i
> anledning af dagen..;))

Fik du lov at smage :0) ??

Trine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-12-01 00:42

> Fik du lov at smage :0) ??
>
> Trine
ja underligt nok..:chok:
Hun ville kun æde halvdelen af det hun fik, ca en ½ pose, selvom hun
vist var sulten nok, for hun stillede da jeg ville skære skinkesmåkød
ud til min fødsdags alt_i_1_gryde, så jeg besluttede at der også
skulle være lidt godt til mig, og hældte resten af posen i gryden
sammen med det andet som hører sig til..;))

Men hun guflede da resten af rejerne i dagen efter såe..;))

btw : alt_i_1_gryde er et sammenkog af lidt kød og en masse grønt og
kan varieres i det uendelige, samtidig med at det sparer på opvasken *gg*

Fra : Mette B

Dato : 10-12-01 11:57

Hej Henrik.
Som Lene også har skrevet, kom det med pakkeposten. Kradsetræet var lidt
mindre end sådan et fra gulv til loft.
Det kan være du også overvejer at købe et til Melissa??

Mvh Mette