Psykologiske film til psykologi?
Fra : Bjarke

Dato : 05-12-00 21:45

Jeg har psykologi i gymnasiet og det er meningen at vi inden jul skal se en
god psykologisk film man evt. som let begynder skal kunne analysere lidt
m.m.
Hvis filmen så også er god eller kendt gør det jo heller ikke noget..
Nogen der har nogle forslag?

På forhånd tak!

Mvh.
Bjarke

---
www.hvasaa.com
b@lite.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-12-00 23:10

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Bjarke"
<b@lite.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I had
to correct this gibberish:

> Nogen der har nogle forslag?

Magnolia :)
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Hr.San

Dato : 05-12-00 23:21

Helt klart : Manhunter

Fra : Pulcher

Dato : 05-12-00 23:32

"Clockwork Orange" af Stanley Kubrick

Bjarke <b@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90jk5a$8o6$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Hajaj®

Dato : 06-12-00 14:52

On Tue, 5 Dec 2000 23:31:30 +0100, "Pulcher"
<Skryder@yahoo.com> wrote:

>"Clockwork Orange" af Stanley Kubrick

Den ville jeg også foreslå. Vi analyserede den i musik i
Gymnasiet
Ellers er der jo altid 'Psycho'.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Cause of death:
Having been alive for 98 years

Fra : Henrik Sahlholt

Dato : 07-12-00 00:13

Hajaj® <hajaj@worldonline.dk> wrote:

>Den ville jeg også foreslå. Vi analyserede den i musik i
>Gymnasiet

.. . . Vertigo må også være selvskrevet - og et par gymnasieklassikere
fra 80'erne, . . . The Wall, 1984, Zappa, Amadeus, etc.

Henrik S

Fra : Keld Petersen

Dato : 06-12-00 07:39

Far til 4 i byen er vel altid aktuel i december

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 00:07

Fra : Henrik Sahlholt

Dato : 07-12-00 00:07

"kunukiteq" <kunukiteq@get2net.dk> wrote:

>Eyes Wide Shut - freudiansk, eller hvad med Woody Allen, f.eks.
>Constructing Harry.
>
>kunuk

Mener du ikke de-constructing Harry!

(en mindre freudiansk fortrængning måske?

Henrik S

Fra : B.Ikkala

Dato : 06-12-00 12:34

Tue, 5 Dec 2000 21:45:03 +0100, "Bjarke" <b@lite.dk>

> [...]
>m.m.
>Hvis filmen så også er god eller kendt gør det jo heller ikke noget..

Personligt kunne jeg godt tænke mig at se en psykologisk analyse af én
af Russ Meyer's film ...

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 20:12

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-12-00 20:12

Hajaj® skrev i meddelelsen <5dcs2t0oi0bc3b4lv0hoh80l8952cl40ns@4ax.com>...

>Ja, se det kunne være interessant.

Russ meyer er den seje makker fra Austin Powers ikke?

nej det er da Mike Meyers..? hm forvirrede mig :)

Fra : "Musikbiblioteket"

Dato : 06-12-00 14:31

Hvad med Polanski's "Repulsion / Chok", nok den bedste film om sex-angst / schizofreni, og den kan lånes på mange danske biblioteker

--
Posted from ns.fynbib.dk [131.165.151.1]

Fra : Wertigo

Dato : 06-12-00 23:18

"Bjarke" <b@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.m.
> Hvis filmen så også er god eller kendt gør det jo heller ikke noget..

Vi så Picnic At Hanging Rock i dansk (og skrev efterfølgende stil om den).
Her er masser at gå i gang med, og det er nemt at komme i gang. At man så
nok aldrig bliver helt færdig med at analysere den, er en anden sag...

--
MvH Mikkel
www.cyberfreak.dk/sms

Fra : Bjørn HBC

Dato : 09-12-00 10:08

Bjarke <b@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90jk5a$8o6$1@news.inet.tele.dk...
> Nogen der har nogle forslag?

Roman Polanskis »Le Locataire« (Lejeren).
Bjørn