Problemer med netværk via HUB????
Fra : Jakob Stigaard

Dato : 08-12-01 18:21

Vi forsøger at forbinde to XP maskiner, vi har 2 netkort i hver pc, hvoraf
den ene i hver bruges til kabel internet, det andet kort er forbundet til
HUB gennem et "straight" kabel. Problemet er, at vi ikke kan få lortet til
at virke, hjælp. Er det et problem der er 2 kort i?.

Jakob

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 08-12-01 18:57

"Jakob Stigaard" <Jakob_stigaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3c124ca9$0$10562$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> HUB gennem et "straight" kabel. Problemet er, at vi ikke kan få lortet til
> at virke, hjælp. Er det et problem der er 2 kort i?.

Jeg har tre maskiner med et netkort i hver, forbundet til en switch via lige
kabler, og en forbindelse fra switchens uplink port via et lige kabel til
kabelmodemet (Arrownet). Det virker sørme!

Grunden til at jeg har valgt en switch, er at kommunikationen mellem switch
og kabelmodem og mellem switch og den ældste maskine er 10 mbps,
mens den mellem switch og de to nyeste maskiner er 100 mbps. Med en
hub ville alt foregå med 10 mbps.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : jrnmeyer

Dato : 08-12-01 19:11

"Jakob Stigaard" skrev d. 08-12-01 18:21 dette indlæg :
> [...]
til
> at virke, hjælp. Er det et problem der er 2 kort i?.

Hej Jakob.
Jeg ser dit projekt sådan:
pr. maskine har du et netkort der er defineret mod internet via kabel (
det kunne være TDC )
og her har du en fast defineret ip adresseing.
Det andet netkort som du forbinder mellem de to maskiner (ethernet via
HUB ),
Prøv at definere protokol Netbui og sikre dig at du har fælles
arbejdsgruppe på de to maskiner.
Pas på med at have to netkort i samme IP nr. gruppe.
Tjek dette først og se om det slår igennem

Med venlig hilsen
jrnmeyer

http://www.kandu.dk/