Neon Genesis Evangelion
Fra : Christian

Dato : 04-12-00 14:21

Der er vel ikke nogen som har set Neon Genesis Evangelion (Anime film). Da
jeg har et par spørgsmål om filmen´s handling.

Christian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-12-00 14:37

"Christian" <cft3144@vip.cybercity.dk> writes:

> Der er vel ikke nogen som har set Neon Genesis Evangelion (Anime film). Da
> jeg har et par spørgsmål om filmen´s handling.

Jeg har set den, men husker ikke så meget af den. Men den er ret god.

Jeg vil anbefale dig at tage et kig på anmeldelsen på
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=373 og se om den hjælper
dig. Der er en del kommentarer til anmeldelsen i det tilhørende
debatforum (klik på tallet efter "kommentarer" i "factbox" og du kan
evt. skrive yderligere spørgsmål der, hvor de anime-kyndige sikkert
vil besvare dem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Der bliver ikke krig,
The RockBear. ((^)) hvis vi stemmer ja til EU"

Fra : Christian

Dato : 04-12-00 16:35

Jeg forstår ikke helt hvad der forgår i de sidste episoder fra 23 til 26.
Man for en masse tilbage blik hvordan Nerv er startede op. Men hvad sker der
til sidst - Jeg synes at alle kommer ind til et forhør og på et tidspunkt
ser man også at Misato ligger død på gulvet efter at hun er blevet skudt.
Vil det sige at Nerv har tabt og regeringen er kommet ind for at rydde op og
dræbt alle?. Eller har The Angels virkelige vundet?. Eller betyder det godt
og kort at de alle er døde og kommet op i himmel.

Fra : Peter Biro

Dato : 05-12-00 10:33

"Christian" <cft3144@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
godt
> og kort at de alle er døde og kommet op i himmel.

Grunden til at det virke lidt forvirende er nok at der også findes et par
film. Man får en del flere svar hvis man ser:

The End of Evangelion (De 2 sidste afsnit i serien)

Death and Rebirth (en opsumering af hele serien)

Der er hvis også en 3. film men den har jeg desværre ikke kunne finde nogle
steder

MVH

Peter Biro
http://www.compuclub.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-12-00 13:00

"Christian" <cft3144@vip.cybercity.dk> writes:

> Jeg forstår ikke helt hvad der forgår i de sidste episoder fra 23 til 26.

Nå. Ja, dem har jeg ikke set. Jeg har kun set det, der er udgivet i
US.

--
Peter B. Juul, o.-.o "21st century starts [2000-12-31] when the clock
The RockBear. ((^)) strikes 12:00 and it becomes [2001-01-01]. It's just