Filmliste
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-12-01 13:41

Hej.

Som hjælp til når vi skal stemme om gruppens filmpriser, har jeg
forsøgt at lave en liste over alle årets biografpremierer.

Jeg har lagt den her: http://brandtnielsen.adr.dk/film2001.html

Jeg har foreløbig ikke medtaget dokumentar- eller novellefilm i listen,
og heller ikke repremierer. Det betyder, at relativt højtprofilerede
film som Family og Trækfugle ikke er inkluderet. Mit spørgsmål til jer
er, om disse film og andre af deres art skal indgå i afstemningen, dvs.
om man overhovedet skal kunne stemme på dem? Hvis man kan det,
skal de selvfølgelig også inkluderes på min liste.

Og så har jeg nogle tvivlsspørgsmål: Har Spike Lees "Bamboozled"
haft dansk biografpremiere? Og så er der en række film, som står
på releaseplan.dk (når man klikker tilbage til tidligere måneder), og
som jeg ikke finder noget om andre steder. Dem har jeg så udeladt,
fordi jeg regner med, at det er fejl eller der er sket ændringer (?).

Hvis I finder nogle fejl af anden art i listen, så lad mig det vide.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk