Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rep. af Canon EOS
Fra : Poul B-H

Dato : 08-12-01 11:27

Min matskive er lidt grim så jeg ringede til PV Service (aut. canon
reparatør i DK) , men de ville ikke snakke med en privat !

Så bad jeg Merlin indhente tilbud på rep, det gad de ikke "men det plejer at
blive 1200kr"
Så bad jeg Japan Foto indhente tilbud: "aparatet skal sendes ind, det koster
så 350kr for diagnosen"
efter megen protest, jeg ved hvad der er i vejen, ringede de så igen for en
reservedelspris og en rep pris:
reservedel: 900kr!!
rep og forsendelse 1015kr !! De har skreget af grin da de lavede det tilbud.
Det tager 1 minut at vippe matskive ud med en negl.

Er der nogen der kan skaffe en matskive til Canon EOS1000FN ?
Hvis i kender et rimeligt sted at få repararet EOS er jeg også interesseret,
idet min zoom går lidt trægt.

Er der noget at sige til at man kan finde på at handle i udlandet ? Det kan
da ikke betale sig at betale ekstra for at holde liv i sådanne firmaer, som
alligevel ikke giver nogen service og ovenikøbet holder folk for nar.

Poul B-H

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 09-12-01 00:21

Hej

Til min EOS 5 kan man købe ekstra matskiver, og det mener jeg man kan til
alle EOS modeller. Med den nye matskive følger der en lille dimmer som man
piller matskiven ud med. Det tager ikke to minutter at skifte til en anden
matskive, og så er det ikke nær så dyrt som det du beskriver. Jeg har bare
bestilt matskiven hos fotohandleren, kan ikke huske prisen. Prøv lige at
tjekke din brugsforvirring, for at se om du kan få udskiftelige matskiver
til dyret.

Held og lukker!

> Hvis i kender et rimeligt sted at få repararet EOS er jeg også
interesseret,
> idet min zoom går lidt trægt.

Så skal det da være en dyr en for at det kan betale sig....