Trådløst internet og bærbar computer
Fra : Nej

Dato : 07-12-01 23:30

Hej allesammen !!
Hvis jeg nu køber en bærbar, hvordan skal jeg så lave trådløst internet på
den, hvis jeg bruger ADSL-modem?

-Ander$

Fra : Henrik Walther

Dato : 08-12-01 11:22

It's rumoured "Nej" <æmann@lort.kom> wrote:

>Hvis jeg nu køber en bærbar, hvordan skal jeg så lave trådløst internet på
>den, hvis jeg bruger ADSL-modem?

Du kan jo starte med et trådløst netkort, et access point og en
switch/hub.

--
Henrik Walther

Fra : Nej

Dato : 08-12-01 17:00

Well, jeg smuttede med det samme ind på edbpriser og fandt et access point.
Det kostede ca. 3.000!! Kan man ikke finde en billigere løsning?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-12-01 17:53

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
> Well, jeg smuttede med det samme ind på edbpriser og fandt et access
point.
> Det kostede ca. 3.000!! Kan man ikke finde en billigere løsning?

Af hvad jeg kan finde har 3com det billigste accespoint, SMC de har vist en
starterpakke med accespoint og netkort til godt 3000

/Dennis

Fra : alwresuihalert

Dato : 08-12-01 16:01

snip
> Hej allesammen !!
> Hvis jeg nu køber en bærbar, hvordan skal jeg så lave trådløst internet på
> den, hvis jeg bruger ADSL-modem?

Hvis du har et såkaldt "ADSL-modem" og ikke en router, skal du have en anden
computer stående tændt som server, når du vil bruge den trådløse
forbindelse. Så til at starte med, ville det være godt at starte med en
router i stedet for "modem"'et.

Med en router stikker du bare et kabel i routeren og et WLAN Access Point,
der har et stik til DSL router. Og så skal du have et PCMCIA/PCCARD i din
laptop.

Det er en måde at gøre det på.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-12-01 16:40

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
> Hej allesammen !!
> Hvis jeg nu køber en bærbar, hvordan skal jeg så lave trådløst internet på
> den, hvis jeg bruger ADSL-modem?

Så skal du have et accespoint der kan lave lave NAT og måske foretage en
'opringning' alt efter hvad det er for en udbyder (er det f.eks Proaccess
hvor du bare smider routeren væk så er nok at accespointet kan lave NAT)
3com har et accespoint der måske kan det du søger og den koster ikke
alverden..

/Dennis