Netværkskort og opstart
Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-12-01 20:35

Lige et spørgsmål fra en hel og aldeles nybegynder udi netværk....Jeg har
lige installeret et netværkskort, og min win98 er blevet meget langsom i
opstarten. Jeg har ikke tilsluttet netværkskortet til mit ADSL modem endnu,
da jeg først får konverteret telefonforbindelsen om nogle dage.

Mit gæt er at windows leder efter netværksforbindelse, og det er derfor den
står stille et minuts tid under opstart. Har jeg ret?. Ellers håber jeg at i
tilgiver mig

--
/Karsten Jensen

Please remove "1" when replying by email.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 07-12-01 21:09

Karsten Jensen wrote:

> [...]
>
> --
> /Karsten Jensen
>
> Please remove "1" when replying by email.

I don´t reply by email.
Hej
Det skal tage meget længere tid når du har netkort i maskinen. Den skal jo
checke om der nogen tilslutninger, hvordan du logger på også videre,
Der er meget mere i boot-processen, når der er NIC i maskinen.

Elmer

Fra : Claus Christensen

Dato : 07-12-01 21:11

"Karsten Jensen" <eutykus1paulus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> står stille et minuts tid under opstart. Har jeg ret?. Ellers håber jeg at

Windows leder efter en DHCP server.
Giv dit netkort en fast IP adresse eller lev med de sidste dage indtil
ADSL'en kommer op at kører.
Claus

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-12-01 22:26

"Claus Christensen" <clausch@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Windows leder efter en DHCP server.
> Giv dit netkort en fast IP adresse eller lev med de sidste dage indtil
> ADSL'en kommer op at kører.
> Claus

I skal have tak for jeres hurtige og præcise svar.
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=start er vist en rigtig god
side for mig at få forstand på dette netværkshalløj .

Karsten Jensen