Tæller funktioner søges...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-12-01 20:27

Jeg vil gerne have en masse php funktionskoder til at få information om
besøgene på en hjemmeside.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 07-12-01 20:35

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev

> Jeg vil gerne have en masse php funktionskoder til at få information om
> besøgene på en hjemmeside.

kig på fopen, fwrite og fclose funktionerne, det er alt, hvad du behøver for
at lave din egen counter.

Been there, done that

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 07-12-01 20:46

> kig på fopen, fwrite og fclose funktionerne, det er alt, hvad du behøver
for
> at lave din egen counter.
>
> Been there, done that

Yep, det er nemt at lave en log, der også kan indeholde ekstra statistik
osv. :)

Menøh - ved nogen hvordan det vil reagere hvis der er to der besøger
hjemmesiden "samtidig", så filen er ved at blive skrevet når man forsøger at
åbne den?

Det går vel "bare" galt, ikke?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 08-12-01 00:43

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev

> [...]
>
> Menøh - ved nogen hvordan det vil reagere hvis der er to der besøger
> hjemmesiden "samtidig", så filen er ved at blive skrevet når man forsøger

jeg har haft masser af tilfælde, hvor visitor counteren er nulstillet, men
hits counteren ikke er, på www.grabbarnagrus.dk - meget underligt, da den
samme funktion bruges til begge dele - jeg har nu lavet en backup tæller,
der først skrives til, når der er tjekket at den rigtige er opdateret
korrekt. Nu er jeg blevet opmærksom på flock()

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-12-01 22:44

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote in message
> kig på fopen, fwrite og fclose funktionerne, det er alt, hvad du behøver
for
> at lave din egen counter.

Det jeg søger efter er nu bare nogle funktioner som kan finde eksempel
browser, win version, opløsning og en masse andet.
Hvordan kan jeg finde de funktioner?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 07-12-01 22:56

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Det jeg søger efter er nu bare nogle funktioner som kan finde eksempel
> browser, win version, opløsning og en masse andet.
> Hvordan kan jeg finde de funktioner?

I et JavaScript.
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 07-12-01 23:28

> Det jeg søger efter er nu bare nogle funktioner som kan finde eksempel
> browser, win version, opløsning og en masse andet.
> Hvordan kan jeg finde de funktioner?

Det er ikke noget PHP kan fremskaffe for dig, for de informationer har
serveren ikke til rådighed. Det kan måske klares med et browser-script, men
kun hvis browseren understøtter det, brugeren tillader det osv.

I øvrigt lyder det mere som "statistik" end som en simpel tæller, hvilket
det var mit indtryk du efterlyste i første omgang.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 08-12-01 00:02

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> I øvrigt lyder det mere som "statistik" end som en simpel tæller, hvilket
> det var mit indtryk du efterlyste i første omgang.

Ligesom der i php er denne variabel som får fat i den besøgenes ip adresse:
$REMOTE_ADDR
Det kan da ikke passe at det er den eneste?
Det er ikke nogen tæller at jeg vil have, jeg vil gerne have nogle koder til
at fremskaffe ting som b.la. zipstat.dk tælleren finder frem.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-12-01 00:15

Morten Jørgensen skrev:

>Ligesom der i php er denne variabel som får fat i den besøgenes ip adresse:
>$REMOTE_ADDR

IP-adressen sendes automatisk til enhver server du laver forbindelse
til - derfor kender PHP denne information.

>Det kan da ikke passe at det er den eneste?

Du tænker på farver, windows-version osv? Disse informationer sendes
IKKE til serveren - derfor har PHP ingen anelse om det.

Men du får at vide hvilken browser klienten bruger (hvis han sender de
rigtige information, man kan nemt sende noget andet).
$HTTP_USER_AGENT

>Det er ikke nogen tæller at jeg vil have, jeg vil gerne have nogle koder til
>at fremskaffe ting som b.la. zipstat.dk tælleren finder frem.

Så må du som sagt bruge javascript til at finde det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 08-12-01 00:32

> [...]
adresse:
> $REMOTE_ADDR
> Det kan da ikke passe at det er den eneste?

Har du overvejet at læse lidt i manualen ( http://www.php.net ). Der står
sådan nogle rare ting i.
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 08-12-01 00:45

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev

> Det jeg søger efter er nu bare nogle funktioner som kan finde eksempel
> browser, win version, opløsning og en masse andet.
> Hvordan kan jeg finde de funktioner?

En tanke, kod det selv?

Kiggede du overhovedet på det, jeg skrev til dig tidligere?

Fra : Richard Bjerregaard

Dato : 10-12-01 17:34

On Fri, 7 Dec 2001 22:43:43 +0100, "Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk>
wrote:

>Det jeg søger efter er nu bare nogle funktioner som kan finde eksempel
>browser, win version, opløsning og en masse andet.
>Hvordan kan jeg finde de funktioner?

www.phpee.com

Lidt javascript

s=0;c=0
f=""+escape(top.document.referrer) // 'top.' is used to track referers
in frames
sw=screen.width;sh=screen.height;s=sw+"x"+sh
v=navigator.appName
if (v != "Netscape") c=screen.colorDepth
else c=screen.pixelDepth

r="?referer="+f+"&r="+s+"&c="+c"

Mvh
Richard

Fra : Henning Birch

Dato : 08-12-01 11:33

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in news:3c11180e$0$25381
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg vil gerne have en masse php funktionskoder til at få information om
> besøgene på en hjemmeside.
>
> M.v.h Morten Jørgensen
> Webmaster og Redaktør på:
> www.StartLinket.dk

Hvis du er webmaster kan du vel bare kigge i din serverlog, nu kender jeg
ikke IIS som jeg kan se du bruger. Men Apache (som jeg bruger) har masser af
muligheder for at logge alt muligt mellem himmel og jord. Mere end du kan
presse ud af PHP (som får alle sine informationer fra webserveren).

--
Henning