Musikinfo på imdb.com?
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 26-11-00 21:00

Halløj!

Burde man ikke kunne se hvilke musiknumre der har været med i film, inde på
imdb.com?

Jeg kan ikke finde det.

Konkret tænker jeg på hvem der har komponeret musikstykket der i starten
hvor Willem Dafoe undersøger det første mordsted, og hvad nummeret hedder.

På forhånd tak!

--
Anders Ebbesen
Tell a man that there are 400 billion stars and he'll believe you. Say a

Fra : Jette H.

Dato : 26-11-00 23:31

> Burde man ikke kunne se hvilke musiknumre der har været med i film, inde

> imdb.com?
>
> Jeg kan ikke finde det.

Man kan se indholdet af soundtracks hos imdb.com, men desværre ikke ved
alle film. På startsiden lige under 'Search the database for' er der et
link der hedder 'More searches'. Her ligger der en del valgmuligheder for
avanceret søgning, bl.a. den der hedder 'Word search' hvor man fra listen
kan vælge at søge på soundtracks. Ellers prøv www.allmusic.com

> Konkret tænker jeg på hvem der har komponeret musikstykket der i starten
> hvor Willem Dafoe undersøger det første mordsted, og hvad nummeret
hedder.

Hmm! Her afslører jeg min uvidenhed. Hvad er det for en film?

Mvh Jette

Fra : BJH

Dato : 27-11-00 11:17

[snip]
> [...]

> hvor Willem Dafoe undersøger det første mordsted, og hvad nummeret hedder.

Jo, det kan man da. Når du er inde på filmens side, så er der ude til
venstre en række links. Under "Fun stuff" er der et menupunkt der hedder
"Soundtrack listing", og der burde være hvad du søger.

Hvilken film med Willem Dafoe tænker du på?

/BJH

Fra : Tommy nielsen

Dato : 27-11-00 11:46

Det må være Boondock saints.

Mvh
Tommy Skuf.

BJH <bjhansen@sletdette.email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8vtc9v$cvb$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 28-11-00 20:06

BJH <bjhansen@sletdette.email.dk> wrote in message

> Jo, det kan man da. Når du er inde på filmens side, så er der ude til
> venstre en række links. Under "Fun stuff" er der et menupunkt der hedder
> "Soundtrack listing", og der burde være hvad du søger.

Tak for det, og også tak til Jette H.

> Hvilken film med Willem Dafoe tænker du på?

DOH!

Glemte at nævne det var Boondock Saints.

--
Anders Ebbesen
Jean Rasczak: I expect the best and I give the best... here's the beer!

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 20:09

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 28-11-00 20:09

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Jeg mindes, det er fra Boheme.

Uhm, kan du give lidt flere info, eventuelt kunsternavn eller lignende?

I øvrigt, sover du aldrig, jeg synes indlæg fra dig er fordelt godt over
hele døgnet?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-11-00 02:42

On Tue, 28 Nov 2000 20:09:18 +0100, "Anders Ebbesen" <anders@entry.dk>
wrote:

>Uhm, kan du give lidt flere info, eventuelt kunsternavn eller lignende?

La Bohème er en opera af Giacomo Puccini, færdiggjort omkring 1896.

http://www.classical.net/music/comp.lst/puccini.html
http://allmusic.com/cg/x.dll?p=amg&sql=B1332

Navnet Puccini ringer måske en klokke; han står også bag operaen
Tosca.

Du kan evt. finde mere ved at søge efter:
"+la boheme"
.... på Google. Eller kigge på:
http://www.classical.net/search/search.cgi?keywords=Boheme

Bemærk, at jeg i øvrigt ikke er helt sikker i min sag, men jeg mener,
musikken er fra sidste del af La Bohème.

>I øvrigt, sover du aldrig, jeg synes indlæg fra dig er fordelt godt over
>hele døgnet?

Jeg prøver at holde op.

--
- Pede

> [...]