Hjælp? Delt internet via TDC kabelmodem.
Fra : Clausen-Svendborg

Dato : 07-12-01 12:00

Jeg ved at emnet har været oppe nogle gange, men enten er jeg tungnem eller
også?

Jeg har 2 maskiner. En med win98 (266Mhz) og en med win2000 (750 Mhz). De 2
maskiner er forbundet via ethernet kort og en hub.
win2000 har kabelmodem via USB port.

Jeg kan komme på nettet på min win2000 maskine, hermed er det også sagt. De
2 maskiner kan se hinanden, det går dog meget langsomt. På win98 maskinen
bliver jeg bedt om et password for at se win2000 maskinen. Det password kan
jeg ikke finde noget sted?

Hvad gør jeg galt og hvad vil den bedste løsning være? Har efterhånden mest
lyst til at geninstallere win98 på begge maskiner.

Hilsen Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-01 14:41

"Clausen-Svendborg" <Clausen-Svendborg@oncable.dk> wrote in message
> 2 maskiner kan se hinanden, det går dog meget langsomt. På win98 maskinen
> bliver jeg bedt om et password for at se win2000 maskinen. Det password
kan
> jeg ikke finde noget sted?

Det er dit loginnavn og password fra 2k-maskinen (evt. administrator).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-12-01 17:27

Prøv her:
<http://www.danbbs.dk/~duelund>

Mvh.
Miakel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-12-01 11:33

> [...]

> Jeg kan komme på nettet på min win2000 maskine, hermed er det også sagt. De
> 2 maskiner kan se hinanden, det går dog meget langsomt.

Du skal gå ind i egenskaber under TDC-opkaldsforbindelsen i Win2k-maskinen, og under
punktet "Deling" skal du aktivere "Deling af internetforbindelse".
I Win98-maskinen skal du derefter gå ind under netværk og under "Egenskaber for
TCP/IP (Deling af internet-forbindelse)" -> "IP-adresse" ændre markeringen til "Hent
automatisk en IP-adresse" (Sådan hedder det hos mig, der bruger WinME).

> På win98 maskinen bliver jeg bedt om et password for at se win2000 maskinen.

> Det password kan jeg ikke finde noget sted?

Se news:3c10c6ee$0$29608$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Claus

Fra : Clausen-Svendborg

Dato : 08-12-01 23:50