Katteindhegning??
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 07-12-01 11:43

hejsa til alle
Håber I kan hjælpe og komme med nogen gode råd.
Jeg skal flytte næste lørdag og ha' mine 5 voksne katte og 2 killinger med,
selvfølgelig. I det nye hus er en stor ude stue med varme, så det er planen
at kattene skal bo derude det første stykke tid, så de ikke bliver for
forvirret af flytterod og det nye sted.
Senere er det meningen at de skal ha' adgang til en løbegård, som vi dog
lige skal bygge først. Der var tidligere i år, en tråd om sådanne løbegårde
til katte, men jeg kan ikke finde det link, der var til en hjemmeside med
løbegårde. nogen der har det?
Er der nogen herinde ellers der har erfaringer med kattegårde??
Vi havde tænkt os at hegne ind med voliere net. Skal vi grave hegnet med og
i så fald hvor dybt ned, så kattene ikke kan grave sig under, eller masse
sig ud??
Vi har overvejet lidt at sætte elhegn op foroven, men da hunkattene alle er
fertile, og drifterne helst ikke skulle tage overhånd, ender det nok med et
vi i stedet vælger at overdække helt med en blanding af tråd og et lille
tag.
Hvor stor skal gården minimum være, for at 5 voksne katte og måske de 2
killinger kan ha' det rigtig godt i den??

--
Venlig hilsen
Praxis©

Fra : Britta Larsen

Dato : 07-12-01 12:07

Jeg kunne også godt tænke mig dette link, da jeg ikke kan bære at miste
flere katte.... *suk*

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Gitte

Dato : 07-12-01 12:22

Her kommer lige nogle links....
Nogle af de mange katteløbegård-sider man kan finde ved en bette
google-search på ordene cat + enclosure:

http://www.geocities.com/holmescathy/outdoorenclosure.html
http://www.animalnetwork.com/cats/enclosure.asp
http://www.vetcentric.com/magazine/magazineArticle.cfm?ARTICLE=A%20Paw%20In%20The%20Door
http://www.virtual-paper.com/whistler/coastviews.nsf/8ce08dff462de5198825664e00163b78/6ddc342e88608b3f88256a7d004b3956!OpenDocument

En side med links, en del diskussioner af ude/inde-problematikken, og
også en del links om løbegårde:
http://www.geocities.com/Heartland/Pointe/9352/indoors.html

Mvh. Gitte

Fra : Gitte

Dato : 07-12-01 12:28

For at I ikke glipper denne side, for den kunne jo overses blandt alle
de andre. Jeg er selv helt solgt til den her, og glæder mig til selv at
gå igang:
http://www.just4cats.com/post1.html
Mvh. Gitte

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 07-12-01 18:01

Undskyld, Gitte. jeg kom til at svare dig privat.

Jeg ville bare sige Tak

--
Venlig hilsen
Praxis©

Fra : Gitte

Dato : 07-12-01 23:00

Helt OK. Og velbekomme
-Gitte

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 08-12-01 10:23

"Gitte" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Her kommer lige nogle links....
> Nogle af de mange katteløbegård-sider man kan finde ved en bette
> google-search på ordene cat + enclosure:

Iøvrigt meget sjovt at læse om de forskellige begrundelser for at bygge en
løbegård. Herhjemme bygger vi løbegårde for at kattene ikke skal blive kørt
ned, rende væk, genere naboen osv. Andre steder bygger man løbegårde for at
holde coyoterne væk så de ikke æder kattene.

Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen
med billeder af min løbegård.