så det er ikke kun Sonofon oa. der bøffer i det!!!
Lagt på
www.berlingske.dk den 5. december 2001 kl. 22:38.
TDC erkender fejl med numre
Frit valg: En teknisk fejl hos TDC har siden i sommer betydet, at over
10.000 mobilkunder ikke har kunnet skifte til et andet teleselskab.
Af Jakob Skouboe
Det er tekniske fejl hos TDC, der har betydet måneders ventetid for over
10.000 danskere. Siden det 1. juli blev muligt at tage sit gamle mobilnummer
med til et nyt selskab, har tusinder af telekunder oplevet, at deres telefon
blev slukket og deres sag syltet.
»Vi indrømmer, at vi har trådt i spinaten. At vi ikke har gjort det godt
nok,« siger Jørgen Weber, direktør for TDC Mobil.
Sagen har været alvorlig for flere af de konkurrerende selskaber, som har
oplevet, at de fik balladen, når en kunde ville skifte til dem, men i stedet
erfarede, at deres telefon blev lukket.
»Vi har kigget i den forkerte høstak efter den nål, der har forvoldt det
her,« siger Jørgen Weber. Han oplyser, at TDC i oktober udskiftede det
EDB-system, som skulle overføre kunderne, og dermed forsvandt stort set alle
de syltede kunder.
Derfor afviste Weber den 28. september, da Berlingske Tidende tog sagen op,
at TDC var skyld i problemerne.
Opdagede fejl
TDC havde ikke nogen kunder liggende i bunkerne, sagde Jørgen Weber dengang,
og kastede skylden over på de andre selskaber. Men TDC havde masser af
kunder i bunkerne. Nu har de fundet dem.
Jørgen Weber oplyser, at det drejer sig omkring 10.000 kunder, der har
ønsket at flytte selskab, der var glemt.
»Vi indså i november, at de var der alligevel, og at fejlen skyldtes, at
vort system ikke kunne håndtere nummerporteringerne, hvis der var fejl. Vi
lover nu, at alle kundernes forhold er bragt i orden senest 12. december i
år,« siger Jørgen Weber.
Det er endnu uvist, hvor mange danskere, der har skiftet selskab, men de
seneste tal sagde over 50.000.