Konkrete erfaringer med 3com's wireless Ac~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-12-01 00:05

Nogen der har erfaringer specifikt med 3com produkter og evt særlige bugs
ved lige netop 3com's?
Jeg har tidligere fulgt med i gruppen på sidelinjen da wireless efterhånden
har været oppe at vende nogle gange, men da 3com umiddelbart er det
billigeste ligenu, så har jeg tænkt mig at prøve sådan et sæt medmindre der
er nogen der har nogle direkte negativ ting om specielt 3com's wireless?
Ydermere er der nogen rækkevide forskel på 3com pccard med/uden x-jack? -
jeg kan ikke rigtigt fnde noget omkring det hvis jeg kigger på deres side
men er det så også ensbetydende at rækkeviden er den samme? (Fordi X-jack er
jo pænt smart så man slipper for at være bange for at brække antennen under
transport..)

http://emea.3com.com/products/wireless/wls_pcc_xj.html?hub=3
http://emea.3com.com/products/wireless/wls_pc.html?hub=3

/Dennis

Fra : Arne Keller

Dato : 07-12-01 21:57

On Fri, 7 Dec 2001 00:05:18 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote:

> [...]
>jo pænt smart så man slipper for at være bange for at brække antennen under

Jeg har solgt og installaret en del wireless, derudover har jeg selv
været bruger af wireless både hjemme og på jobbet gennem flere år.
Jeg har ingen erfaring med 3com.

Jeg vil på det kraftigste anbefale et system med fast antenne, som
ikke skal trækkes ud og ind eller bøjes rundt.

Jeg har en del gange slået hårdt imod med kortet eller direkte tabt
PCen, det holder eksterne antenner ikke til.

Du skal også vide at rækkevidden er stærkt varierende, i nogle
bygninger rækker det 5 meter i andre 200 meter.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-12-01 22:10

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> Jeg har solgt og installaret en del wireless, derudover har jeg selv
> været bruger af wireless både hjemme og på jobbet gennem flere år.
> Jeg har ingen erfaring med 3com.

Er der noget i samme lave prisleje der burde have min opmærksomhed? (grunden
til valget falgt på 3com er det er ufatteligt billigt og da det bare skal
bruges som 'legetøj' så er det mest prisen det kommer an på)

> [...]
>
> Jeg har en del gange slået hårdt imod med kortet eller direkte tabt
> PCen, det holder eksterne antenner ikke til.

Ehm, nu bliver jeg helt i tvivl om din defination af fast antenne?!
Er det som f.eks 3com's
http://emea.3com.com/products/wireless/wls_pc.html?hub=3 eller hvordan?

> Du skal også vide at rækkevidden er stærkt varierende, i nogle
> bygninger rækker det 5 meter i andre 200 meter.

Helt ved til 5meter ligegodt?! , det var forhåbenligt ikke i et
'almindeligt' rækkehus/villa?

/Dennis

Fra : Arne Keller

Dato : 07-12-01 22:45

On Fri, 7 Dec 2001 22:10:08 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
snip

>Er der noget i samme lave prisleje der burde have min opmærksomhed? (grunden
>til valget falgt på 3com er det er ufatteligt billigt og da det bare skal
>bruges som 'legetøj' så er det mest prisen det kommer an på)

Jeg ved faktisk ikke hvad prisen er idag på f.eks:
http://www1.avaya.com/enterprise/brochures/eis1336.pdf

>Ehm, nu bliver jeg helt i tvivl om din defination af fast antenne?!
>Er det som f.eks 3com's
>http://emea.3com.com/products/wireless/wls_pc.html?hub=3 eller hvordan?

Ja, det er ud til at være en fast antenne.

Jo, min gamle villa med lecavægge.