Unikke besøgene php script...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 06-12-01 23:16

Findes der ikke en lille kode (ligesom $REMOTE_ADDR der finder den besøgenes
ip) som kan for kun at udføre en given kommando hvis det er første gang at
brugeren har været inde på siden den dag?
Altså ligesom unikke hits.

Findes der evt. en side med alle sådanne funktioner?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Mickey

Dato : 06-12-01 23:22

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ip) som kan for kun at udføre en given kommando hvis det er første gang at
> brugeren har været inde på siden den dag?

tjow, noget i stil med : (pseudo kode)

if(laesiiplog(er ip noteret ?)){udfør kode; noter ip i iplog;);

altså... - du laver en logfil der noterer om personen har været forbi før og
læser så i den...

Alternativt kan du bruge cookies...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-12-01 07:16

Nu har jeg så denne kode:

<?
$sms = "23664882@smartsms.dk";
$smsdate = date ("Ymd");
$ip = $REMOTE_ADDR;
$db = mysql_connect("localhost", "", "");
$dbname = "starwayonline";
$hentip = mysql_db_query ($dbname,"Select * from smssystem Where smsip=$ip
and smsdate=$smsdate",$db) or die (mysql_error());
if ($smsdate && @mysql_num_rows($hentip) >= 1) {
} else {

mail("$sms",
"Nyt besøg...",
"$ip",
"From: $sms\nReply-to: $sms");

mysql_db_query ($dbname,"insert into smssystem (smsip) values
('$REMOTE_ADDR')",$db) or die (mysql_error());
}
?>

(håber du forstår den)

Men når jeg åbner den, så står der dette: You have an error in your SQL
syntax near '.246.169 and smsdate=20011207' at line 1

Hvad er der galt?
PS: ".246.169 er faktisk min ip, den har bare splittet den midt over. Ved
ikke hvorfor.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Dan Molberg

Dato : 07-12-01 07:46

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> if ($smsdate && @mysql_num_rows($hentip) >= 1) {
> } else {
Select * from smssystem Where smsip=$ip and smsdate=$smsdate
Skal være:
SELECT * FROM smssystem WHERE smsip='$ip' AND smsdate='$smsdate'

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-12-01 07:48

"Dan Molberg" <SLETDETTEbeyond@repair.dk> wrote in message
> Select * from smssystem Where smsip=$ip and smsdate=$smsdate
> Skal være:
> SELECT * FROM smssystem WHERE smsip='$ip' AND smsdate='$smsdate'

Det fandt jeg også ud af senere.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-12-01 18:09

> Det fandt jeg også ud af senere.

Hvad kan du så lære af det ??!!??

(hint: prøv selv før du spørger, og så måske lige være taknemlig for svaret)

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk