Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop 6 bog til fotobehandling
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-12-01 22:40

Hej allesammen,

Jeg skal have tilføjet en Photoshop 6 bog til min ønskeseddel her til jul,
men der er så mange så jeg kan ikke overskue at gå i boghandlerne og se dem
alle igennem.

Er der nogen af jer der har gode erfaringer med en bog enten på engelsk
eller evt. på dansk? Den skal gerne henvende sig specifikt til foto-
billedbehandling. Jeg er ikke interesseret i manipulation såsom
sammenlægning af lag mm. men derimod i at arbejde med farvekanaler, curves,
histogrammer mm.

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Joergen Bech

Dato : 07-12-01 08:58

PhotoShop 6.0 WOW! Book:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0201722089/qid=1007711701/sr=8-1/ref=sr_8_71_1/104-4681126-6082352

Danske boghandlere skal sikkert have 5-600 kr. for den, men
Amazon sælger den for $34.99. Ikke desto mindre er den alle
pengene værd.

Mvh

JB

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-12-01 10:11

> [...]

>men der er så mange så jeg kan ikke overskue at gå i boghandlerne og se dem

for 69,- dk. får du et udemærket hæfte, dem der hænger på posthuset
mv,
Adobe Photoshop 6 - lær det selv.

Det kommer også ind på lag mv, det skal du ha med, det ville værer at
snyde dig selv, hvis du ikke lærer at arbejde med lag.

Fx. er denne lavet med lag
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=3342-2
noget jeg heller ikke troede var muligt.

så god jul

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-12-01 10:33

"U. Pedersen" wrote:

> for 69,- dk. får du et udemærket hæfte, dem der hænger på posthuset
> mv, Adobe Photoshop 6 - lær det selv.

De fleste har nok en PhotoShop LE, som typisk følger med scannere og
digicams, og til LE-versionen følger der kun en skrabet PDF-manuel med.

Hvis man køber en licens til den fulde DK-version, så får man nogle
fremragne manueller på dansk. PhotoShop's manueller er ikke som alle
andre software manueller, de er noget helt specielt.

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-12-01 14:56

On Fri, 07 Dec 2001 10:33:13 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hvis man køber en licens til den fulde DK-version, så får man nogle
>fremragne manueller på dansk. PhotoShop's manueller er ikke som alle
>andre software manueller, de er noget helt specielt.

underligt at der på ethvert dansk posthus, og kiosk med respekt for
sig selv, er et hav af hæfter fra IDG og hvad har vi, hvis det var at
de ikke blev solgt.

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-12-01 18:33

> Hvis man køber en licens til den fulde DK-version, så får man nogle
> fremragne manueller på dansk.

Ikke nødvendigvis. Jeg har skam købt en del licenser og kun et sæt manualer.

vh
Jan

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 07-12-01 15:07

Jeg ved ikke om jeg kan anbefale Photoshop 6.0 Bogen fra IDG forlag skrevet
af Carla Rose

www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-452-1

Jeg har ikke læse den hele endnu, men jeg synes eksemplerne og opgaverne er
for dårlige. Fx går der lang tid før man når til det sted i bogen hvor man
får af vide at alle billeder i bogen kan hentes fra en hjemmeside. Det er jo
lidt åndsvagt, for det kunne jo være man fik noget ud af at lave øvelserne
med de samme billeder som i bogen, fremfor ens egne. Desuden savner man
undertiden nogle informationer om hvad det helt præcist er der sker. Den gør
lidt for meget ud af at beskrive filtre og fortælle hvordan de virker. Jeg
har læst ca halvdelen nu, og håber virkelig på at der snart dukker nogle
guldkorn op til ham der gerne vil efterbehandle sine billeder professionelt.
Til gengæld koster bogen "kun" 299,-

Kenneth Darling Soerensen <kenneth@darlingDOT.dk> skrev i en

Fra : rick

Dato : 08-12-01 10:39

"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen,
>
> Jeg skal have tilføjet en Photoshop 6 bog til min ønskeseddel her til jul

Hej Kenneth,

Nu ønsker du dig jo en bog, så mit svar er ikke helt det, som du ønsker.
Men jeg vil lige nævne, at muligheden for at lære mere om photoshop er
ganske store på internettet.
Prøv at brug www.google.com eller en anden søgemaskine og brug disse to
søgeord:
tutorial og photoshop - der findes rigtig mange gode sider.

Hilsen rick...

Fra : U. Pedersen

Dato : 08-12-01 11:31

On Sat, 8 Dec 2001 10:38:37 +0100, "rick" <rick@cool.dk+delete+>
wrote:

>Prøv at brug www.google.com eller en anden søgemaskine og brug disse to
>søgeord:
>tutorial og photoshop - der findes rigtig mange gode sider.
bla. denne
http://www.hah.net/p5/index.htm

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-12-01 10:23