Centrering af JFrame
Fra : Lars Wiberg

Dato : 06-12-01 22:56

Hej alle,

Jeg prøver at få placeret en JFrame i midten af skærmen, men det har indtil
videre været uden noget større resultat.

Hvad gør jeg?

Med venlig hilsen,

Lars Wiberg

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 06-12-01 23:18

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Lars Wiberg"
<lars_wiberg@#nospam#mail.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jeg prøver at få placeret en JFrame i midten af skærmen, men det har indtil
>videre været uden noget større resultat.

Prøv at eksperimenter lidt med følgende (utestet):

JFrame frame = new JFrame();
frame.setSize(200,200);

Dimension screenDim = frame.getToolkit().getScreenSize();
Dimension frameDim = frame.getSize();

frame.setLocation ((screenDim.width - frameDim.width) / 2,
(screenDim.height - frameDim.height) / 2);
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Lars Wiberg

Dato : 07-12-01 00:05

skide godt.. lige hvad jeg skulle bruge!