/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Kopisikre billeder
Fra : Kim Bach Petersen


Dato : 06-12-01 22:22

Hej Gruppe!

Jeg fik forleden et tip om, hvordan man kan kopisikre billeder:

Man lægger ganske simpelt en transparent .gif ovenpå billedet - så skulle
man kun kunne gemme det øverste - og altså tomme billede - mens det nederste
ligger trygt og godt...

Det virker ved første øjekast (i IE), men kan det være så simpelt - jeg
mener med alle de java-krumspring og lignende, der alligevel ikke virker??

Kim



 
 
Jonas Koch Bentzen (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 06-12-01 22:59

Kim Bach Petersen skrev:
>
> Jeg fik forleden et tip om, hvordan man kan kopisikre billeder:
>
> Man lægger ganske simpelt en transparent .gif ovenpå billedet - så
> skulle man kun kunne gemme det øverste - og altså tomme billede - mens
> det nederste ligger trygt og godt...
>
> Det virker ved første øjekast (i IE), men kan det være så simpelt

Mener du, at man skal lægge to div'er oven på hinanden, og det nederste
så skal indeholde det rigtige billede, mens det øverste indeholder et
gennemsigtigt billede? I så fald kan man jo bare se i kilden, hvad
stien til det nederste billede er, og så hente billedet.

> jeg mener med alle de java-krumspring og lignende, der alligevel ikke
> virker??

Jeg tror, du mener JavaScript her... Men rent faktisk ville man sikkert
med Java kunne fremvise et billede, som ikke kan gemmes.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Allan Vebel (08-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 08-12-01 00:36

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev

> Jeg tror, du mener JavaScript her... Men rent faktisk ville man
> sikkert med Java kunne fremvise et billede, som ikke kan
> gemmes.

Nå!
Med PrintScreen kan jeg da gemme det hele

--
Allan


Knud Gert Ellentoft (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 06-12-01 23:24

Thu, 6 Dec 2001 22:22:12 +0100, skrev "Kim Bach Petersen"
<kim@kensho.dk>:

>Jeg fik forleden et tip om, hvordan man kan kopisikre billeder:
>
>Man lægger ganske simpelt en transparent .gif ovenpå billedet - så skulle
>man kun kunne gemme det øverste - og altså tomme billede - mens det nederste
>ligger trygt og godt...
>
>Det virker ved første øjekast (i IE), men kan det være så simpelt - jeg
>mener med alle de java-krumspring og lignende, der alligevel ikke virker?

Ja, og hvad skulle det hjælpe?

Du kan til en hver tid gemme et billede, uanset, hvilke
krumspring, du forsøger at forhindre det med.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Thomas H. (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 06-12-01 23:58


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:8srv0u47jh2c5a5g7qtmamtqm0iomvm22o@dtext.news.tele.dk...

> Du kan til en hver tid gemme et billede, uanset, hvilke
> krumspring, du forsøger at forhindre det med.

Min kollega har en gang set en side, med noget script, blandet
med PHP eller asp, hvor billedet IKKE kunne gemmes, lige meget
hvad man gjorde, det lå heller ikke i internettemp.
Men det sejeste var, at hvis man lavede "print screen" og
trykkede paste i et grafikprogram, var der også tomt der hvor
billedet skulle være !! *G*

.....han prøvede dog ikke, at fotografere skærmen med et kamera !

Thomas h.



Knud Gert Ellentoft (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-01 00:12

Thu, 6 Dec 2001 23:57:57 +0100, skrev "Thomas H." <thhe@sol.dk>:

>Min kollega har en gang set en side, med noget script, blandet
>med PHP eller asp, hvor billedet IKKE kunne gemmes, lige meget
>hvad man gjorde, det lå heller ikke i internettemp.

Lad siden være åben, mens man leder efter billedet i Temp. I. F.

Træk billedet ud på skrivebordet.

Filer => gem som => komplet webside.

Find stien til billedet.

Man kan indlejre billedet i en javaapplett eller bruge det
system, som MS bruger på deres kortsider (kan ikke huske, hvad
det hedder).

Sidstnævnte er dog en dyr løsning.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Peter Brodersen (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 07-12-01 00:38

On Thu, 6 Dec 2001 23:57:57 +0100, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

>Min kollega har en gang set en side, med noget script, blandet
>med PHP eller asp, hvor billedet IKKE kunne gemmes, lige meget
>hvad man gjorde, det lå heller ikke i internettemp.

URL? Ellers er der ikke så meget at sige til det, udover "Nå".

PHP og ASP ændrer ikke på noget (udover måske at det er et værktøj til
at sætte HTTP-headers med), klienten vil ikke se rester af
serverside-værktøjerne alligevel.

Det nærmeste har været obskure plugins, som tilgik grafikkortet og
lavede overlay-grafik, hvor et alm. screendump ikke hjalp, og hvor
browseren ikke havde noget med grafikken at gøre. Det krævede selvsagt
plugin til det i første omgang, og det plugin havde så en blacklist
over programmer, der ikke måtte køre (fx andre screendump-programmer).
Men igen, at vedligeholde en sådan blacklist er jo ligeledes noget
rod, der ikke giver 100% beskyttelse. Det giver en jagt på 100%
beskyttelse, men der opstår hele tiden nye programmer, der reelt set
gør det samme.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:
http://jul.bums.dk/

Thomas H. (08-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 08-12-01 20:53


"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
news:khTP7.4606$z4.511744@news000.worldonline.dk...
> On Thu, 6 Dec 2001 23:57:57 +0100, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:
>
> >Min kollega har en gang set en side, med noget script, blandet
> >med PHP eller asp, hvor billedet IKKE kunne gemmes, lige meget
> >hvad man gjorde, det lå heller ikke i internettemp.
>
> URL? Ellers er der ikke så meget at sige til det, udover "Nå".
>
> PHP og ASP ændrer ikke på noget (udover måske at det er et værktøj til
> at sætte HTTP-headers med), klienten vil ikke se rester af
> serverside-værktøjerne alligevel.


ja ok, spurgte ham i går, det var en javaapplet man skulle downloade,
ellers kunne man ikke se billederne, men når det så var gjort, var det
til gengæld også nærmest umuligt at gemme dem





Allan Vebel (08-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 08-12-01 23:46

Thomas H. <thhe@sol.dk> skrev

> > URL? Ellers er der ikke så meget at sige til det, udover "Nå".

> ja ok, spurgte ham i går, det var en javaapplet man skulle downloade,
> ellers kunne man ikke se billederne, men når det så var gjort, var det
> til gengæld også nærmest umuligt at gemme dem

Du kom jo aldrig med den url

Det er fint at komme med en oplysning om at man ikke kan gemme
billederne, men jeg vil gerne se det på mit eget system.

Jeg har endnu ikke mødt noget hvor jeg IKKE kunne finde billederne
et eller andet sted - så du er nødt til at komme med dokumentation
for din påstand - og ikke bare:

> > spurgte ham i går, det var en javaapplet

det beviser jo ikke noget.

--
Allan


Thomas H. (09-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 09-12-01 02:05


"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
news:cKwQ7.119$EU1.3074@news.get2net.dk...
> Thomas H. <thhe@sol.dk> skrev

> Du kom jo aldrig med den url
>
> Det er fint at komme med en oplysning om at man ikke kan gemme
> billederne, men jeg vil gerne se det på mit eget system.
>
> Jeg har endnu ikke mødt noget hvor jeg IKKE kunne finde billederne
> et eller andet sted - så du er nødt til at komme med dokumentation
> for din påstand - og ikke bare:
>
> > > spurgte ham i går, det var en javaapplet
>
> det beviser jo ikke noget.


Nej nej nej, rooolig nu!
Han kan ikke huske hvad den hed, ellers havde jeg da givet dig linket





Peter Brodersen (09-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 09-12-01 02:43

On Sat, 8 Dec 2001 20:52:32 +0100, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

>ja ok, spurgte ham i går, det var en javaapplet man skulle downloade,
>ellers kunne man ikke se billederne, men når det så var gjort, var det
>til gengæld også nærmest umuligt at gemme dem

URL? Og "nærmest umuligt"?

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:
http://jul.bums.dk/

Mogens Meier Christe~ (09-12-2001)
Kommentar
Fra : Mogens Meier Christe~


Dato : 09-12-01 17:07


"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message
news:3c126f55$0$7901$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> ja ok, spurgte ham i går, det var en javaapplet man skulle downloade,
> ellers kunne man ikke se billederne, men når det så var gjort, var det
> til gengæld også nærmest umuligt at gemme dem

Hvis det bare er en Java-applet kan man altid gemme dem ved f.eks. et
manuelt screen-dump.

Det kræver avanceret og OS-specifikke plug-ins at undgå det.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk



Kenneth (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 10-12-01 16:17

På denne site benytter de et system, der ved første øjekast virker som
beskyttelse:
http://www.naturalworlds.org/thylacine/introducing/what_is_thylacine.htm

Ved højreklik får man at vide at billederne er beskyttet af Gamacles
Software (www.gamacles.com - dette er dog en tom side). Gemmer man siden,
kommer billederne heller ikke med. Og i Temp.Int. Filer ser det heller ikke
ud til at der er nogen billeder.

Men.... der er nogle mistænkeligt store tekst-filer. Og ganske rigtigt,
omdøber man filerne til jpg, vupti så dukker de frem igen. Altså heller ikke
noget skudsikkert system, men da et skridt på vejen. Hvis altså man kunne
kontakte firmaet....

Kenneth


Peter Loumann (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 10-12-01 17:40

Mon, 10 Dec 2001 16:17:26 +0100, "Kenneth" <sos.kenneth@mail.dk>
wrote:

>http://www.naturalworlds.org/thylacine/introducing/what_is_thylacine.htm
>
>Ved højreklik får man at vide at billederne er beskyttet

Opera 5.12 henter dem normalt via højrekliks-menu. De gemmes ganske
vist uden extension, men det lader f.eks. IrfanView sig da ikke narre
af.

hilsen p


Knud Gert Ellentoft (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 10-12-01 20:55

Mon, 10 Dec 2001 17:40:25 +0100, skrev Peter Loumann
<pelo@mail1.stofanet.dk>:

>Opera 5.12 henter dem normalt via højrekliks-menu. De gemmes ganske
>vist uden extension, men det lader f.eks. IrfanView sig da ikke narre
>af.

Du kan jo bare selv til tilføje jpg, når du gemmer det.

Men jeg forstår bare stadig ikke, hvorfor al det fiksfakseri er
nødvendigt.

Hvad kan det gøre, at folk gemmer et billede ovenikøbet med
vandmærke på deres harddisk eller for den sags skyld kan læse
siden offline.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Jonathan Stein (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 10-12-01 20:05

Kenneth wrote:

> Ved højreklik får man at vide at billederne er beskyttet af Gamacles
> Software (www.gamacles.com - dette er dog en tom side).
> ...

Hvad kan man sige? Meget effektiv kopi-sikring!

(Nogle ville sige eneste effektive kopi-sikring).

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.
http://www.jsp-hotel.dk/




Quark (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Quark


Dato : 06-12-01 23:26


"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
news:OvRP7.194$Q3.22248@news010.worldonline.dk...
> Hej Gruppe!
>
> Jeg fik forleden et tip om, hvordan man kan kopisikre billeder:
>
> Man lægger ganske simpelt en transparent .gif ovenpå billedet - så skulle
> man kun kunne gemme det øverste - og altså tomme billede - mens det
nederste
> ligger trygt og godt...
>
> Det virker ved første øjekast (i IE), men kan det være så simpelt - jeg
> mener med alle de java-krumspring og lignende, der alligevel ikke virker??
>
> Kim


Har et script til dig her. Du skal bare indsætte det nederste af siden over
</body> tagget:

<script language="JavaScript1.2">

var clickmessage="Right click disabled on images!"

function disableclick(e) {
if (document.all) {
if (event.button==2||event.button==3) {
if (event.srcElement.tagName=="IMG"){
alert(clickmessage);
return false;
}
}
}
else if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(clickmessage);
return false;
}
}
else if (document.getElementById){
if (e.which==3&&e.target.tagName=="IMG"){
alert(clickmessage)
return false
}
}
}

function associateimages(){
for(i=0;i<document.images.length;i++)
document.images[i].onmousedown=disableclick;
}

if (document.all)
document.onmousedown=disableclick
else if (document.getElementById)
document.onmouseup=disableclick
else if (document.layers)
associateimages()
</script>


Håber du kan bruge det.

Med venlige hilsner
Quark



Knud Gert Ellentoft (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 06-12-01 23:36

Thu, 6 Dec 2001 23:25:52 +0100, skrev "Quark"
<myemail@webtest.com>:

>Har et script til dig her. Du skal bare indsætte det nederste af siden over
></body> tagget:

Baaahh..............

Og hvordan vil du forhindre folk i at gemme billeder med det?

Det irriterer kun .

Og hvorfor i hede hule helv.... er det så vigtigt, at folk ikke
må gemme ens billeder?
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Quark (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Quark


Dato : 06-12-01 23:42


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:fisv0ugtsbudr532s70quve7njah8dum68@dtext.news.tele.dk...
> Thu, 6 Dec 2001 23:25:52 +0100, skrev "Quark"
> <myemail@webtest.com>:
>
> >Har et script til dig her. Du skal bare indsætte det nederste af siden
over
> ></body> tagget:
>
> Baaahh..............
>
> Og hvordan vil du forhindre folk i at gemme billeder med det?
>
> Det irriterer kun .
>
> Og hvorfor i hede hule helv.... er det så vigtigt, at folk ikke
> må gemme ens billeder?
> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Do you want spam?
> Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Slap da lige af ik?
manden bedte om et script og han fik det.
Tag en køl én eller såehn. Skal sgu da ik fare såehn op!!

Quark



Knud Gert Ellentoft (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-01 00:08

Thu, 6 Dec 2001 23:42:25 +0100, skrev "Quark"
<myemail@webtest.com>:

>manden bedte om et script og han fik det.

Ikke så vidt, som jeg læste spørgsmålet.

>Tag en køl én eller såehn. Skal sgu da ik fare såehn op!!

Jo, for det er noget af det mest idiotiske, man kan have på sin
hjemmeside.

Når folk bruger det på deres hjemmesider, sidder jeg med en eller
anden fornemmelse af, at de tror at sidens besøgende er idioter
eller tyveknægte.



med venlig hilsen
Knud
--
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Thomas H. (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 07-12-01 00:10


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:sfuv0u0t3uh7ge1ndn2iisab7hegggoi2e@dtext.news.tele.dk...

> Jo, for det er noget af det mest idiotiske, man kan have på sin
> hjemmeside.
>
> Når folk bruger det på deres hjemmesider, sidder jeg med en eller
> anden fornemmelse af, at de tror at sidens besøgende er idioter
> eller tyveknægte.


Enig, det er kun det irritation!



Jonas Jørgensen (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Jørgensen


Dato : 07-12-01 14:28

Quark wrote:
>
> "Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
> news:OvRP7.194$Q3.22248@news010.worldonline.dk...
> > Hej Gruppe!
> >
> > Jeg fik forleden et tip om, hvordan man kan kopisikre billeder:
> >
> > Man lægger ganske simpelt en transparent .gif ovenpå billedet - så skulle
> > man kun kunne gemme det øverste - og altså tomme billede - mens det
> nederste
> > ligger trygt og godt...
> >
> > Det virker ved første øjekast (i IE), men kan det være så simpelt - jeg
> > mener med alle de java-krumspring og lignende, der alligevel ikke virker??
> >
> > Kim
>
> Har et script til dig her. Du skal bare indsætte det nederste af siden over
> </body> tagget:
>
[snipsnipsnip]

Irriterende lille script, som kan undgås ved at højreklikke så beskeden
popper op, holde museknappen nede, trykke på spacebaren og dermed
aktivere OK-knappen som lukker beskeden, slippe museknappen, og vupti
!

/Jonas

Quark (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Quark


Dato : 06-12-01 23:29


"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
news:OvRP7.194$Q3.22248@news010.worldonline.dk...
> Hej Gruppe!
>
> Jeg fik forleden et tip om, hvordan man kan kopisikre billeder:
>
> Man lægger ganske simpelt en transparent .gif ovenpå billedet - så skulle
> man kun kunne gemme det øverste - og altså tomme billede - mens det
nederste
> ligger trygt og godt...
>
> Det virker ved første øjekast (i IE), men kan det være så simpelt - jeg
> mener med alle de java-krumspring og lignende, der alligevel ikke virker??
>
> Kim


Scriptet jeg gav dig forhindre ihvertfald uafaren folk at stjæle dit
billede.
Men det kan altid lade sig gøre.
Et nemt trick: Markere billedet med musen så den bliver blå, og tryck "ctrl"
+ "c" så har du kopieret det.

Mvh
Quark



Thomas H. (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 06-12-01 23:55


"Quark" <myemail@webtest.com> skrev i en meddelelse
news:3c0ff111$0$25396$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Et nemt trick: Markere billedet med musen så den bliver blå, og tryck
"ctrl"
> + "c" så har du kopieret det.

Ja eller tryk på venstre musetast, hold den nede i mens den højre trykkes
ned,
og slip så den venstre , så kommer menuen frem

Thomas.



Knud Gert Ellentoft (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-01 00:06

Thu, 6 Dec 2001 23:28:52 +0100, skrev "Quark"
<myemail@webtest.com>:

>Scriptet jeg gav dig forhindre ihvertfald uafaren folk at stjæle dit
>billede.

Og jeg forstår det stadig ikke, hvorfor forhindre uerfarne (og
for den sags skyld, alle andre) i at gemme billeder?

Det er ikke dem, der vil misbruge billeder på en anden hjemmeside
f.eks.

Og hvad skulle det gøre, at folk f.eks. bruger ens billede som
baggrundstapet? (Og det er fuldt lovligt).

>Men det kan altid lade sig gøre.

På mange andre nemmere måder, træk billedet ud på skrivebordet
f.eks. eller gå op i filer => gem som => komplet webside (i IE
som de fleste bruger).

Vil man endelig bruge noget intet højreklik, så bør man bruge
nedenstående, for det forhindrer ikke de andre nyttige ting, man
kan gøre med højreklik.

<img src="billede.jpg" oncontextmenu="return false;">

--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Quark (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Quark


Dato : 07-12-01 00:51


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:67uv0uc8kgjte46i6i51kr7sbd0tu48ncj@dtext.news.tele.dk...
> Thu, 6 Dec 2001 23:28:52 +0100, skrev "Quark"
> <myemail@webtest.com>:
>
> >Scriptet jeg gav dig forhindre ihvertfald uafaren folk at stjæle dit
> >billede.
>
> Og jeg forstår det stadig ikke, hvorfor forhindre uerfarne (og
> for den sags skyld, alle andre) i at gemme billeder?
>
> Det er ikke dem, der vil misbruge billeder på en anden hjemmeside
> f.eks.
>
> Og hvad skulle det gøre, at folk f.eks. bruger ens billede som
> baggrundstapet? (Og det er fuldt lovligt).
>
> >Men det kan altid lade sig gøre.
>
> På mange andre nemmere måder, træk billedet ud på skrivebordet
> f.eks. eller gå op i filer => gem som => komplet webside (i IE
> som de fleste bruger).
>
> Vil man endelig bruge noget intet højreklik, så bør man bruge
> nedenstående, for det forhindrer ikke de andre nyttige ting, man
> kan gøre med højreklik.
>
> <img src="billede.jpg" oncontextmenu="return false;">
>
> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Do you want spam?
> Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Og hvad så? Det er din mening. Jeg synes også det er røv irreterende.
Men du bestemmer sgu da ikke hvordan man skal have sin side.
Hvis han vil bruge det pis script så lad ham. Og lad mig skrive det til ham
uden dine åndsvage kommentare!

Få dig en hund hvis du ikke kan gøre andet end at kommentere.





Knud Gert Ellentoft (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-01 01:12

Fri, 7 Dec 2001 00:51:00 +0100, skrev "Quark"
<myemail@webtest.com>:

>Få dig en hund hvis du ikke kan gøre andet end at kommentere.

Hvad galt er der i det?

Og iøvrigt kom jeg med, imho, bedre løsning, hvis man endelig
vil.

Du glemte en ting:

fut: news:dk.snak.mudderkastning

Så kan du få tørt på der.

--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Peter Brodersen (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 07-12-01 01:51

On Fri, 7 Dec 2001 00:51:00 +0100, "Quark" <myemail@webtest.com>
wrote:

>Og hvad så? Det er din mening. Jeg synes også det er røv irreterende.
>Men du bestemmer sgu da ikke hvordan man skal have sin side.
>Hvis han vil bruge det pis script så lad ham. Og lad mig skrive det til ham
>uden dine åndsvage kommentare!

Jeg håber ikke, du arbejder som webmand med den holdning. Et eller
andet sted er det lige så relevant at give "hele historien". Folk
spørger oftere efter et bestemt værktøj, end om en løsning på deres
problem (fx "Folk må ikke kopiere mine billeder"). Her er det relevant
at nævne, at det værktøj, som de beder om, måske slet ikke er nogen
hjælp.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:
http://jul.bums.dk/

Mickey (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 07-12-01 00:51

"Quark" <myemail@webtest.com> skrev i en meddelelse
news:3c100452$0$7890$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men du bestemmer sgu da ikke hvordan man skal have sin side.
> Hvis han vil bruge det pis script så lad ham. Og lad mig skrive det til
ham
> uden dine åndsvage kommentare!

det gør du heller ikke - og hvis du ikke kan klare at andre ikke mener det
samme som dig, så tror jeg du skal smutte et andet sted hen ;)
- der er ingen der bestemmet hvem der må kommentere og komme med deres
meninger herinde... (så længe det er on topic)


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Mogens Meier Christe~ (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Mogens Meier Christe~


Dato : 07-12-01 20:41

> Og hvad skulle det gøre, at folk f.eks. bruger ens billede som
> baggrundstapet? (Og det er fuldt lovligt).

Jeg er enig i at scriptet er forb... irriterende, men du har desværre ikke
ret i at det er lovligt at "stæle" billeder. Det er faktisk som standard
forbudt at bruge dem på anden måde end bare ved visning på det side de
ligger på.

Ham der har lavet dem kan så selv give folk lov til at kopiere dem, bruge
dem osv.

Se evt. www.boisen.com - et rigtigt godt EDB-jura-sted!

> >Men det kan altid lade sig gøre.

Ja, undtagen de der plug-ins der forhindrer screen dumps osv.


--
Mvh. Mogens
www.momech.dk



Knud Gert Ellentoft (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-01 21:02

Fri, 7 Dec 2001 20:41:17 +0100, skrev "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk>:

>Jeg er enig i at scriptet er forb... irriterende, men du har desværre ikke
>ret i at det er lovligt at "stæle" billeder. Det er faktisk som standard
>forbudt at bruge dem på anden måde end bare ved visning på det side de
>ligger på.

Nej, man har lov til at tage et kopi til eget brug (og det gør
man allerede, når man kommer ind på siden).

Man må selvf. ikke offentliggøre billeder på nogen måde eller
give det til andre.

Fut: news:dk.videnskab.jura
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Richard Flamsholt (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Richard Flamsholt


Dato : 07-12-01 23:08

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev:
>> >Men det kan altid lade sig gøre.
>
>Ja, undtagen de der plug-ins der forhindrer screen dumps osv.

Kan du ikke lige poste en URL til en af "de der plug-ins"? Bare en, det
er rigeligt.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Mogens Meier Christe~ (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Mogens Meier Christe~


Dato : 07-12-01 23:49

> >Ja, undtagen de der plug-ins der forhindrer screen dumps osv.
>
> Kan du ikke lige poste en URL til en af "de der plug-ins"? Bare en, det
> er rigeligt.

Hvis du mener hvor man kan finde dem og bruge dem så ved jeg det ikke.
Hvis du mener et eksempel hvor de kan ses i brug ved jeg det heller ikke ;)

Jeg så det for et års tid eller mere siden, jeg er overbevist om at det var
på terraserver.microsoft.com/ jeg så det, men de billeder vidst ikke
beskyttet på den måde mere. Det kan være de var trætte af at det ikke
virkede på diverse browsere...

Men som det allerede blev nævnt virkede de med overlays - fuldstændig
ligesom du ikke kan tage et screendump af en DVD-film der vises i overlay.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk



Soeren (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 07-12-01 15:48


"Quark" <myemail@webtest.com> skrev i en meddelelse
news:3c0ff111$0$25396$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
> news:OvRP7.194$Q3.22248@news010.worldonline.dk...
> > Hej Gruppe!
> >
> > Jeg fik forleden et tip om, hvordan man kan kopisikre billeder:
> >
> > Man lægger ganske simpelt en transparent .gif ovenpå billedet - så
skulle
> > man kun kunne gemme det øverste - og altså tomme billede - mens det
> nederste
> > ligger trygt og godt...
> >
> > Det virker ved første øjekast (i IE), men kan det være så simpelt - jeg
> > mener med alle de java-krumspring og lignende, der alligevel ikke
virker??
> >
> > Kim
>
>
> Scriptet jeg gav dig forhindre ihvertfald uafaren folk at stjæle dit
> billede.

Billedet er jo "stjålet", da det ligger på maskinen...
At der så er nogle som ikke ved hvor kan hentes ændre ingen ting.

> Men det kan altid lade sig gøre.
> Et nemt trick: Markere billedet med musen så den bliver blå, og tryck
"ctrl"
> + "c" så har du kopieret det.
>
> Mvh
> Quark
>
>



Kim Bach Petersen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Kim Bach Petersen


Dato : 11-12-01 10:18

Hej Gruppe!

Sorry, efter nogle dage offline kan jeg se, at jeg har skabt mere påstyr,
end jeg havde tænkt mig. Jeg har allerede set diskusionen om kopisikre
billeder et par gange her, men havde blot hørt et nyt trick. Og det bliver
ikke mindre paradoksalt af at jeg af princip mener, at folk skal have noget
for deres opmærksomhed og at kopisikring derfor er meningsløst. Anyway, tak
for engagementet derude!

Kim



Kim Schulz (16-12-2001)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 16-12-01 15:07

On Fri, 07 Dec 2001 00:12:11 +0100
[snip]
> Man kan indlejre billedet i en javaapplett eller bruge det
> system, som MS bruger på deres kortsider (kan ikke huske, hvad
> det hedder).
>
> Sidstnævnte er dog en dyr løsning.

og sidstnævnte har været brudt i lang tid.

Det smarteste er at lave noget mod_rewrite sjov der sætter et fint kryds
over dit billede eller lignende hvis man henter billedet direkte i
stedet for at hente det via hjemmesiden. Dette hjælper ikke for cache
rodere, men det fjerner i hvert fald de fleste angreb på deeplinking og
lignende.

MVH
Kim Schulz

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste