Kun den ene vej...
Fra : DadsToy

Dato : 06-12-01 20:20

Hej

Jeg har en WinME og en w2k som er koblet sammen via en router.
Jeg har på begge maskiner delt nogle mapper, men jeg kan kun gå ind på min
w2k maskine fra ME'en ikke den anden vej.
Jeg kan faktisk slet ikke se andet end min egen maskine under [Hele
netværket]

Hvordan kan det være når det nu virker så godt den anden vej?

--
Best regards
Dads Toy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-01 08:19

"DadsToy" <dadstoyREM@mail.flashmail.com> wrote in message
> Jeg har en WinME og en w2k som er koblet sammen via en router.

Er der en router imellem de 2 maskiner?

> Hvordan kan det være når det nu virker så godt den anden vej?

Hvis du har en router imellem maskinerne, så er det fordi du kun får routet
den ene vej.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : DadsToy

Dato : 07-12-01 15:52

> Er der en router imellem de 2 maskiner?
Jeps en USRobotics 8000

> Hvis du har en router imellem maskinerne, så er det fordi du kun får
routet
> den ene vej.
? Her er jeg ikke helt med. Via et VPN kan jeg f.eks godt gå ind og hente
filer på ME'en så den "router" vel rigtigt nok?
(Løsningen med at hente filer med VPN er jo bare ikke holdbar)

Mvh.

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-12-01 16:03

DadsToy wrote:

>Jeps en USRobotics 8000

>? Her er jeg ikke helt med. Via et VPN kan jeg f.eks godt gå ind og hente
>filer på ME'en så den "router" vel rigtigt nok?

Nøh. Sådan kan du ikke se på det.

Med VPN har du jo oprettet en forbindelse på IP-niveau.

Via "Andre Computere" går du ind på NetBIOS-niveau. Og NetBIOS-broadcasts
fungerer ikke over routere.

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : DadsToy

Dato : 07-12-01 17:05

> Nøh. Sådan kan du ikke se på det.
Øv!

> Via "Andre Computere" går du ind på NetBIOS-niveau. Og NetBIOS-broadcasts
> fungerer ikke over routere.
Hvad vil det sige? Kan jeg så ikke få forbindelse fra w2k->ME på nogen måde?

(Jeg forstår egentlig heller ikke hvorfor jeg kan gå fra ME->w2k men det
kommer vel engang.....)

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-12-01 17:44

DadsToy wrote:

>Hvad vil det sige? Kan jeg så ikke få forbindelse fra w2k->ME på nogen måde?

Ikke over en router og ikke via "Andre Computere".

Fra : Jan Vennike

Dato : 10-12-01 07:44

"DadsToy" <dadstoyREM@mail.flashmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> netværket]
>
> Hvordan kan det være når det nu virker så godt den anden vej?

Sjovt nok havde jeg også det samme problem i fredags, bare med en Win2K og
en Win98.

Jeg havde en masse jeg skulle have kopieret fra 2K'eren til 98'eren.

Løsningen var (troede jeg) at oprette en delt mappe på 98'eren og så smide
det deri fra 2K'eren. Men ikke på vilkår om den ville se den delte mappe.
Men den anden vej rundt kunne det lade sig gøre. Dvs oprette en delt mappe
på 2K'eren og hente det fra 98'eren. Mystisk.

Og nej, jeg havde kun en hub imellem.

Jan