TDC bredbånd og HUB
Fra : Bo S.

Dato : 06-12-01 19:13

Hej

Jeg har lige fået Bredbånd fra TDC med et Siemens skillefilter og adsl
modem.

Jeg har (iflg. abonnementet) 2 dynamiske ip adresser, og jeg og min nabo har
tænkt os at gøre brug af det.

Problemet er bare, at jeg ikke kan få skidtet til at komme på nettet.

Jeg har sat HUB'en direkte i adsl modemet (det sagde de fra TDC at jeg
skulle. Jeg skulle ikke bruge router)

Det hele lyser grønt, og min computer fortæller min, at den er tilsluttet
LAN, men der er intet net. På modemet lyser den også grønt i 10BaseT
dioden.

Hvis jeg sætter computeren direkte i ADSL modemet, kan jeg godt komme på
nettet.

Er der nogen, der ved hvad der er galt? Kan det være rigtigt, at man ikke
skal bruge router. Bemærk, at det er TDB/Bredbånd og ikke Netexpress, hvis
det er interessant.

ps. Når jeg skriver ipconfig /all skriver den, at den ikke har noget default
gateway...
pps. jeg er ved at blive sindssyg ;)

Med venlig hilsen
Bo

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-12-01 19:16

Bo S. wrote:

>Jeg har sat HUB'en direkte i adsl modemet (det sagde de fra TDC at jeg
>skulle. Jeg skulle ikke bruge router)

Du skal bruge et "lige" kabel fra hubben til ADSL-bridgen.

--
Koncert på Train i Århus med Tina Dickow i aften 21:30.

http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Fra : Bo S.

Dato : 06-12-01 19:22

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message
> Du skal bruge et "lige" kabel fra hubben til ADSL-bridgen.

Jeg har prøvet både med lige og krydsede kabler. Der sker intet...
Kan det have noget med den der gateway at gøre?
mvh Bo

Fra : Jan T S.

Dato : 09-12-01 13:48

"> > Du skal bruge et "lige" kabel fra hubben til ADSL-bridgen.

> Jeg har prøvet både med lige og krydsede kabler. Der sker intet...
> Kan det have noget med den der gateway at gøre?

Du skal bruge dette kabel som er med Adsl modemen, og det sætter du til dit
uplink i Huben
Mvh. Jan

Ps. uplinken tager den første plads i huben.

Fra : HB Nielsen

Dato : 06-12-01 19:17

Jeg har også TDC - ADSL som køre over en HUB men uden problemer.

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-12-01 19:34

"Bo S." <elskak@pc.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> ps. Når jeg skriver ipconfig /all skriver den, at den ikke har noget
default
> gateway...
> pps. jeg er ved at blive sindssyg ;)

Er DHCP slået til?
Får du tildelt en IP-adresse, hvis du kun sætter én maskine til?

/Chr

Fra : Bo S.

Dato : 06-12-01 19:53

> Er DHCP slået til?
> Får du tildelt en IP-adresse, hvis du kun sætter én maskine til?
>
> /Chr

Hvor(dan) sætter man dhcp til? Jeg har to dynamiske ip-adresser...

-Bo

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-12-01 20:45

> Hvor(dan) sætter man dhcp til? Jeg har to dynamiske ip-adresser...

Det gør du under "egenskaber" for "TCP/IP-> [navnet på dit netkort]" -
fanebladet "IP-adresse".
Ved en almindelig installation af Windows er den sat til "Hent automatisk en
IP-adresse", men hvis du har "pillet" lidt, kan det være, at du har tildelt
maskinens netkort en ip-adresse.
Der SKAL være klik i "Hent automatisk.." - eller bliver du ikke tildelt en
af dine 2 ip-adresser fra TDC.

/Chr

Fra : jrnmeyer

Dato : 08-12-01 19:41

"Bo S." skrev d. 06-12-01 19:13 dette indlæg :
> [...]

hvis
> det er interessant.
>
> ps. Når jeg skriver ipconfig /all skriver den, at den ikke har noget

Hej Bo
Har du en router skal du bruge denne.
bemærk der kan være flere porte at anvende med forskellig funktion.
lad de to maskiner gå i en switch og switch til router.
Noget siger mig kablet mellem modem og router skal være krydset, kabler
mellem router og PC lige igennem.

Med venlig hilsen
jrnmeyer

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo S.

Dato : 09-12-01 17:43

Hej alle

Jeg takker for alle svarene.

Grunden til at jeg ikke kunne få skidtet til at virke var, at TDC's Siemens
boks kun kører 10Mbit og at min HUB kun kørte 100Mbit.

Nu har jeg en billig 100Mbit HUB til salg og har investeret i en switch.

Men jeg lærte da noget om krydsese kabler og dynamiske IP-adresser.

mvh Bo