forhindre maksimering af vindue ?
Fra : tobias

Dato : 06-12-01 19:01

Hej
Håber det er korrekt NG!

Jeg vil gernen formidle information via CD i web-format-der er altså ikke
tale om en hjemmeside, men alligevel...

Kan jeg styre vinduesstørrelsen på en måde, så brugeren ikke kan maksimere
vinduet og dermed ødelægge et design ?

Jeg synes, at jeg ser mange produkter på CD-rom, som lugter langt væk af
html,
men tilsyneladende kreeret i et eller andet program, der giver mulighed for
subject.

Hvor skal jeg lede ?

Tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-01 20:40

Thu, 6 Dec 2001 19:00:30 +0100, skrev "tobias" <tobi@image.dk>:

>Kan jeg styre vinduesstørrelsen på en måde, så brugeren ikke kan maksimere
>vinduet og dermed ødelægge et design ?

Kun ved at du lader den nye side åbne i et popupvindue.

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup2.htm>
f.eks. (ellers er der flere andre eksempler på det).

Såfremt det skal bruges på et intranet (på internettet vil du
blive upoulær på at bruge det), kan du bruge det, jeg har på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/pop.htm>
(Det er dog ikke mit script alene, men et jeg delvis har fået i
clientsidegruppen).
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : tobias

Dato : 07-12-01 19:34

Hej Knud,
Tak for din hjælp - det ser ud som om, at det netop er noget i den stil, som
jeg har brug for. Nu vil jeg prøve mig lidt frem.
Du kan være ganske rolig, det er ikke noget til Internettet - jeg hader
selv, når diverse hjemmesider begynder at blande sig i mine egne
browserindstillinger
Jeg skal bruge det til en CD-ROM, hvis jeg ellers når så langt.
Jeg vil gerne lave en CD-ROM, som selv starter op med et åbningsvindue, når
brugeren
sætter skiven i - det er så mit næste projekt - hvordan gør man det ?

Tobias

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lvhv0uo6sdrp4bmdkf6nra9qrcrqso8aj9@dtext.news.tele.dk...

Fra : Finn Jensen

Dato : 07-12-01 20:03

"tobias" <tobi@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne lave en CD-ROM, som selv starter op med et åbningsvindue,
når
> brugeren
> sætter skiven i - det er så mit næste projekt - hvordan gør man det ?

Hej,

Du bruger AutoRun som består af autorun.exe + autorun.inf.

Det ligger du blot på CD´en så starter det program op du ønsker.
Det står hvordan i ReadMe filen.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-01 20:20

Fri, 7 Dec 2001 20:03:14 +0100, skrev "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk>:

>"tobias" <tobi@image.dk> skrev i en meddelelse

Hej Tobias!

Jeg kan ikke se at du har sendt et svar, men jeg kan ikke se det.
(derfor besvarer jeg på et andet indlæg).

Skulle det være fordi, du bruger Sv: i din Outlook Express?
Så er der ikke ret mange, som ser dine svar, da de sorteres fra
af de fleste newsreadere.

Din newsreader bør bruge det korrekte Re: i stedet for.

Hent den rettelse, som er nævnt i min signatur og alle vil kunne
se dine svar.
Husk at OE skal være lukket, når du kører det.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Download/oefix.exe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-12-01 13:28

Så mangler du bare at fortælle ham hvor han får fat i disse filer.