God DVD weekend
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 06-12-01 17:34

Moulin Rouge, Almost Famous: The Bootleg Cut og Jurassic Park III (ja, jeg
så den i biffen og var underholdt hele vejen igennem).

Alle indkøbt i dag.

God weekend

Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-12-01 18:27

Jurassic Park III (ja, jeg
> så den i biffen og var underholdt hele vejen igennem).

Enig (se tråd: JP III)... kanon underholdende og hver en øre hver!

> Alle indkøbt i dag.
>
> God weekend

i lige måde

sniper_Nolight

Fra : zcully

Dato : 06-12-01 18:52

Neeeeeeej hvor er du heldig.

Og jep jeg holder også på at JPIII er kanon underholdning.

/Zcully

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-12-01 19:18

Thomas Mouritsen <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9uo6ok$54h$1@sunsite.dk...
> Moulin Rouge, Almost Famous: The Bootleg Cut og Jurassic Park III (ja, jeg
> så den i biffen og var underholdt hele vejen igennem).

> [...]
Har ikke set nogle af dem, men er sikker på du nok skal more dig

vh Anders

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-12-01 23:59

On Thu, 6 Dec 2001 17:34:19 +0100, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

>Moulin Rouge, Almost Famous: The Bootleg Cut og Jurassic Park III (ja, jeg
>så den i biffen og var underholdt hele vejen igennem).
>
>Alle indkøbt i dag.

Bestilt eller indkøbt? www.releaseplan.dk nævner den 18. december som
release for Moulin Rouge!, men jeg er da bare glad, hvis den allerede
er ude.

Så kan det da blive muligt selv at lave et ordentligt soundtrack.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-12-01 00:04

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:YISP7.4599$z4.508976@news000.worldonline.dk...

> Bestilt eller indkøbt?

Indkøbt her i Aalborg. De er alle udkommet heroppe idag.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-12-01 01:12

Thomas Mouritsen skrev:

> Indkøbt her i Aalborg. De er alle udkommet heroppe idag.

Hvor? Hvilken pris?

Ved nogen, hvornår R2'en kommer? Alternativt hvor R1'en er billigst
inden for EU?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-12-01 01:47

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ved nogen, hvornår R2'en kommer? Alternativt hvor R1'en er billigst
> inden for EU?

Til marts i England ifølge
www.r2-dvd.org/DBDirect.jsp?TITLE=Moulin+Rouge , og en lille advarsel -
den Moulin Rouge Benson World har til salg er fra 1952! Den kommer ikke
før herhjemme, den er ikke nævnt på denne liste over jan/feb:
www.he-videotraileren.dk/HEtjeklisten.htm

Der er ikke så mange europæiske butikker der sælger R1 at vælge imellem
for os i Danmark, så det må vel være Future Ent. med deres £16.99.

Mvh.

Ole

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-12-01 01:52

Ole Kofoed skrev:

> Til marts i England ifølge

Okay - så længe kan jeg ikke vente.

> Der er ikke så mange europæiske butikker der sælger R1 at
> vælge imellem for os i Danmark, så det må vel være Future
> Ent. med deres £16.99.

Eller Under18, som er en tyver billigere. Dem har jeg også altid haft
gode erfaringer med. Så kan jeg også få dem til at smide Police Story
med til lidt over en hund.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-12-01 01:59

> Eller Under18, som er en tyver billigere.

De sælger desværre ikke region 1, så de har kun den engelske R2 til
forudbestiling.

Mvh.

Ole

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-12-01 02:02

Ole Kofoed skrev:

> De sælger desværre ikke region 1, så de har kun den engelske
> R2 til forudbestiling.

Åh-ja, selvfølgelig. Dét havde jeg lige overset. Øv. Nå, men Police
Story skal jeg i al fald have alligevel! :)

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-12-01 00:57

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Bestilt eller indkøbt? www.releaseplan.dk nævner den 18. december som
> release for Moulin Rouge!, men jeg er da bare glad, hvis den allerede
> er ude.

Region 4 var først denne gang, den var ude mandag i Australien.

www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=798

Mvh.

Ole

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-12-01 02:00

On Fri, 7 Dec 2001 00:56:59 +0100, "Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk>
wrote:

>Region 4 var først denne gang, den var ude mandag i Australien.

Ah, burde jeg have regnet ud...

Tak for et godt link. Glæder mig til R1-udgivelsen, så de kan få
skrevet sammenlignings-kommentarer.

Fra : Rasmus

Dato : 07-12-01 10:47

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> wrote in message

> "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Region 4 var først denne gang, den var ude mandag i Australien.
>
> www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=798

Rent faktisk var R1 udgaven i landet allerede i mandags! Og den Australske
idag...

MVH
Rasmus

Fra : Brian Nielsen

Dato : 07-12-01 18:37

> [...]
> er ude.
>
> Så kan det da blive muligt selv at lave et ordentligt soundtrack.

Future Entertainment har oplyst at de har sendt mit eksemplar idag.
Mit umiddelbare gæt er at 18/12 ikke gælder Canada, hvor de fleste
importører (ihvertfald dem jeg har handlet med)
henter deres varer. Der har tidligere været forskel på releasedatoer i R1,
eksempelvis Ultimate Toybox,
som udkom en uge senere i Canada.

/Brian

Fra : Emil Hauch Jensen

Dato : 07-12-01 03:55

Øhhh... hvordan kan man købe en bootleg ??

--
-Mvh.
-Emil hauch Jensen

http://www.prodigium.dk
root@prodigium.dk

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 07-12-01 09:47

Hej

Emil Hauch Jensen wrote:
> Øhhh... hvordan kan man købe en bootleg ??

Det er sådan set bare en smækker dir. cut. udgave, med tonsvis af
extras, der bare hedder "Almost Famous Untitled: The Bootleg Cut"......
det er ikke en "rigtig" bootleg.... ;)

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-12-01 12:46

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message
> Det er sådan set bare en smækker dir. cut. udgave, med tonsvis af
> extras, der bare hedder "Almost Famous Untitled: The Bootleg Cut"......
> det er ikke en "rigtig" bootleg.... ;)

Og det er en rigtig lækker udgivelse. Den indeholder både den oprindelige
Biograf udgave (med DTS) og på en anden disc er Dir. Cut udgaven med
kommetarspor af Cameron Crowe. Og så er der en cd med, med 6 Stillwater
sange. Det synes jeg var en rigtig lækker extra, og en rigtig god ide. Jeg
er ikke normalt vild med 70'er musik, men de Stillwater numre er sgu fede.

Joakim

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 07-12-01 19:19

Joakim Lauridsen wrote:
> [...]
> med 6 Stillwater sange. Det synes jeg var en rigtig lækker extra, og
> en rigtig god ide. Jeg er ikke normalt vild med 70'er musik, men de

Glæder mig også FOR VILDT til jeg får skrabet gysser sammen til den.....
en ting jeg gerne havde set var nu et rigtigt soundtrack, musikken fra
filmen er simpelthen for fed.... Men jeg kan vel "nøjes" ;)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-12-01 23:27

On Fri, 7 Dec 2001 11:45:51 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

>Og det er en rigtig lækker udgivelse. Den indeholder både den oprindelige
>Biograf udgave (med DTS) og på en anden disc er Dir. Cut udgaven med
>kommetarspor af Cameron Crowe.

Er der engelske undertekster på filmen?

Kurt Brixen

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 08-12-01 00:54

Hej

Kurt Brixen wrote:
> Er der engelske undertekster på filmen?

Det er der ihvertfald på den danske, så det går jeg stærkt ud fra

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 08-12-01 00:57

Hej

Ulrik Jensen wrote:
> Det er der ihvertfald på den danske, så det går jeg stærkt ud fra

doh, jeg mener selvfølgelig den NORMALE R1 udgivelse......

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-12-01 09:14

On Sat, 8 Dec 2001 00:57:08 +0100, Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> wrote:

>doh, jeg mener selvfølgelig den NORMALE R1 udgivelse......

Ja, den har jeg også selv. Men på det nye sæt kan jeg ikke se nogle
steder at der er undertekster, og jeg forstår ikke alt hvad der bliver
sagt på engelsk, hvis jeg ikke har underteksterne at støtte mig til.

Kurt Brixen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-12-01 09:36

"Kurt Brixen" <nospam@to.brixen.as> skrev i en meddelelse

> Ja, den har jeg også selv. Men på det nye sæt kan jeg ikke se nogle
> steder at der er undertekster, og jeg forstår ikke alt hvad der bliver
> sagt på engelsk, hvis jeg ikke har underteksterne at støtte mig til.

Jeg havde den i hånden i går i Axel Music. På bagsiden står der angivet
franske og spanske undertekster og engelske captions.

MVH
Jens

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-12-01 12:34

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c11cfe0$0$77384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg havde den i hånden i går i Axel Music.

Stod du med den i hånden i Axel Music !? Perverse stodder !

Ku' du ikke vente, indtil du kom hjem, med at lave den slags obskøne sager
??

He he......jeg _ku_ ikke lade være !

God weekend Jens.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-12-01 00:27

> Stod du med den i hånden i Axel Music !? Perverse stodder !
>
> Ku' du ikke vente, indtil du kom hjem, med at lave den slags obskøne sager
> ??

Jamen, hvad skulle jeg ellers gøre? Der var en eller anden lille, lyshåret
møgunge, som blev ved med at vifte rundt med den, og nogen måtte jo sætte
den på plads igen. Folk kunne gå og falde over den. Man kunne risikere, den
gik i stykker. Det er vi sltså nogen, som ville blive mægtigt kede af.

> God weekend Jens.

I lige måde, Thomas

MVH
Jens

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 08-12-01 17:58

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde den i hånden i går i Axel Music. På bagsiden står der angivet
> franske og spanske undertekster og engelske captions.

Ja, der er engelske undertekster, men det er den irriterende slags for
hørehæmmede, med musik symboler og lydeffekter.

Joakim

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-12-01 00:13

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> Ja, der er engelske undertekster, men det er den irriterende slags for
> hørehæmmede, med musik symboler og lydeffekter.

Jep. Det er vel forskellen mellem captions og subtitles? Captions er tekster
for hørehæmmede med alt, hvad det indebærer.

MVH
Jens

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-12-01 00:02

> Jep. Det er vel forskellen mellem captions og subtitles? Captions er
tekster
> for hørehæmmede med alt, hvad det indebærer.

Muligvis, jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår ordet. Men jeg skrev det
for at undgå misforståelde mellem det som jeg tror hedder "Closed Captions"
hvor der er ikke er tale om en undertekst på DVD'en, men tekster som er
kodet ind i billedet, og kræver en speciel dekoder til at kunne se.

Desuden så ser jeg af og til også bare begrebet English (for the hearing
impared) under subtitles, hvilket nok også er mere sigende, end captions.

Joakim

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-12-01 02:41

Thomas Mouritsen skrev i meddelelsen <9uo6ok$54h$1@sunsite.dk>...
>Moulin Rouge, Almost Famous: The Bootleg Cut og Jurassic Park III (ja, jeg
>så den i biffen og var underholdt hele vejen igennem).
>
>Alle indkøbt i dag.
>
>God weekend

Du får da helt sikkert en god weekend! Almost Famous.. den skal helt klart
også ind i min samling, og selvfølgelig skal det være den fede version med
stillwater cd og hele svineriet

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.