opskrit på kaviar
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 06-12-01 16:08

AAAhhh jeg sidder her med 2-3 kg. ørrede rogn og ville lige se om der var
nogen spændende opskrifter på kaviar, men det var sku ikke meget at finde på
nettet. Har i nogen gode måder at tilberede de små kugler?

--
Mogens D. Hansen
http://www.svend-bent.dk/

Fra : Ivar Holm

Dato : 06-12-01 21:05

Goddaw!

Hvordan får man fat på ørredæg på denne årstid?

M.v.h.

Ivar Holm

Fra : tom

Dato : 06-12-01 21:30

fanger vel en fredet ørred og snupper det fra den.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 06-12-01 22:25

"tom" <toms@sport.dk> wrote in message
> fanger vel en fredet ørred og snupper det fra den.

De var nu ikke særlig fredelige burde jo nok have oplyst det drejer sig
om regnbue-ørreder og det er ta selv lønforhøjelse.
jeg har nemlig slagte 5 stk. til koldrøgning imorgen og ville lige se om jeg
kunne finde noget fornuftig at bruge rogen til, jeg har forsøgt med ca. 1
kg. rogn og 1 spk. salt og 1 spk. sukker og lidt citronsaft og det må så
lige testes imorgen på et stykke ristet toast brød med rå løg og
mayonnaise(majonæse) og har man modet så skal der rå æggeblomme på.

Mogens

Fra : SGF

Dato : 06-12-01 21:39

Opskrift på kaviar???

Man fanger en stor stør, slagter skidtet og løber som bare fanden, før man
bliver arresteret - herefter afleverer man rognen til én ,der har forstand
på den slags!

Mvh
Søren

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 06-12-01 22:27

"SGF" <sgfrede@post10.tele.dk> wrote in message

>herefter afleverer man rognen til én ,der har forstand
> på den slags!

Ja og så score han kassen fordi man ikke har nogen kvittering

Mogens

Fra : Ivar Holm

Dato : 07-12-01 07:54

Godt ord igen!

Din opskrift lyder god nok. Blot har jeg læst, at man skal starte med at
tage en enkelt dejkrog i håndmixeren og køre hinderne ud af rognen på
langsom hastighed, inden man fortsætter tilberedningen.

M.v.h.

Ivar Holm

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 07-12-01 08:58

"Ivar Holm" <iwholm@mail.tele.dk> wrote in message
> Godt ord igen!
se'følig.

> Din opskrift lyder god nok. Blot har jeg læst, at man skal starte med at
> tage en enkelt dejkrog i håndmixeren og køre hinderne ud af rognen på
> langsom hastighed, inden man fortsætter tilberedningen.

Mine er "handmade in denmark" altså med en alm. piskeris og det er ikke
fordi det tage så lang tid.

Mogens

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 07-12-01 11:27

Hej Mogens,

Jeg plejer at bruge samme fremgangs måde som med stenbider rogn - samme salt
mængde per KG.
Ingen sukker - det er gro bund for evt. bakterier. Et træpiske ris er efter
min mening det absolut bedste.

meget vand - dobbelt af rogn mænge og skylle en 2-3 gane så har du en
perffekt ren rogn som smager skønt - specielt på Blinis - det er meget bedre
en toast - hakket rødløg - evt. lidt dild - creme Fraiche -- og meget gerne
æggeblomme - bør nok være den fra flaske ...... ( du kan jo serverer parsier
bøffer bagefter - så bruger du mere æg og du skal jo alligevel hakke løg ..
det bedste er at øl og snaps passer tilbegge... deserten kan så være
Gorgonzola med rå løg og ægge blomme
på toast -- = mere øl og snaps.....

Mvh
Lars

Fra : Tommy Trout

Dato : 09-12-01 22:37

Hej Alle
Nu må I have mig undskyldt.
Ikke nok med at jeg skal sidde og blive irriteret over at I fanger flere
fisk end mig. Nu skal jeg også sidde og tørre mundvand op fra mit tastatur

Det lyder som noget der skal prøves næste gang jeg fanger en fisk
Stram line til alle og god jul
Hilsen
Kim

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-12-01 14:58

> [...]
> nogen spændende opskrifter på kaviar, men det var sku ikke meget at finde

> nettet. Har i nogen gode måder at tilberede de små kugler?

Husk nu at genne lidt af rognen til fiskeri. Det er en killer til
vintertræge fisk i de kolde måneder (Efter fredningen er ophævet, vel at
mærke)

Fremgangsmåden er at du tager et par hele "bukser" af rognen, og overhælder
dem med sukker til de er dækkede.
Stil dem i køleskabet en dag eller to, og hæld eventuelt mere sukker på hvis
det forsvinder. Du kan også roligt hælde det "snask" som sukkeret trækker ud
væk
Slutproduktet skal have samme konsistens som blød ost (mærk efter med jævne
mellemrum).
Skær de skrumpede bukser ud i passende strimler eller terninger, og du har
en sikker vinder i de kolde måneder, specielt efter regnbuer. Det sidder
faktisk fabelagtigt godt fast på krogen, men brug eventuelt en lille trekrog
(Så SKAL du være hurtig med tilslaget, så en lille fisk ikke sluger hele
skidtet)

Knæk og bræk
Alex

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-12-01 15:01

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse

> Husk nu at genne lidt af rognen til fiskeri.

Gad vide om rognen selv fiser ud og fanger fisk, hvis men genner den?

Der skulle selvfølgelig have stået gemme.

/Alex