Formatere tegn i en eksisterende tekst
Fra : Rumstaden

Dato : 06-12-01 12:32

Hejsa!

Jeg sidder her med et problem. Jeg har en fil der kun består af små
bogstaver i sætninger der er sepereret med punktum. NU kommer
problemet... Efter hvert punktum skal det første bogstav omformateres
så det starter med stort.. Er der nogen der har et forslag???

På forhånd tak!

Henrik

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 06-12-01 12:50

Rumstaden wrote:

> [...]
>problemet... Efter hvert punktum skal det første bogstav omformateres
>så det starter med stort.. Er der nogen der har et forslag???

Ja:

Lav en løkke der kigger på hver char i filen ( i et char array, fra en
Reader el. lign). Hvis det er et punktum, så uppercase
(Character.toUpperCase()) den første char du møder der ikke er
whitespace (Character.isWhitespace()).

-dennis

Fra : Brian Matzon

Dato : 06-12-01 12:53

> [...]
> problemet... Efter hvert punktum skal det første bogstav omformateres
> så det starter med stort.. Er der nogen der har et forslag???

Lav en FilterInputStream, hvor du erstatter de relevante tegn i det du
læser via metoderne:
read();
read(byte[]);
read(byte[], int, int);
så læser du bare filen, og outputter til ny, samt sletter original fil.

/Brian Matzon