HJÆLP! JavaApplet virker ikke i explorer
Fra : Jens Jensen

Dato : 06-12-01 11:20

Hej allesammen,

Jeg sidder her med mit 1.semester projekt på datalogi, og hårdt brug for
hjælp!

Jeg er sikker på at dette er et dumt spørgsmål, men jeg kan altså ikke få
nogen appleter til at køre i internet explorer 5.5
Den skriver at class filen ikke kan findes. Om jeg så laver den mest simple
lige-efter-bogen-applet, så giver det samme resultat. Jeg har besøgt sun, og
installeret den seneste java-plugin. Alle de appletter som andre har skrevet
som ligger på nettet viser den fint. Hvad pokker gør jeg forkert?
På andre maskiner har den skrevet fejlen ".....could not be instanciated..."

De selvsamme appleter kører fint i Netscape 6.2, dog vil den ikke vise
grafik filer(gif), medmindre appleten ligger lokalt.
Har dette noget med sikkerhedsindstillinger at gøre?

Skal man lave Jar filer, hvad mener i?

Håber nogen kan hjælpe!

På forhånd tak,

Jacob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-12-01 15:34

Jens Jensen skrev:

>Jeg er sikker på at dette er et dumt spørgsmål, men jeg kan altså ikke få
>nogen appleter til at køre i internet explorer 5.5
>Den skriver at class filen ikke kan findes.

Classfilen og alle den elementer (billeder o.lign.) skal sikkert
ligge i samme mappe som HTML-filen der styrer appletten.

Det kan naturligvis laves anderledes, men det har du næppe gjort.

--
Bertel

Fra : stk

Dato : 06-12-01 16:22

Du har selvfølgelig kørt din applet gennem html-konverteren?
stefan

http://www.kandu.dk/