Hvilke protocoller
Fra : Ann Jørgensen

Dato : 06-12-01 12:02

Vi vil gerne have 2 computere forbundet så vi også kan spille sammen.
Vi har følgende :
og jeg vil gerne vide hvilken protocol vi skal sætte som standard på begge
maskiner, og i hvilken protocol vi skal angive en fast IP adresse.
Computer 1 bruger:
TCP/IP :
- (delt) ND010 Ethernet/fast ethernet PCI bus netværkskort,
- (hjemme) genelink network adapter
- deling af internetforbindelse
- opkaldkort
- opkaldskort #2 VPN understøttelse

Computer 2 bruger :
TCP/IP :
- opkaldskort
- opkaldskort #2 VPN understøttelse
- Realtek RTL 8139 (A) Fast Ethernet netværkskort

Endvidere har begge computere netBUEI og IPX/SPX sat til.
På forhånd tak.
ann@joerensen.tdcadsl.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-12-01 12:19

> [...]
> - opkaldskort #2 VPN understøttelse
> - Realtek RTL 8139 (A) Fast Ethernet netværkskort
>
> Endvidere har begge computere netBUEI og IPX/SPX

Begge computere skal have TCP/IP-protokollen installeret også.

Virker netværket, så I kan se hinanden og hente og dele filer mm?
Så kig på denne side, for delt internet (ICS):
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm>

Mvh.
Mikael