Pladen der blev overset - Daniel Lemma
Fra : Jan Holm

Dato : 06-12-01 09:16

En længere småbitter historie, men med happy ending

Jeg ved ikke om det er fordi jeg kommer de forkerte steder, lytter til de
forkerte radioer, ser den forkerte tv kanal ect. Jeg har dog svært ved at
tro mit medie forbrug ikke burde være mere end rigelig stort til, på et
eller andet tidspunkt at støde på dette mesterværk, men ak nej ikke i dk.
Absolute fucking greatest big shit poppin' collection 42 til overflod men ny
musik nej tak.

Daniel Lemma - Morning Train

Da jeg første gang hørte et nummer fra pladen (i biograf cafeen, venter på
filmen starter) var jeg sikker på at det var fra et eller andet soundtrack
hvor de havde fundet nogle alt for lækre gamle 60'er numre frem. Spurgte
billet damen hvad de spillede og hun fandt cd'en frem. Daniel Lemma, det
måtte jeg hjem og undersøge. Morning train er indspillet i 2001 i Sverige,
her gik jeg og troede at vi i dk var ved at nærme os et niveau hvor dansk
musik på en god dag kunne følge med, men vi er sku blevet overhalet igen.
Lemma lyder som noget der kunne være valgt til pulp fiction soundtracket
fordi det er så ultra cool på et alt for fed måde. Skal man sammenligne med
noget popper navne som Marvin Gaye og Otis Redding op i hovedet.

Har du meget travlt så tjeck disse numre

If I used to love you
Morning train
Anything can happen
Alive
Something Evil

Håber at nogle kan få øjne og ører op for denne fyr og få nogle rigtig gode
oplevelser. Skal jeg illustrere har jeg spillet den for 7-8 af mine venner
om 14 dage tror jeg at ihvertfald de 5 har købt den. Alle disse mennesker er
musikalsk meget forskellige men dette er en plade der sidder lige der......

Regards
Jan Holm

Fra : Brian Haagh

Dato : 06-12-01 10:36

Hej Jan,

Godt at hører at der er andre der har fået ørene op for Daniel Lemma,
Jeg er så heldig at bo i Helsingør, og her oppe lytter vi mest til svensk
radio.
Og da hans nummer "If I Used To Love You" blev brugt i den svenske film
"Jalla Jalla" blev et kæmpehit i Sverige, ja så var man jo solgt

Men endnu engang fedt andre har lagt mærke til at der er andre numre end kun
hittet på
den plade der er fedt !!!

Jeg kan osse anbefale at lytte til Tony Rich Project "Words" den er godt nok
fra 1995,men
den holder osse hele vejen.

--
MVH

Brian Haagh
www.phonoteket.dk

"We learned more from a 3 minute record than we ever learned in school."
- Bruce Springsteen