Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billigt all-round kamera
Fra : Henning

Dato : 06-12-01 00:09

Jeg søger et "billigt" allround kamera til ganske almindelig 35mm
film. Det skal selvfølgelig kunne det hele - dvs. zoom, autoblitz,
auto-tilbagespoling, sætte dato på billedet osv. Hvad ellers skal man
forlange? Batteritypen - 6v lithium holder vel længst?
Kan alt det ovenstående fåes til omkring en tusse? Eller er jeg for
naiv....

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : per andersen

Dato : 06-12-01 06:25

nej da
der findes et Olympus mu 2 til ca. 995 dkk
det er et fint lille kamera jeg kan kun sige prøv det
per

Fra : Tue Askaa

Dato : 06-12-01 13:29

Hej Henning

Du kan sagtens få et godt lommekamera til ca. 1000, som kan alt det du gerne
vil have, bort set fra zoom. Der skal du ca 500 kr længere op i pris. Det
olympus mju-2 som en anden også har forslået er et virkelig godt kamera. Ellers
har pentax tidligere produceret et pentax espio mini, som er meget tilsvarende
olympus, både i pris og kvalitet. Men jeg ved ikke hvad de laver i dag.

Begge kamera har jeg selv brugt med gode resultater.

Jeg tror ikke at du kan finde mange kamera uden et lithium batteri, hvilket
også er det bedste. Det gør at du ikke behøver at stå og vente på blitzen, samt
holder længe.

Tue

--
Posted from [212.130.28.67]

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-01 23:50

On Thu, 06 Dec 2001 00:09:12 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

> [...]
> film. Det skal selvfølgelig kunne det hele - dvs. zoom, autoblitz,
> auto-tilbagespoling, sætte dato på billedet osv. Hvad ellers skal man

   He-he, at det kan tage gode billeder måske? Nu er jeg
måske gammeldags, men du nævner en masse fancy faciliteter som ikke
nødvendigvis gør billederne bedre. Hvis pengene ofres på alle de ting,
er der ikke så meget tilbage at bruge på et godt objektiv og god
kvalitet af lukker, lysmåler, kamerahus osv. Et zoom-objektiv f.eks.
vil alt andet lige være dyrere, mindre lysfølsomt og mindre
skarpttegnende en et fast objektiv. Personligt vil jeg mene, at først
og fremmest skal den grundlæggende kvalitet være i orden. Derefter kan
man begynde at hælde smarte ting som zoom, auto-tilbagespoling og
sådan noget på. I dag vil det nu nok være svært at finde et kamera,
der ikke har al mulig bekvem elektronik, så du skal nok få det meste
af det alligevel. Men jeg synes, du først og fremmest skal fokusere
på, om kameraet er af god kvalitet og tager gode billeder. Dernæst kan
du se på smarte features.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anders Odgaard

Dato : 10-12-01 03:57

> [...]
> forlange? Batteritypen - 6v lithium holder vel længst?
> Kan alt det ovenstående fåes til omkring en tusse? Eller er jeg for

Pentax har lavet et der hedder 738G, til ca. 800 kr. Det er et skarpt
tegnende og nemt kamera, men ikke så lille som nogle af dem til den dobbelte
pris. Zoom er vistnok 35-70 mm.