Fanme på tide!
Fra : Bjørn Petersen

Dato : 05-12-01 21:08

Asus A7M266-D.
Hvor er der en forhandler?

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1007465917

Bjørn

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-12-01 08:20

> Asus A7M266-D.
> Hvor er der en forhandler?
>
> http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1007465917

Totalt iorden bundkort! Mangler dog en RAID efter min mening, men den kan
man jo selv smide i, der er jo dårligt plads til den

Jeg vil også gerne have oplyst forhandler og pris, selvom jeg tvivler på at
vi når at se det i DK på denne side af Jul.

Jonny.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 06-12-01 09:54

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message

> Totalt iorden bundkort! Mangler dog en RAID efter min mening, men den kan
> man jo selv smide i, der er jo dårligt plads til den

er "totaliordenbudkort.dk" taget ?

--
Svend

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 07-12-01 20:17

shg.dk har påstået at de ville have det den 20.
På siden nævnt nedenfor påstår de at 64-bit PCI-slottene også kan tage
32-bit PCI-kort.
Ved at kigge lidt på billedet ser det dog ikke ud til at kunne være rigtigt.
De er jo ikke slot kompatible!

Bjørn

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-12-01 20:57

Bjørn Petersen wrote:

> shg.dk har påstået at de ville have det den 20.
> På siden nævnt nedenfor påstår de at 64-bit PCI-slottene også
> kan tage 32-bit PCI-kort.

Det kan de også

> Ved at kigge lidt på billedet ser det dog ikke ud til at kunne
> være rigtigt. De er jo ikke slot kompatible!
<snip>

A'hvad for noget ævl ?

PCI-64 er for PCI, hvad VLB var for ISA, en udvidelse af det
fysiske slot, med elektrisk og mekanisk kompatibilitet med ældre
kort.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 07-12-01 21:09

Hvis du kigger på billedet ser du at der er en 'bjælke' for oven på
64-bit'ene!
Det er der ikke på 32'erne!

Whåt?!?

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-12-01 21:49

Bjørn Petersen wrote:

> Hvis du kigger på billedet ser du at der er en 'bjælke' for
> [...]

Det har du sgu' da ret i, nu er /mig forvirret....

Undskyld, my bad...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-12-01 09:27

Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> <snip>
>
> Det har du sgu' da ret i, nu er /mig forvirret....
<snip>

Aah, fandt ud af hvor den knækkede for mig... Jeg kiggede på et
temmeligt gammelt kort (Cirrus logic 5430 fra 1995 , jeg
skulle naturligvis have kigget på mit nye netkort, der rent
faktisk har det nødvendige "hul". Skal vi gætte på at det blev
introduceret med PCI 2.1 ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Claus Bækgaard

Dato : 07-12-01 21:56

> Hvis du kigger på billedet ser du at der er en 'bjælke' for oven på
> 64-bit'ene!
> Det er der ikke på 32'erne!

Kunne man tænke sig, at 64-bit'ene kun kan tage 32'ere, hvis de bliver vendt
om??? Det ser ud til at passe fysisk, men det er selvfølgelig lidt træls,
hvis kortet har eksterne stik.

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 07-12-01 22:44

> Kunne man tænke sig, at 64-bit'ene kun kan tage 32'ere, hvis de bliver vendt
> om??? Det ser ud til at passe fysisk, men det er selvfølgelig lidt træls,
> hvis kortet har eksterne stik.

Jeg har en Adaptec 2940U2W liggende her ved siden af - den kan snilt
gå i et 64bit PCI - der er nemlig plads til den ekstra bjælke. På mit
arbejde har jeg også sat alm. 32bit Intel Ethernet kort i 64bit porte
uden problemer.

Det sjove kommer først, når man skal ned i 3,3 volt på næste level,
hvor vi så er oppe på 66MHz på PCI-bussen. Nogle af vores servere kan
ikke håndtere den gamle 5 volts PCI-kort i 64bit porten, fordi de kun
kan håndtere 3,3 volt. Dette er så vidt jeg kan se ud af beskrivelse
ikke tilfældet her, hvor 64bit portene er beskrevet som både 32 og 64
bit OG 33 og 66MHz.

I øvrigt er der ikke noget i vejen for at sætte 64bit PCI kort i et
alm. 32bit slot - min Adaptec 29160'er kører i hvert fald fint i et
32bit slot, selvom det er et 64bit.

/Henrik

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 08-12-01 01:39

Det er betrykkende at høre.
Er der overhovedet noget dårligt ved det bundkort, bortset fra manglende
RAID som jeg alligevel næppe havde brugt?

Bjørn

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 06-12-01 09:14

"Bjørn Petersen" <bjorn@kollegiegaarden.dk> wrote in message
> Asus A7M266-D.
> Hvor er der en forhandler?

ikke i dk på den her side af nytår. Jeg har købt mit kabinet, det står bare
og samler støv.....

--
Svend