Køb af ny mobil. Hvilken???
Fra : Salva

Dato : 05-12-01 18:30

Jeg ved ikke om det er den rigtige NG...Men

Jeg skal ud og købe en ny mobil og kigger efter en Nokia eller Siemens.

Der skal være mulighed for at hente ringtoner/billeder osv. og gerne lidt
andet "sjovt" også.

Er der nogen bestemt I kan anbefale? Og hvordan er det med at hente nye
billeder/ringtoner... Koster det penge OVERALT???

Jeg synes jeg så på Siemens.dk hjemmesiden, at man kunne hente de
forskellige ting gratis! Men det kan måske ikke passe?!?!

-Salva

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 05-12-01 19:25

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i

Hvor meget vil du gi'?

> Jeg ved ikke om det er den rigtige NG...Men

Jo, det er det...!

> Jeg skal ud og købe en ny mobil og kigger efter en Nokia eller Siemens.

Eller Ericsson?

> Der skal være mulighed for at hente ringtoner/billeder osv. og gerne
> lidt andet "sjovt" også.

Så er Nokia 6210 et godt bud efter min mening... den er ikke for lille og
så er den robust, men den har dog nogle software problemer...!

www.mobital.dk er stadig gratis... men lad os nu se...!

> Jeg synes jeg så på Siemens.dk hjemmesiden, at man kunne hente de
> forskellige ting gratis! Men det kan måske ikke passe?!?!

Jeg ved det ikke så... "Pas!"...

/bm

--
--> www.gsmunlock.dk <--
Den største danske unlockside...

Fra : alwresuihalert

Dato : 06-12-01 13:28

snip

> Så er Nokia 6210 et godt bud efter min mening... den er ikke for lille og
> så er den robust, men den har dog nogle software problemer...!

6210 er en uheldig model med flere problemer. Hvis man ikke bruger HSDC el.,
er der mange andre der er bedre og billigere.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-12-01 16:42

alwresuihalert skrev:

>6210 er en uheldig model med flere problemer.

6210 _kan_ være en uheldig model. Det er kun nogle af telefonerne der
er problemer med.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 06-12-01 22:52

> 6210 _kan_ være en uheldig model. Det er kun nogle af telefonerne der
> er problemer med.
ER det ikke noget med at et dansk firma har klaget for dårlig service fordi
deres papirer osv viste at hver 5. 6210 er i så dårlig stand at den skal
repareres før den kan sælges fra butikken???

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-12-01 16:18

Hej

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@mailme.dk> wrote:

>ER det ikke noget med at et dansk firma har klaget for dårlig service fordi
>deres papirer osv viste at hver 5. 6210 er i så dårlig stand at den skal
>repareres før den kan sælges fra butikken???

Jo, og ifølge en rundspørge til et antal forhandlere/reparatører viser
det sig at der er fejl på mellem hver 3 og hver 5 Nokia 6210 -
Unægtelig en noget høj procentdel !.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Mickey

Dato : 05-12-01 19:43

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ud og købe en ny mobil og kigger efter en Nokia eller Siemens.

Siemens kan kun anbefales - c45 og ME45 kan i hvert fald det hele via EMS
- desværre er deres features ikke helt så gode som f.eks. M35 og C35

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Salva

Dato : 07-12-01 13:02

Jeg har kigget lidt på C45 og den ser ok ud. Men til Nokia telefoner kan man
får PC programmer til at lave forskellige sjove ting på telefonen... -Er det
også muligt på Siemens?

Fra : Mickey

Dato : 07-12-01 17:02

> [...]
man
> får PC programmer til at lave forskellige sjove ting på telefonen... -Er

det skulle jeg mene det er ja
- du skal dog være opmærksom på menu-knapperne, de er ikke for folk med
store fingre (nærmere til dem med under gennemsnittet fingre)

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 07-12-01 19:01

> [...]
man
> får PC programmer til at lave forskellige sjove ting på telefonen... -Er

Fin telefon har lige solgt min 8210 til fordel for den...
Programmer er der en del af men de fleste er tyske...
Jeg har et engelsk og et tysk det tyske til logoer og pauseskærme (den kan
resize) og det engelske til telefonbog...
Fin telefon dog er piletasterne mere end åndsvagt placeret...
Ellers er der ikke andet end ros fra min side måske lidt silly at rode rundt
i men jeg er ved at have styr på det nu (fik den i tirsdags...)
God lydkvalitet (de ca. 32 minutter jeg har snakket i den) og kanon
batteritid... Lader kun min op hver anden aften hvor min 8210 skulle have
hver aften!

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Mickey

Dato : 07-12-01 19:41

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> God lydkvalitet (de ca. 32 minutter jeg har snakket i den) og kanon
> batteritid... Lader kun min op hver anden aften hvor min 8210 skulle have
> hver aften!

nogen af dem har problemer med batteriet i starten - det skal bare lige
lades op (10-14timer) og aflades helt (men batterivedligeholdelse er ikke
med)

Fra : John K

Dato : 05-12-01 20:29

> Jeg ved ikke om det er den rigtige NG...Men

Pletskud :)

> Jeg skal ud og købe en ny mobil og kigger efter en Nokia eller Siemens.

Jeg er meget glad for min Nokia 6210.
Den har en behagelig størelse(er ikke for lille men stadig tynd), stort
display og det virker i det hele taget som en gennemtænkt telefon.

Mvh

John K

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 06-12-01 01:33

> Der skal være mulighed for at hente ringtoner/billeder osv. og gerne lidt
> andet "sjovt" også.

Hvis du vil bruge så mange penge, så kan en SL45 det du gerne vil have.

> Er der nogen bestemt I kan anbefale? Og hvordan er det med at hente nye
> billeder/ringtoner... Koster det penge OVERALT???

På en SL45 sætter du den bare til computeren. Den kan vise .gif billeder (og
animationer) og afspille midi filer som ringetoner.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : alwresuihalert

Dato : 06-12-01 13:36

snip
> [...]
>
> Jeg synes jeg så på Siemens.dk hjemmesiden, at man kunne hente de
> forskellige ting gratis! Men det kan måske ikke passe?!?!

Med både Nokia, Ericsson, Simens, Alcatel m.fl., kan man få nye ringetoner
og logoer/billeder.

Hvis du går på Internettet (WWW), kan du få disse ting gratis mange steder.

Med en WAP telefon fra fx Ericsson, kan man gå på WAP og høre ringetoner og
se billeder og hente dem direkte. Det er rigtig smart. Det koster ikke 10
kr. pr. stk, men kun WAP opkoblingen.

Fra : Salva

Dato : 07-12-01 13:03

Okay. Har du kendskab til Montorola??

Fra : Lars Kvorning

Dato : 07-12-01 13:23

Hvad med en billig telefon, som i hvertfald fungerer rigtig godt i brugen:
Nokia 3310 eller 3330. Det synes jeg i hvert fald er et godt køb! Så kan man
bagefter diskutere kvaliteten, men den er vel også OK.

Problemet er bare: Den er der rigtig mange som har!

Hilsen Lars