Sonofon og bortkommende mobil !!
Fra : joys

Dato : 05-12-01 17:59

Hej

Jeg har (dvs havde) en Alcatel 250 som jeg afleverede til Sonofon for at
få sim oplåst... Det resulterede i at Sonofon smed den væk... !!!! De
kom sørme til at sende den til en forkart adresse og kan nu ikke finde
telefonen igen !!!

Jeg har fået et tilbud fra dem på en Alcatel 302 i erstatning eller kr.
500,- ( man kan ikek få audiovox'en mere)

Nu er problemet jo bare at jeg ikke vil have en alcatel 302 ( eller en
anden alcatel) og for kr. 500,- kommer jeg ikke langt når jeg skal købe
en ny telefon (uden simlås) der kan de samme som audiovox'en ( specielt
muligheden for at lave call groups med særlige ringetoner, en funktion
jeg benyttede mig meget af) ....

Hvad gør jeg nu... er jeg tvungen til at tage deres tilbud eller kan jeg
"true" med noget .... og er det "normalt" for Sonofon at smide deres
kunders telefoner væk ??

Joy

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-01 18:30

joys skrev:

> [...]
>
>Jeg har fået et tilbud fra dem på en Alcatel 302 i erstatning eller kr.
>500,- ( man kan ikek få audiovox'en mere)

Var det en Alcatel eller Audiovox du afleverede?!

>Hvad gør jeg nu... er jeg tvungen til at tage deres tilbud eller kan jeg
>"true" med noget .... og er det "normalt" for Sonofon at smide deres
>kunders telefoner væk ??

Jeg har ikke hørt om det før, men har du en kvittering for du har
indleveret den?

Prøv evt. at forhøre dig i dk.forbruger - eller måske endda
dk.videnskab.jura hvis du vil gå den vej.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Christian

Dato : 05-12-01 19:57

>Hvad gør jeg nu... er jeg tvungen til at tage deres tilbud eller kan jeg
>"true" med noget .... og er det "normalt" for Sonofon at smide deres
>kunders telefoner væk ??

Hvis du tror at de har gjordt det bevist, så tror jeg ikke du er helt
normal!

>Nu er problemet jo bare at jeg ikke vil have en alcatel 302 ( eller en
>anden alcatel)

Alcatel 302 må da anses som en rimelig erstatning - den er mindst ligeså god
som en Audiovox 250, hvis ikke bedere.......

Jeg synes du skal tage tilbudet, istedet for bare at brokke dig, du kan jo
ikke forvente
at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

Christian

Fra : Mickey

Dato : 05-12-01 20:10

"Christian" <webspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du tror at de har gjordt det bevist, så tror jeg ikke du er helt
> normal!

hør nu her - nogle firmaer smider flere reperationsgenstande væk en normalt,
manden spørger jo bare om Sonofon er et af de firmaer...

> at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

tjow, en tilsvarende telefon eller den mindste der kan det samme!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-01 20:17

Christian skrev:

>Hvis du tror at de har gjordt det bevist, så tror jeg ikke du er helt
>normal!

Kan jeg ikke få dig til at trykke 'reply' ud for det indlæg du svarer
på. Du trykkede ud for mit indlæg, og så ser det umiddelbart ud som,
at det du svarer på var noget jeg skrev - hvilket jo ikke var
tilfældet.

>Alcatel 302 må da anses som en rimelig erstatning - den er mindst ligeså god
>som en Audiovox 250, hvis ikke bedere.......

Det er jo en smagssag - og hvis den gamle telefon har nogle funktioner
den anden ikke har, så kan da godt forstå man kan blive irriteret hvis
man brugte disse funktioner.

>Jeg synes du skal tage tilbudet, istedet for bare at brokke dig, du kan jo
>ikke forvente at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

Det er da Sonofon der har lavet en fejl her, så "Joys" (hvorfor bruger
du ikke dit rigtige navn?) er da i sin gode ret til at være irriteret.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : alwresuihalert

Dato : 06-12-01 13:32

snip
> [...]
> ikke forvente
> at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

Erstatning er ikke en helt uprøvet diciplin. Hvis det var en forsikringssag,
ville man sige at Sonofon i første omgang skulle skaffe en tilsvarende
telefon af samme model. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan de ikke bare
tørre en eller anden telefon af på ham, som han ikke vil have. En rimelig
erstatning er nok omkring 1000 kr+.

Fra : maxses

Dato : 07-12-01 09:08

"alwresuihalert" skrev d. 06-12-01 13:32 dette indlæg :
> [...]
bare
> tørre en eller anden telefon af på ham, som han ikke vil have. En

Der er ikke noget som en ca. erstatning...det beløb joy skal have
tilbage er: telefonens pris u abd... men eftersom telefonen ikke findes
mere må man gå tilbage og finde "den gamle" pris u abd. og udbetale
dette beløb...

mvh MAx

http://www.kandu.dk/

Fra : "René Nielsen"

Dato : 10-12-01 17:07

I artikel <LH_P7.460$Q3.37578@news010.worldonline.dk>, skrev "maxses"
<maxses.news@kandu.dk>:
> [...]
> tilbage er: telefonens pris u abd... men eftersom telefonen ikke findes
> mere må man gå tilbage og finde "den gamle" pris u abd. og udbetale
Ikke helt, man vil sige at han skal have det beløb, som telefonen eller en
tilsvarende ville koste idag, længere er den ikke (han må/skal ikke tjene
på det - vil udlægningen være fra en forsikringsmand, vil jeg påstå)

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : maxses

Dato : 07-12-01 10:15