ADVARSEL ang TDC Boomtown
Fra : Skydiver

Dato : 05-12-01 08:20

--
www.sky-diver.dk
Babes og solaiewebcams

Fra : Skydiver

Dato : 05-12-01 08:24

Hvis du overvejer TDC Boomtown, så læs dette først:
Installations (vild)ledning er på engelsk.
Ikke nok med det, men den er også mangelfuld.
Hvis du f.eks vil køre en FTP, eller hoste IP spil. Så
skal du først have åbnet nogle porte. Og hvordan man gør det, kan man
umuligt
(som alm. menneske) tyde ud af den information, som fulgte med routeren.
Ringer du så til support, får du den melding, at de IKKE yder den slags
support.
Opsætningen som indebærer åbning af porte vil de overhovedet ikke have noget
med at gøre. Og så skal du også lige huske KUN at få problemer inden de
første 14 dage, hvor support er gratis. Ja du læste rigtigt......efter 14
dage skal du sgu betale for support. Alt dette lyder komplet absurd i mine
ører, men det er rent faktisk sandt. Så tænk dig godt om hvis du overvejer
TDC Boomtown.

Sky

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 05-12-01 08:35

Skydiver wrote:

> [...]
> ører, men det er rent faktisk sandt. Så tænk dig godt om hvis du overvejer

Hvilket præcist er hvad der står i produktbeskrivelsen (som ligger på
http://boomtown.net/adsl/index.php), så det burde da ikke komme som
nogen overraskelse for dig overhovedet.

Boomtown|ADSL er et andet produkt end netexpress, hvorfor det er
diffrentieret på en række parametre - supporten af en af dem.

// Flemming

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Søren R

Dato : 05-12-01 08:58

Mht at få åbnet nogle porte...Det bliver vel ikke et problem for mig, da jeg
ikke skal have en router, vel?

Fra : Skydiver

Dato : 05-12-01 09:15

"Søren R" <kongen19upyours@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mht at få åbnet nogle porte...Det bliver vel ikke et problem for mig, da
jeg
> ikke skal have en router, vel?

Vel ikke med mindre at du har en i forvejen.

Fra : Søren Sut

Dato : 05-12-01 09:20

"Søren R" <kongen19upyours@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mht at få åbnet nogle porte...Det bliver vel ikke et problem for mig, da
jeg
> ikke skal have en router, vel?

Nej, hvis du ikke har/skal køre med router, så er der slet ikke noget
port-problem. Uden router er der totalt åben både ud og ind til din computer
(husk at installere firewall-software).

--
mvh. Søren Sut

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-12-01 09:58

"Søren Sut" <ssut@hotmail.com> writes:

>Nej, hvis du ikke har/skal køre med router, så er der slet ikke noget
>port-problem. Uden router er der totalt åben både ud og ind til din computer
>(husk at installere firewall-software).

....og at åbne portene i firewallen

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-12-01 12:42

"Skydiver" <skydiver_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og så skal du også lige huske KUN at få problemer inden de
> første 14 dage, hvor support er gratis. Ja du læste rigtigt......efter
14
> dage skal du sgu betale for support.

Fejlretning er gratis også efter 14 dage, hvorimod vejledning koster.
Husk i øvrigt at BT er et produkt og routeren er et tillægsprodukt.
BT i sig selv har ingen port-problemer

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med underholdning for den
brede masse. Dog kun i beta, men tag en test.

Fra : supermand

Dato : 05-12-01 23:22

"Skydiver" <skydiver_dk@hotmail.com> mumlede noget i

> Ringer du så til support, får du den melding, at de IKKE yder
> den slags support.

hvis du er en blandt mange der ikke er så stiv i alt det port/computerpjat,
så få dog en ISP/ et abonnement der yder(s) support (på). f.eks CC eller
WOl.

fryd.

Fra : Skydiver

Dato : 06-12-01 00:39

"supermand" <kal-el@metropol.is.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
port/computerpjat,
> så få dog en ISP/ et abonnement der yder(s) support (på). f.eks CC eller

TDC er den eneste ISP, som kan levere ADSL på min central.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-12-01 01:19

On Thu, 6 Dec 2001 00:39:08 +0100, "Skydiver"
<skydiver_dk@hotmail.com> wrote:

>TDC er den eneste ISP, som kan levere ADSL på min central.

.... men det er da snarere de andre udbyderes skyld, end TDC's skyld?

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 06-12-01 17:17

> ... men det er da snarere de andre udbyderes skyld, end TDC's skyld?

Jeg mener at det er TDC's skyld. For at få ADSL kræver TDC at der er råkobber
tilstede for at en udbyder kan koble sig på. De kan dog godt selv koble sig på
de eksisterende telefonlinier.

Noget andet som undre mig i Skydivers tidligere post, er at han siger at
der er kun engelsk vejledning med. Jeg mener at det er lovpligtigt at der er
en dansk vejledning med. Hvis der ikke er det, er det en mangel på varen.
Og hvis han ikke kan få det op og køre på grund af der ikke er en ordenligt
vejledning må man vel sige at den mangel er væstenlig, og derfor giver skydiver
mulighed for at hæve handlen.

Morten Rasmussen

--
Posted from 0xc2c0823f.boanxx1.adsl.tele.dk [194.192.130.63]

Fra : Susan

Dato : 06-12-01 17:48

D. Thu, 6 Dec 2001 16:16:37 +0000 (UTC), skrev "Morten Rasmussen"
<gobolan@hotmail.com>:

>Jeg mener at det er TDC's skyld. For at få ADSL kræver TDC at der er råkobber
>tilstede for at en udbyder kan koble sig på. De kan dog godt selv koble sig på
>de eksisterende telefonlinier.

Her vil jeg gerne lige bryde ind. Jeg mener da helt klart at have
hørt, at de andre udbydere også har mulighed for at lægge sig på en
eksisterende linje. De har vel bare ikke taget muligheden i brug.
Eller, har jeg hørt helt galt?

Mvh

Susan

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-12-01 17:49

In article <n88v0uc478nhlg34h731r83oijkqlbbe6b@4ax.com>, Susan wrote:

> Her vil jeg gerne lige bryde ind. Jeg mener da helt klart at have
> hørt, at de andre udbydere også har mulighed for at lægge sig på en
> eksisterende linje. De har vel bare ikke taget muligheden i brug.

Cybercity kan levere ADSL på et kredsløb samtidig med at et andet firma
leverer telefoni.
Orange leverer et kombineret ADSL og telefoni-produkt.

> Eller, har jeg hørt helt galt?

Nej, aftalen handler om "Delt rå kobber" i telestyrelse-regi.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If I love you, what business is it of yours?

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-12-01 18:01

On 06 dec 2001 Morten Rasmussen enriched usenet with:

> Jeg mener at det er TDC's skyld. For at få ADSL kræver TDC at der er
> råkobber tilstede for at en udbyder kan koble sig på. De kan dog godt
> selv koble sig på de eksisterende telefonlinier.

Det er de andre udbydere, der bestemmer, om de sætter udstyr op på en given
central. Eventuelle problemer med rå kobber er kun på de enkelte kunders
> [...]

> der ikke er en ordenligt vejledning må man vel sige at den mangel er
> væstenlig, og derfor giver skydiver mulighed for at hæve handlen.

Jeg mener, at det kun er krav på en dansk manual, når der er risiko får at
komme til skade, hvis produktet anvendes forkert.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Det er garanteret Keld Albrechtsens skyld...Alt er hans skyld...Han
kunne bare have ladet være... - Søren R i dk.edb.internet.udbydere

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-12-01 18:57

On Thu, 6 Dec 2001 16:16:37 +0000 (UTC), "Morten Rasmussen"
<gobolan@hotmail.com> wrote:

>Jeg mener at det er TDC's skyld. For at få ADSL kræver TDC at der er råkobber
>tilstede for at en udbyder kan koble sig på. De kan dog godt selv koble sig på
>de eksisterende telefonlinier.

Der er muligheder for "delt rå kobber".

>Noget andet som undre mig i Skydivers tidligere post, er at han siger at
>der er kun engelsk vejledning med. Jeg mener at det er lovpligtigt at der er
>en dansk vejledning med.

Ikke nødvendigvis.

http://www.fs.dk/jura/fjura/jb92/92011300.htm#ind
"Om der kan kræves en speciel vejledning eller brugsanvisning, beror
således på en konkret vurdering af den pågældende vare eller ydelse"

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 07-12-01 14:16

"

> [...]
> "Om der kan kræves en speciel vejledning eller brugsanvisning, beror
> således på en konkret vurdering af den pågældende vare eller ydelse"

Her er så paragraffen

"Ifølge markedsføringslovens § 3 skal der ved afgivelse af tilbud, ved
indgåelse
af aftale eller efter omstændighederne på leveringstidspunktet gives en efter
formuegodets eller ydelsens art forsvarlig vejledning, når denne er af
betydning for bedømmelsen af godets eller ydelsens karakter eller
egenskaber, herunder især brugsegenskaber, holdbarhed, farlighed
og vedligeholdelsesmulighed."

Man må sige at en vejledning, har betydning for godets egenskaber, da godet
,som her er ADSL, ikke kan bruges hvis det ikke er rigtig sat op.

Jeg vil sige at der i pågældende situation burde være en vejledning, udfra en
vurdering af de samme oplysninger fra forbrugerstyrelsen som det ovenstående
link.

"Om der kan kræves en speciel vejledning eller brugsanvisning,
beror således på en konkret vurdering af den pågældende vare eller ydelse.
Eksempelvis kan det nævnes, at Forbrugerombudsmanden har fundet en
brugsanvisning påkrævet for den rette betjening af en videobåndoptager."

dvs. at det behøver ikke at være et produkt som er farligt.
Reglerne skærpes bare hvis produktet er farligt.

Det er meningen at gemmensnitsbrugeren af produktet skal kunne forstå
vejledningen, og da det her er BOOMTOWN vi snakker om, som er et produkt
som er rettet mod børn og unge spillere, kan man vel ikke gå ud fra at alle
kan så teknisk engelsk at de kan bruge sådan en vejledning.
Derfor mener jeg at en vejledning på dansk er påkrævet.
Men det er noget som forbrugerombudsmanden skal vurdere.

Hvis han ikke kan sætte forbindelsen op, på grund af den manglende vejledning,
har han lov til at hæve aftalen. TDC har dog den mulighed at udbedre fejlen,
ved at sende han en ny vejledning inden for rimelig tid.

Angående råkobber, var det ikke noget jeg var sikker på, men havde hørt
fra mange af mine venner at de andre udbydere forklarede sig med det.
Det kan dog godt være at det har forandret sig da det er over et år siden.

Morten Rasmussen

--
Posted from 0xc159bc9f.boanxx1.adsl.tele.dk [193.89.188.159]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-12-01 16:11

"Morten Rasmussen" <gobolan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man må sige at en vejledning, har betydning for godets egenskaber, da
godet
> ,som her er ADSL, ikke kan bruges hvis det ikke er rigtig sat op.

Husk nu at det ikke er vejledningen til ADSL der er på engelsk, men til
en tilkøbt router

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-12-01 18:57

> [...]
råkobber
> tilstede for at en udbyder kan koble sig på. De kan dog godt selv

Hvad skulle TDC kunne gøre mere?
De andre udbydere kan enten leje sig ind på rå kobber eller på kobber
TDC bruger til telefoni. Endelig kan udbyderne mod betaling få etableret
ny kobber.
Hvad mere ønsker du?

> [...]
at
> der er kun engelsk vejledning med. Jeg mener at det er lovpligtigt at

Det er for det første ikke en handel men en lejekontrakt (routeren)
Derudover siger reglerne at vejledningen skal være forståelig (tegninger
er fx også tilladt)
Om engelsk er forståeligt er selvfølgelig et godt spørgsmål, men da
routerens interface er på engelsk må et vist kendskab alligevel være
forudsat

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 07-12-01 14:27

> [...]
> http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

hmm, det med at det er en lejekontrakt tror jeg ikke har noget med sagen
at gøre.
Det er jo ifølge Markedsføringsloven at den er gal. Paragraf 1 lyder
"Loven gælder i privat erhvervsvirksomhed og offentlig virksomhed, som kan
sidestilles hermed. Der må i sådan virksomhed ikke foretages handlinger,
som strider mod god markedsføringsskik."

Det er jo ikke købeloven, og så vidt jeg kan se står der i paragrafen
'handlinger', og ikke handel.

Det skal dog lige siges,inden jeg våger mig for langt ud, at det eneste jeg
kender til erhvervsret er at jeg går på HH på handelsskolen. Dvs
gymnasienivaeu.

Morten Rasmussen

--
Posted from 0xc159bc9f.boanxx1.adsl.tele.dk [193.89.188.159]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-12-01 15:30

> [...]
> sidestilles hermed. Der må i sådan virksomhed ikke foretages
handlinger,
> som strider mod god markedsføringsskik."

Markedsføringsloven gælder, men henvis til paragraffen om vejledning
istedet

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 06-12-01 09:08

Skydiver wrote:

> TDC er den eneste ISP, som kan levere ADSL på min central.

Så prøv Netexpress eller Pro@ccess. I modsætning til Boomtown ADSL
leveres der support til begge produkter.

Hvis du ellers er en "fornuftig kunde", har du vel undersøgt lidt om
forskellene på de produkter, du kunne vælge mellem, fremfor blot at tage
det, der kom først i alfabetisk.

// Flemming

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-12-01 11:37

Flemming Mahler Larsen <mahler@DK.net> wrote in message

> Så prøv Netexpress eller Pro@ccess. I modsætning til Boomtown ADSL
> leveres der support til begge produkter.

Øhm.....TDC tilbyder da support på Boomtown...også efter de 14 dage.
Dog er det ikke gratis....men så kan man jo også forvente, at supporten er
af kvalivare.

Mvh HAA.
www.ultraviking.dk/disclaimer

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 06-12-01 09:17

> TDC er den eneste ISP, som kan levere ADSL på min central.

Skal det være ADSL? Jeg vil lige nævne FWA fra sonofon med fare for at
blivet klynget op fordi det er en xDSL gruppe

En Morgenhilsen fra
Thomas

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 06-12-01 12:04

"Skydiver" <skydiver_dk@hotmail.com> wrote in message

> "supermand" <kal-el@metropol.is.invalid> skrev i en meddelelse
> port/computerpjat,

> TDC er den eneste ISP, som kan levere ADSL på min central.

Tag dig sammen og køb din egen router til boomtown, f.eks. prestige 310/314.
Den er let at konfigurere via web, og tjent ind på 1,5 år.

--
Svend

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 06-12-01 12:13

"Svend Jørgensen" <2@lazy.dk> wrote in message

> "Skydiver" <skydiver_dk@hotmail.com> wrote in message

> Tag dig sammen og køb din egen router til boomtown, f.eks. prestige
310/314.
> Den er let at konfigurere via web, og tjent ind på 1,5 år.

hov, smider lige et par links :

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/modzp310.html
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/modzp314.html

Den billigeste router uden switch er tjent hjem på 13 måneder, nr 2 er magen
til den første men har indbygget switch med 4 porte, og er tjent hjem på 15
måneder.

Personligt bruger jeg
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netfw/modzw10.html, ifm. arbejde
på en boomtown forbindelse.